صافکاری و نقاشی بنز

صافکاری و نقاشی بنز صافکاری و نقاشی یکی از برند های مطرح و محبوب خودرو سازی در جهان برند بنز است. خودرو های برند بنز در بازار ایران و جهان مشتری های مخصوص به خودشان را دارند. در کنار کیفیت بالای بخش ها و قطعات به کار رفته در خودرو های بنز نمی توان منکر …

صافکاری و نقاشی بنز ادامه »

تعمیرگاه بنز cls350

صافکاری و نقاشی بنز

صافکاری و نقاشی

یکی از برند های مطرح و محبوب خودرو سازی در جهان برند بنز است. خودرو های برند بنز در بازار ایران و جهان مشتری های مخصوص به خودشان را دارند. در کنار کیفیت بالای بخش ها و قطعات به کار رفته در خودرو های بنز نمی توان منکر زیبایی و کیفیت بدنه ی خودرو های تولیدی برند بنز شد. هر چند که خودرو های برند بنز هم از نظر قطعات داخلی و هم از جهت بدنه از بهترین و با کیفیت ترین مواد تولید شده اند اما نمی توان اطمینان صد در صد داشت که در صورت بروز حادثه دچار آسیب و خراش نمی شوند. با توجه به این موضوع و اهمیت صافکاری خودرو در زیبایی و سلامت خودرو در ادامه ی مقاله صافکاری و نقاشی بنز و مواردی که باید برای سلامت این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

 

صافکاری و نقاشی بنز

خدمات سرویس و تعمیر خودرو به بخش های مختلفی تقسیم می شود و انجام هر بخش در کنار مهارت به دانش و تخصص نیاز دارد. در حال حاضر خودرو های متفاوتی در بازار موجود هستند اما خودرو های تولیدی برند بنز با توجه به زیبایی و کیفیت بالایی که در قطعات دارند همیشه مورد توجه بوده و هستند. بدنه ی خودرو های بنز در طول سال های مختلف دائما در حال تغییر است و در حال حاضر در اغلب خودرو های تولیدی برند بنز از آلیاژ محکم و در عین حال زیبا و منعطف استفاده می شود.

با توجه به اینکه خودرو های برند بنز بدنه ی محکمی دارند، این باور غلط در ذهن افراد ایجاد شده است که خودرو های برند بنز در تصادفات آسیب نمی بینند و دچار خراش و خوردگی نمی شوند. این باور همان طور که اشاره کردیم کاملا غلط است و نمی توان با اطمینان گفت که خودرو های برند بنز از آسیب دیدگی بدنه در امان هستند.

برای رفع انواع آسیب دیدگی های ایجاد شده در بدنه ی بنز تنها راه حل استفاده از روش های مختلف صافکاری خودرو است. صافکاری خودرو عموما به دو روش مختلف با رنگ و صافکاری بدون رنگ انجام می شود. صافکاری فرایندی تخصصی است و در حال حاضر با توجه به تجهیزات مدرنی که در بازار موجود هستند انجام می شود.

برای انجام صافکاری بنز باید در ابتدا میزان و نوع آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو بنز مشخص شود پس از این مورد باید صافکار نسبت به آلیاژ و نوع موادی که در ساخت بدنه ی خودرو به کار رفته است آگاه باشد و با توجه به آن ها و میزان آسیب وارد شده روش مناسب صافکاری خودرو را در نظر بگیرد. صافکاری خودرو روش های مختلف و متفاوتی دارد اما همه ی آن در دو بسته بندی کلی با رنگ و صافکاری بدون رنگ قرار می گیرند.

در برخی از موارد آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو بسیار بالا است و نمی توان تنها با صافکاری آسیب وارد شده به خودرو را رفع کرد و نیاز به نقاشی دوباره خودرو است، در واقع در مواقعی که رنگ خودرو آسیب جدی دیده است نیاز است تا خودرو پس از انجام صافکاری دوباره رنگ شود برای انجام رنگ خودرو باید از رنگ هایی استفاده شود که با رنگ های اصلی کارخانه بنز همخوانی از نظر هارمونی و مواد تشکیل دهنده داشته باشند. هر چند که این کار سبب می شود تا قیمت خودرو کاهش چشم گیری پیدا کند چرا که رنگ اصلی خودور دچار تغییر می شود.نقاشی خودرو نیز همانند صافکاری بنز زمانی نتیجه ی مطلوبی در پی دارد که توسط افراد متخصص انجام شود.

با توجه به اینکه خودرو های برند بنز قیمت بالایی در ایران دارند صافکاری و نقاشی این خودرو اهمیت بیشتری نسبت به سایر کشور ها دارد، هر نوع خراش و آسیب دیدگی در بدنه ی خودرو علاوه بر اینکه ممکن است کارایی بنز شما را با مشکل مواجه سازد سبب می شود تا قیمت خودرو به شدت کاهش پیدا کند.

 

نکات صافکاری و نقاشی بنز

نوع موادی که در ساخت بدنه ی خودرو های بنز به کار می روند با خودرو های داخلی کاملا متفاوت هستند و به طبع رنگی که برای بدنه ی این خودرو نیز به کار برده می شود با رنگ های عمومی و رایج در بازار ایران کاملا متفاوت است به همین دلیل است که نقاشی خودرو های بنز از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان در هر مرکزی برای رنگ کردن خودرو اقدام کرد.

با توجه به اینکه نقاشی خودرو سبب ایجاد تفاوت رنگ بین رنگ اصلی کارخانه و رنگ جدید می شود و گاهی اوقات بسته به میزان آسیب وارد شده نیاز است تا بخش های دیگر نیز رنگ کاری شود در حال حاضر تا جای ممکن برای جلوگیری از کاهش قیمت و یونیک بودن خودرو از نقاشی خودرو اجتناب می شود و سعی بر آن است تا با روش های نوین دیگر کار ترمیم بدنه ی خودرو بدون نیاز به رنگ کاری انجام شود.

در شرایطی که نتوان با هیچ کدام از روش های جایگزین آسیب وارد شده به بدنه را بدون نقاشی خودرو رفع و ترمیم کرد، نیاز است تا فردی ماهر به کمک رنگ های مختص این خودرو ها برای نقاشی بدنه ی خودرو اقدام کند.

تعمیرگاه بنز cls350
تعمیرگاه بنز cls350

صافکاری و نقاشی بنز

مراحل نقاشی بدنه ی خودرو بنز به شرح زیر هستند:

قبل از شروع سنباده زدن و استفاده از پرایمر، تصمیم بگیرید که چه بخشی از خودرو را می خواهید رنگ کنید و نیاز به نقاشی دوباره دارد. نقاشی کردن هر کدام از بخش های خودرو تفاوت هایی دارد که تنها فرد ماهر و مسلط نسبت به آن ها آشنایی دارد.

به خصوص اگر می خواهید قسمت موتور را رنگ کنید، که ممکن است نیاز به دانش مکانیکی برای حذف موتور و سایر لوازم جانبی داشته باشد. اگر به دنبال بهبود ظاهر بیرونی در خودرو های بنز هستید باید قسمتهایی که نیاز به نقاشی دوباره ندارند در ابتدا پوشانده شوند.

در ابتدا و پیش از اقدام به نقاشی خودرو باید محل آسیب دیده به صورت کامل سمباده کشی شود تا میزان آسیب وارد شده مشخص شود. شما با سنباده زدن در حرکات دایره ای، برداشتن پوشش شفاف، تاپ کت و پوشش پایه شروع می شود.

مقدار رنگ مورد نیاز شما به اندازه ماشین شما و سطحی که باید رنگ شود بستگی دارد و به همین دلیل هزینه ی رنگ کاری خودرو های بنز متغیر است.

استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی بسیار مهم است زیرا از سطح محافظت می کند و باعث می شود رنگ بهتر بچسبد. در نتیجه ترکیب شیمیایی آن، پرایمر یک لایه اتصال تشکیل می دهد، از مواد در برابر قالب محافظت می کند و منافذ روی سطح را می بندد. علاوه بر این، پرایمر لکه ها را از بین می برد و باعث می شود کار رنگ طولانی تر شود. علاوه بر این، پرایمر رنگی می‌تواند تعداد لایه‌های رنگ مورد نیاز برای دستیابی به ظاهری کامل را کاهش دهد.

بدون سنباده زدن سطح از قبل، لایه جدید رنگ به لایه قبلی نمی چسبد. علاوه بر پاک کردن لایه بیرونی براق، می توانید از کاغذ سنباده نیز برای رفع عیوب و از بین بردن لکه ها استفاده کنید. سنباده کاری تضمین می کند که سطح بدون آوار باقی بماند و پرداخت صاف و حرفه ای باشد.

برخی از افراد اعتقاد دارند همیشه صافکاری و نقاشی خودرو مکمل هم هستند و باید همواره با هم انجام شوند اما با کمی تخصص می توان بسیاری از مشکلات ایجاد شده در بدنه ی خودرو را تنها با صافکاری اصولی و بدون نیاز به رنگ رفع کرد. در حال حاضر در مرکز تهران پلاس صافکاری خودرو های بنز به کمک تهجیزات و دستگاه های مدرن و به روز انجام می شوند به صورتی که به رنگ اصل و یونیک بدنه ی خودرو آسیبی وارد نشود این مورد در ارتباط با خودرو های برند بنز با توجه به قیمت بالای این خودرو ها و خرید فروش آن ها در بازار خودرو های دسته دوم اهمیت بسیار بالایی دارد.

بسیاری از صاحبان خودرو پولیش را با صافکاری خودرو اشتباه می گیرند. اما باید بدانید که این دو کاملا متفاوت با یکدیگر هستند. پولیش عیوب و خط و خش های کوچک سطح را از بین می برد و سطح را براق می کند. صافکاری براقیت بیشتری می بخشد و از پوشش در برابر عناصر محافظت می کند. اکثر کسانی که خود را انجام می دهند از پرداخت پول صرف نظر می کنند زیرا نمی خواهند پول را برای پولیش یا گریس برای پولیش دست سرمایه گذاری کنند. اما صیقل دادن روکش وسیله نقلیه شما کلید دریافت بهترین براقیت است. در برخی از موارد خراش های سطحی که بر روی بدنه ی خودرو بنز ایجاد شده اند را می توان با پولیش کاری درست و اصولی رفع کرد.

صافکاری هر کدام از خودرو های بنز با توجه به میزان آسیب وارد شده به خودرو و نوع خودرو متفاوت است و نمی توان پیش از بررسی دقیق خودرو و محل آسیب وارد شده روش و نوع مواردی که برای صافکاری و در صورت نیاز نقاشی خودرو نیاز است را مشخص کرد.

صافکاری و نقاشی بنز

با توجه به قیمت بالای خودرو های بنز و مواد خاصی که در ساخت بدنه ی خودرو به کار برده می شوند صافکاری و نقاشی این خودرو ها در کنار مهارت به دانش و مواد اولیه با کیفیت نیازمند است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

برای انجام خدمات صافکاری و نقاشی فقط با شماره زیر تماس بگیرید.

موبایل: ۰۹۱۲۶۷۵۰۳۷۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن