صافکاری و نقاشی مورانو

صافکاری و نقاشی مورانو صافکاری و نقاشی مورانو در تعمیرگاه تخصصی خودروهای لوکس تهران پلاس مورانو نامی آشنا میان طرافداران کراس‌اوورها در دنیا است که در ایران نیز بازار خوبی دارد و تا کنون سه نسل از آن تولید و به بازارهای جهانی راه‌یافته است. شرکت نیسان اولین نسل از مورانو را در سال ۲۰۰۲ …

صافکاری و نقاشی مورانو ادامه »

صافکاری نقاشی مورانو

صافکاری و نقاشی مورانو

صافکاری و نقاشی مورانو در تعمیرگاه تخصصی خودروهای لوکس تهران پلاس

مورانو نامی آشنا میان طرافداران کراس‌اوورها در دنیا است که در ایران نیز بازار خوبی دارد و تا کنون سه نسل از آن تولید و به بازارهای جهانی راه‌یافته است. شرکت نیسان اولین نسل از مورانو را در سال ۲۰۰۲ طراحی و به عنوان مدل ۲۰۰۳ روانه‌ی بازار کرد.

طراحی نسل دوم از نیسان مورانو به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که به عنوان مدل ۲۰۰۹ در دسترس همگان قرار گرفت، این نسل با سه تیپ پایه، SL و فول آپشن LE عرضه شد. مدل‌های موجود در ایران نیز مربوط به همین نسل دوم از نیسان مورانو هستند که پلت فرمی شبیه به نسل چهارم از نیسان التیما و مدل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۰۹ دارد.

در این نسل نسبت به نسل اول امکانات جدیدتری قرار داده شده است که در کنار تغییرات ظاهری و داخلی موفقیت و جذابیت بیشتر آن را به همراه داشته‌است. رونمایی از نسل سوم مربوط به آپریل ۲۰۱۴ و نمایشگاه اتومبیل نیویورک است و آخرین مدل از آن یعنی نیسان مورانو 2020 نیز به تازگی وارد بازارهای جهانی شده‌است.

اما لازم به ذکر است تمامی مدل‌هایی که از این نیسان در بازار ایران وجود دارد مربوط به قبل از تصویب قانون منع ورود خودروهایی با حجم بالاتر از ۲.۵ لیتر است.

مزایای نیسان مورانو

موتور قدرتمند
موتور به‌کار رفته در این شاسی‌بلند سایز متوسط، نمونه‌ای است که شرکت نیسان برای سال‌های متمادی در مدل‌های مختلف از خودروهای خود استفاده کرده‌است و بدون شک یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است. موتور ۶ سیلندر با حجم ۳.۵ لیتر که توانی برابر با ۲۵۶ اسب بخار تولید می‌کند و حتی گفته می‌شود برای سرعت‌های بالا نیز توانی بیش از حد نیاز دارد.

رانندگی دلپذیر
به محض نشستن پشت فرمان نیسان مورانو متوجه رانندگی راحت و روان آن خواهید شد. کراس‌اووری که حتی در مسیرهای سخت هم، کماکان خوب و نرم عمل می‌کند. عایق‌بندی محکم و درست مورانو سبب می‌شود که حتی در سرعت‌های بالا و بزرگ‌راه‌ها هم از نفوذ صدای باد به درون کابین در امان باشید. تنها نکته‌ی قابل‌ذکر در مورد مورانو این است اگر چه رانندگی دلپذیری را به شما هدیه می‌دهد اما به اندازه‌ی دیگر رقبا حس رانندگی اسپورتی را با آن تجربه نخواهید کرد.

ظاهری جذاب و کابینی جادار
یکی دیگر از مزایای نیسان مورانو که تقریبا در تمامی مدل‌ها از اولین آن‌ها تا آخرین نمونه‌ها مشترک است زیبایی قابل توجه آن است، جایی که طراحان به آن توجه خاصی داشته‌اند و البته بسیار هم موفق بوده‌اند. فرم چراغ‌های جلو و عقب، طراحی رینگ‌ها، نمای عقب خودرو و فرم اگزوزها ظاهر اسپورتی را به این خودرو داده است. در درون کابین نیز با وجود صندلی‌های راحت و تعبیه فضای کافی در جلوی پای سرنشینان و فاصله‌ی مناسب آن‌ها از سقف کراس‌اوور تبدیل به یک گزینه‌ی مناسب برای خانواده‌ها و افراد بلندقدتر شده است.

معایب نیسان مورانو
دید عقب ضعیف
منحنی‌ها و لبه‌های طراحی‌شده در قسمت عقب نیسان مورانو سبب شده است که دید راننده خصوصا در قسمت عقب به شدت کاهش یابد. با این‌که شرکت نیسان با قراردادن دوربین دید عقب به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های مورانو سعی در حل کردن این مشکل داشته است اما کماکان نیسان مورانو از جمله کراس‌اوورهایی است که دید آن در برخی زوایا دچار مشکل است.

فضای بار کمتر از انتظار
با این‌که طراحی داخلی نیسان مورانو در سال ۲۰۰۹ تغییرات بسیار خوبی کرده است و با ورود به آن با یک خودروی لوکس و جادار مواجه می‌شوید. اما در فضای بار برای این کراس‌اوور جادار ضغیف عمل کرده است و فضا از حد انتظار کمتر است.

گران قیمت بودن لوازم یدکی
یکی دیگر از معایب نیسان مورانو که احتمالا برخی افراد را در خرید این کراس‌اوور مردد خواهد کرد قیمت بالای لوازم یدکی آن است. در بازار کنونی و با قیمت‌های بسیار بالای خودروها در ایران قطعا هیچ مالکی تمایل به خرید خودروی گران قیمتی ندارد که در صورت خرابی مجبور به صرف هزینه‌های زیاد برای تعویض قطعات آن باشد.

نتیجه‌گیری مقاله با معایب و مزایای نیسان مورانو آشنا شوید
در پایان باید بگوئیم امیدواریم پس از مطالعه مقاله با معایب و مزایای نیسان مورانو آشنا شوید دیدبازتری نسبت به این کراس‌اوور محبوب در بازار ایران پیدا کرده‌ باشید. حال تصمیم با شما است که نکاتی نظیر موتور قدرتمند، طراحی زیبا و رانندگی راحت که از مزایای نیسان مورانو است می‌تواند شما را برای خرید آن قانع کند یا قطعات یدکی گران‌قیمت و دید عقب ضعیف شما را از خرید آن منصرف خواهد کرد.

البته در کنار معایب و مزایای ذکر شده در بالا چند نکته‌ی کوچک هم وجود دارد که بد نیست آن‌ها را نیز مد نظر داشته باشید که شاید از معایب و مزایای برجسته این کراس‌اوور نباشند اما گفتن آنها خالی از لطف نیست؛ مانند این‌که این خودرو مصرف سوخت خیلی کمی ندارد و در طرف دیگر هم شاید نمره‌ی کامل را در تست‌های تصادف موسسات معتبر کسب نکرده باشد اما کماکان یک کراس‌اوور ایمن محسوب می‌شود.

 

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن