پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو

پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو از خودروی شما در برابر خطر سرقت محافظت می کند. امروزه تمهیداتی که به منظور حفظ امنیت خودرو در نظر گرفته شده اند بسیار پیشرفته اند. خصوصا در مورد خودروهای لوکس و مدرن این پیشرفت، بسیار چشم گیر و قابل لمس است. منظور …

پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو ادامه »

پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو

پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو

پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو از خودروی شما در برابر خطر سرقت محافظت می کند. امروزه تمهیداتی که به منظور حفظ امنیت خودرو در نظر گرفته شده اند بسیار پیشرفته اند. خصوصا در مورد خودروهای لوکس و مدرن این پیشرفت، بسیار چشم گیر و قابل لمس است.

منظور از سیستم های امنیتی خودرو چیست؟

شرکت های خودرو سازی زمانی که با طرح شکایت های سرقت خودرو به صورت عمده مواجه شدند، تصمیم گرفتند تا برای حل این مشکل چاره ای پیدا کنند. بنابراین به ایجاد سیستم های امنیتی خودرو پرداختند و هر روز نیز به ویژگی ها و آپشن های این سیستم ها افزودند. در ابتدا تنها از قفل کردن درب خودرو و یا قفل فرمان، قفل پدال و … برای محافظت کردن از ماشین ها در برابر سارقین استفاده می شد اما امروزه سیستم های امنیتی بسیار پیشرفته ای که به اینترنت و شبکه متصل می باشند طراحی شده و استفاده می شوند.

این سیستم های امنیتی پیشرفته انواع بسیار گسترده ای دارند. در این نوشته قصد داریم به معرفی برخی از برترین سیستم های امنیتی خودرو در جهان بپردازیم.

برترین سیستم های امنیتی خودرو در جهان

خودرو یکی از مهم ترین دارایی های هر فرد به حساب می آید. از آن جایی که قیمت خودرو گران است یکی از گزینه هایی است که همیشه نظر سارقان را به خود جلب می کند. بنابراین برای محافظت کردن از دارایی خود در برابر سارقان باید امنیت خودروی خود را افزایش دهیم. برای این منظور دزدگیرهای بسیار متنوع ای طراحی شده است که می توانید آن ها را به روی خودروی خود نصب کنید.

علاوه بر این، سیستم های بسیار قدرتمندی جهت تأمین امنیت خودروها طراحی شده اند. برخی از معروف ترین و پر قدرت ترین سیستم های امنیتی خودرو در جهان عبارتند از:

Viper 1002
CobraTrak 5
LoJack
VINshield
OnStar
CarShield
Nissan Vision 2015
Cobra 8510
Commando FM-870
BMW Assist و Security Plus
معرفی سیستم امنیت خودرو OnStar

OnStar به نوعی یک سیستم خدماتی است که با نصب آن به روی خودرو، راننده می تواند با فشار دادن یک دکمه با خدمات تماس بگیرد. زمانی که تصادفی رخ دهد، در خودروهایی که این سیستم امنیتی را نصب کرده اند، سنسورهای ایربگ موقعیت و وضعیت خودرو را به شکل خودکار به اپراتور هشدار می دهد.

اگر خودروی شما به سرقت رود، OnStar با استفاده از GPS ( سامانه موقعیت یاب جهانی ) خودروی شما را ردیابی می کند. یکی دیگر از کاربردهای سیستم OnStar زمانی است که کلید خودرو را گم کرده اید. در این صورت اگر خودروی شما به این سیستم متصل باشد می توانید با کمک گرفتن از آن در خودروی خود را باز کنید. نرم افزارهای مربوط به این سیستم امنیتی به روی گوشی های اندروید و آیفون نصب خواهد شد.

معرفی سیستم امنیتی خودرو LoJack

یکی دیگر از برترین سیستم های امنیتی خودرو در جهان LoJack نام دارد. این سیستم برای ردیابی خودروهایی که به سرقت رفته اند از رهگیری رادیویی استفاده می کند. سیستم های امنیتی که برای ردیابی خودروها از GPS استفاده می کنند در بعضی از مکان ها جوابگو نیستند اما سیستم امنیتی LoJack این مشکل را ندارد.

همان طور که می دانید هر خودرو دارای یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که به اختصار VIN نامیده می شود. دستگاه های LoJack نیز به همین شماره اختصاصی وابسته اند. به این ترتیب زمانی که یک خودرو به سرقت می رود و این سرقت به پلیس اعلام کمی شود، در کامپیوتر پلیس، VIN را وارد می کنند و به صورت خودکار سیستم LoJack در خودرو راه اندازی می شود.

معرفی سیستم امنیتی BMW Assist

سیستم امنیت خودرو BMW Assist بسیار شبیه به OnStar است. از کارایی های این سیستم می توان به امکان باز کردن قفل در خودرو از راه دور، تشخیص تصادف به صورت خودکار و برقرار کردن ارتباط با متخصصان BMW اشاره کرد. این سیستم امنیتی برای ردیابی خودروهایی که به سرقت می روند از سیستمی سلولی برای برقراری ارتباط و یک سیستم GPS استفاده می کند.

سیستم امنیت خودرو CarShield

استفاده از CarShield کمک می کند تا خودروهای قدیمی تر توسط یک آداپتور کوچکتر به یک سیستم امنیتی خودرو مانند OnStar یا BMW Assist مجهز شوند. با متصل کردن CarShield در پورت تشخیصی خودرو می توان به سیستم کامپیوتری وسیله نقلیه دسترسی پیدا کرد.

از دیگر کارایی های CarShield می توان به پایش کردن باتری و سطح گرمای خودرو، تشخیص مشکلات فشار روغن، ردیابی خودرو توسط GPS، هشدار در مورد وضعیت خودرو از طریق ایمیل یا پیام کوتاه، مهیا کردن کمک اضطراری توسط مشاوران و …. اشاره کرد.

Commando FM-870

Commando FM-870 به صورت یک پیجر جاکلیدی است که به کمک آن می توانید بدون کلید درهای خودرو را باز کنید. هم چنین می توانید موتور خودرو را از هفتصد و شصت و دو متر دورتر روشن کنید. Commando FM-870 یک نمایشگر LCD دارد که به وسیله آن از باز و بسته بودن درهای خودرو و صندوق مطلع می شوید. هم چنین این سیستم، ضربه های سنگین به خودرو را نیز هشدار می دهد. در این نمایشگر وارد شدن به خودرو و روشن کردن موتور هشدار داده می شود.

Viper 1002

Viper 1002 دارای دو کنترل از راه دور چهار دکمه ای است که تا فاصله چهارصد و دو متر عمل می کند. در صورتی که ضربه ای به خودروی شما وارد شود، این سیستم هشدار می دهد. از کارایی های دیگر این سیستم می توانیم به روشن کردن موتور از راه دور، باز کردن صندوق یا وارد شدن به خودرو بدون کلید اشاره کنیم.

Cobra 8510

ایموبلایزر (بازدارنده حرکت) Cobra 8510 با غیر فعال کردن اجزای موتور کار می کند. سارقان خودروهایی را که دارای این سیستم امنیتی باشند نمی توانند بدون کلید روشن کنند.

CobraTrak 5

CobraTrak 5 شرکت کبرا از چندین سیستم امنیتی متمایز Cobra تشکیل شده است و یکی از پر قدرت ترین سیستم های امنیتی خودرو برای ردیابی خودرو است. کارایی این سیستم به این شکل است که راننده کارتی را با خود حمل می کند. زمانی که این کارت خارج از خودرو باشد و خودرو شروع به حرکت کند سریع سیستم فعال می شود و به مرکز هشدار می دهد. این سیستم با استفاده از ردیابی GPS از راه دور موتور را از کار می اندازد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن