عیب یابی برق خودرو

عیب یابی برق خودرو برق خودرو یا همان عیب یابی سیم کشی خودرو در چه مراکز تعمیری انجام میشود؟ علت نوسان برق خودرو چیست؟ از کجا باید متوجه شد که در سیم‌کشی خودرو اتصال وجود دارد؟ بهترین مرکز برای رفع مشکلات سیم کشی و برقی خودرو کجاست؟ این  ها جزو سوال های بسیار مهم و …

عیب یابی برق خودرو ادامه »

عیب یابی برق خودرو

عیب یابی برق خودرو

برق خودرو یا همان عیب یابی سیم کشی خودرو در چه مراکز تعمیری انجام میشود؟ علت نوسان برق خودرو چیست؟ از کجا باید متوجه شد که در سیم‌کشی خودرو اتصال وجود دارد؟ بهترین مرکز برای رفع مشکلات سیم کشی و برقی خودرو کجاست؟ این  ها جزو سوال های بسیار مهم و رایج هستند که از طرف مشتریان پرسیده می شوند.

هدف ما در این مقاله بررسی کلی برق خودرو و همچنین معرفی بهترین مرکز برای رفع تمام مشکلات خودرو به صورت حرفه ای می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موارد با ما همراه باشید.

تعمیر برق خودرو

برق خودرو یکی از پیچیده ترین و مهمترین مواردی است که هر روز با ارائه خودرویی جدید به بازار ساختار و پیچیدگی این بخش زیادتر می شود، و به گونه ای برای تعمیر مشکلات به وجود آمده در برق خودرو و عیب یابی برق یا سیم کشی خودرو باید به افراد حرفه ای که اطلاعات بروز و کاملی در این مورد دارند مراجعه نمایید.

در حال حاضر تمام خودرو های جدیدی که به بازار عرضه شده اند برای کارکرد صحیح نیاز به سیستم الکتریکی دارند، به گونه‌ای بروز هرگونه مشکل در باتری موتور، آلتراناتور و یا بروز مشکل در بخش قطعات الکترونیکی باعث می گردد تا به گونه ای مشکلاتی در خودرو به وجود بیاید.

پس باید برای تشخیص دقیق محل مشکل به مراکز حرفه‌ای مانند مرکز تعمیر تهران پلاس مراجعه کنید تا بدین ترتیب مشکل به وجود آمده در برق خود را در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام شود.

بخش های مهم برق خودرو

اتومبیل ها برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند به برقی حدود ۱۲ ولت به صورت مستقیم نیاز دارند که در صورت کلی برق خودرو از پنج بخش مهم درست شده است که شامل موارد زیر است.

دینام، ذخیره کننده برق، یا باتری پخش کننده برق یا همان دسته سیم، کنترل کننده ها و همچنین مصرف‌کننده برق که به گونه ای تمام تجهیزات برقی در خودرو در این دسته های اصلی قرار دارند.

وظیفه آلترناتور چیست؟

این بخش که با نام دینام نیز شناخته می شود وظیفه تولید برق خودرو را به عهده داشته و هنگامی که خودرو روشن می باشد این قسمت باطری را شارژ کرده و بدین گونه با استفاده از تسمه انرژی مکانیکی را دریافت می کند و به گونه ای آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و باعث عملکرد صحیح خودرو می گردد.

وظیفه باتری خودرو چیست؟

باتری خودرو انرژی مورد نیاز برای انجام کار، بخش های مختلف مانند برف پاک کن، چراغ راهنما، ضبط و رادیو و… را مهیاء می کند و باتری هم انرژی خود را از موتور میگیرد.

به گونه‌ای باطری خودرو جزو مهمترین بخش در خودرو می باشد که در صورت نبود آن یا بروز مشکل باید خیلی سریع اقدام به تعمیر و رفع مشکل کرد چون تنها منبع برای تامین انرژی بخش های مختلف خودرو است.

دسته سیم چیست؟

همانگونه که می‌دانید برای انتقال انرژی الکتریکی به دسته سیم نیاز است که تمامی سیم ها دارای روکش مخصوص بوده و به گونه‌ای باعث انتقال انرژی مورد نیاز به بخش‌های مختلف می‌شوند.

که این دسته سیم ها در بخش اتاقک خودرو می باشد و به گونه‌ای تمام بخش‌های مصرف کننده را تنظیم می‌کند، در واقع انرژی را از منبع اصلی به بخش‌های مصرف‌کننده که به برق برای کار نیاز دارند انتقال می‌دهد.

کنترل کننده برق چیست؟

منظور از کنترل کننده برق تمام کلید ها و دکمه هایی هستند که باعث کار بخش های مختلف مانند حرکت شیشه ها، حرکت برف پاک کن و یا کولر که برای شروع به کار باید از بخش کلیدها و دکمه های خاصی که تعبیر شده اند استفاده میگردد.

مصرف کننده برق چیست؟

تعداد مصرف کننده برق در خودرو بسیار زیاد است مثلاً شیشیه ها، چراغها، برف‌پاک‌کن، راهنما، کولر، ضبط و تمام موارد دیگر در خودرو که به گونه ای به انرژی نیاز دارند تا کار نمایند، در دسته مصرف کننده برق قرار میگیرد.

چه موقع می توان نتیجه گرفت که سیستم برق خودرو مشکل دارد؟

اگر خودرو به حالت استاندارد به درستی استارت نزند یا موتور در همان لحظات اولیه کار نکند یا بروز مشکل در باتری و روشن نشدن چراغ ها و همچنین بروز مشکل در فیوزها و یا ایجاد بوی سوختگی وقتی که خودرو روشن است از مهم‌ترین مواردی هستند که نشان می دهند که برق خودرو به گونه‌ای دچار مشکل شده است و برای تشخیص دقیق مشکل باید به مراکز تعمیر حرفه ای و مطمئن مراجعه کرد.

عیب یابی برق خودرو در مرکز تعمیر تهران پلاس

امروز مراکز تعمیر بسیار زیادی در سراسر کشور مخصوصاً در تهران وجود دارد و به گونه این مورد باعث می گردد تا مشتریان در انتخاب این مراکز دچار سردرگمی شوند.

با توجه به اینکه بحث تعمیر مشکلات به وجود آمده در خودروهای خارجی بسیار حساس است چون مکانیزم و ویژگی‌ها و همچنین ساختار این خودروها بسیار متفاوت است.

پس شما باید در انتخاب مرکز تعمیر بسیار دقت نمایید امروزه کمتر مراکزی دارای تخصص کافی و بروز در رابطه با تعمیر خودرو خارجی هستند بدین دلیل شما باید در انتخاب این مراکز دقت نمایید.

خوشبختانه مرکز تعمیر تهران پلاس یکی از مراکز فوق العاده حرفه ای می باشد که دارای تیم متخصص و با تجربه بوده و تمام خدمات مربوط به تعمیر خودرو را به صورت یکجا ارائه می‌دهد.

از جمله خدمات خاصی که در این مرکز ارائه می گردد می توان به مواردی مانند:

کارشناسی خودرو خارجی

برق خودرو و الکترونیک

تعمیر کمک بادی

تعمیر تخصصی خودروهای خارجی

تعمیر موتور

تعمیر گیربکس

تعمیر جلوبندی

صافکاری و نقاشی

اشاره کرد که تمام موارد یاد شده با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و به وسیله متخصص این مرکز که دوره های خاصی را پشت سر گذاشته اند انجام می گردد.

بدین ترتیب شما بدون نگرانی و با حداقل هزینه می توانید تمام مشکلات به وجود آمده در خودرو تان را به بهترین شکل ممکن رفع نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات خاص ارائه شده به وسیله مرکز تهران پلاس و رزرو وقت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درگاه های ارتباطی با این مرکز می‌توانید به وبسایت تهران پلاس مراجعه کنید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

1 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی برق خودرو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن