صافکاری و نقاشی، احیای رنگ

صافکاری و نقاشی، احیای رنگ صافکاری و نقاشی چرا وقتی می‌پرسیم ماشین چه رنگی بگیریم، در جواب می‌شنویم هر رنگی می‌خواهید بگیرید؛ ولی مشکی نگیرید؟ از طرفی این گفته صحیح است مخصوصا برای کسانی که تمیزی و زیبایی خودرو برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. متأسفانه خودروها دربرابر عوامل جوّی و شست‌وشو بسیار آسیب‌پذیر هستند …

صافکاری و نقاشی، احیای رنگ ادامه »

احیای رنگ

صافکاری و نقاشی، احیای رنگ

صافکاری و نقاشی

چرا وقتی می‌پرسیم ماشین چه رنگی بگیریم، در جواب می‌شنویم هر رنگی می‌خواهید بگیرید؛ ولی مشکی نگیرید؟

از طرفی این گفته صحیح است مخصوصا برای کسانی که تمیزی و زیبایی خودرو برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. متأسفانه خودروها دربرابر عوامل جوّی و شست‌وشو بسیار آسیب‌پذیر هستند و این امر به‌حدی مهم است که حتی بعضی اوقات باعث افت شدید قیمت خودرو می‌شود؛ به‌ویژه در خودروهای لوکس.

طبیعتا شخصی که تصمیم می‌گیرد خودرو لوکس بخرد، ترجیح می‌دهد مبلغ بیشتری پرداخت کند؛ اما درعوض، خودرویی تمیز و سالم داشته باشد.

 

صافکاری و نقاشی

چگونه خودرویی تمیز و براق داشته باشیم؟

برای حل این مشکلات راه‌های درست و غلط بسیاری وجود دارد. بارها شنیده‌ایم که اگر ماشین را پولیش بزنیم، باعث خراب‌شدن رنگ می‌شود و…

هر کاری اگر براساس اصول و قائده صحیح خودش انجام شود، طبیعتا نتیجه مطلوبی خواهد داشت. بنابراین، اگر پولیش ماشین و احیای رنگ را افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام دهند، می‌تواند درخشندگی و زیبایی خودرو را به‌ارمغان داشته باشد.

دو عامل درکنارهم می‌توانند خودرو شما را بیمه کنند تا سالیان سال از داشتن خودرویی براق و تمیز لذت ببرید.

روش‌هایی که طول عمر خودرو را افزایش می‌دهد

کارواش تاچ لس
سرامیک خودرو
کارواش تاچ لس

اگر خودرو بعد از پولیش و احیای رنگ با پوشش مناسب محافظت شود و مقاومت رنگ درمقابل خط‌و‌خش و مات‌شدگی افزایش پیدا کند، طبیعتا خودرو شما ظاهر جذاب خود را حفظ می‌کند و شما از آن لذت خواهید برد. خودرو براق و شفاف مانند پوست صورت به مراقبت نیاز دارد. همان‌طور‌که باید مراقب پوست خود باشید، خودرو سرامیک‌شده نیز به مراقبت نیاز دارد که کاری بسیار ساده است.

چگونه از سرامیک خودرو محافظت کنیم؟

در اینجا، تکنولوژی کارواش تاچ لس به کمک شما می‌آید. در سیستم تاچ لس، خودرو شما با شامپو فوم سنگین و بدون اسفنج‌کشیدن تمیز می‌شود و ذرات کثیف و خاک روی بدنه خط‌و‌خش ایجاد نمی‌کنند. شرکت مدوسا خدمات احیای رنگ و سرامیک خودرو، کارواش تاچ لس، صافکاری بی رنگ و پولیش ماشین را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهد.

صافکاری و نقاشی در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:

شناخت لایه های رنگ خودرو:

لایه اول که اصلی ترین لایه بدنه خودرو می باشد فسفاته نام دارد که از بدنه در برابر زنگ زدن محافظت می کند و فلز بدنه خودرو را گالوانیزه می کند. لایه دوم ED نام دارد و اولین لایه رنگی روی بدنه است و بین لایه های بعد با فلز چسبندگی ایجاد می کند. لایه سوم آستر نام دارد که به عنوان پوشش از آن استفاده می شود.

رنگ خودرو روی آستر قرار می گیرد که به سه گروه اصلی رنگ صدفی، متالیک و روغنی تقسیم می شود.

 

صافکاری و نقاشی

رنگ های اتومبیل در چه زمینه ای متفاوت هستند:

رنگ روغنی یا ساده
در ابتدا رنگ کلیه خودروها روغنی بود این رنگ به رنگ ۲۱ در بازار معروف است. در این نوع رنگ آمیزی از دو یا سه لایه برای رنگ کردن استفاده می شود. لایه اول آستر یا پرایمر می باشد که با یک لایه رنگ حاوی رنگدانه های پراکنده رنگ آمیزی می شود و د نهایت با یک لایه به نام کیلر پوشانده می شود.

این لایه بی رنگ است و مقاومت و درخشندگی رنگ را افزایش می دهد. گاهی اوقات به جای کیلر از یک ماده سخت کننده به نام ایزوسیانات استفاده می شود که آن را با رنگ آکریلیک ترکیب می کنند و رنگ آمیزی یک لایه می شود. استفاده از این ترکیبات باعث افزایش سختی و چسبندگی رنگ بدنه خودرو می شود.

رنگ متالیک
رنگ های متالیک مانند رنگ های روغنی با لایه ای از کیلر هستند و در بازار با نام رنگ ۵۴ شناخته می شود. پودر فلزی که به متالیک اضافه می شود تفاوت رنگ روغنی با متالیک است این پودر به مقدار ۲ درصد و از جنس فلزاتی مثل آلومینیوم به رنگ متالیک اضافه می شود. لازم به ذکر است خودروهای دارای رنگ متالیک دارای درخشندگی و جلوه بیشتر نسبت به سایر خودروها می باشند.

به دلیل وجود فلز در بیشتر خودروهای متالیک و درخشندگی بدنه آن خط و خش های ریز برروی بدنه از فاصله زیاد قابل مشاهده نمی باشد. با وجود لایه کیلر می توانیم نتیجه بگیریم رنگ های متالیک در مقایسه با رنگ های معمولی درخشندگی و دوام بیشتری دارند.

هرگونه آسیبی به بدنه خودرو ابتدا به لایه کیلر می رسد و به دلیل ضخامت این لایه نسبت به سایر لایه ها در صورت ضربه آسیبی به رنگ بدنه خودرو وارد نمی شود. با گذشت زمان این رنگ حالت مات پیدا می کند و اگر در قسمتس از خودرو خط و خش باشد به علت بازتاب زاویه نور از سطح بدنه قابل مشاهده است.

رنگ صدفی
رنگ های صدفی همانند رنگ های متالیک هستند اما در ساختار رنگ آنها به جای فلز از براده سرامیک (Mica) استفاده شده است. مواد تشکیل دهنده این رنگ ها برش های کوچک از صفحات میکا می باشد که باعث به وجود آمدن بازتاب های نوری خاص می شود و بر اساس نوری که تابیده می شود و جهت نگاه بیننده طیف آن تغییر پیدا می کند.

لازم به ذکر است رنگ های دیگری نیز وجود دارد که دارای درخشندگی بیشتری هستند و برای رنگ آمیزی خودروهای تشریفاتی و تجملاتی به صورت سفارشی انجام می گردد.

 

صافکاری و نقاشی

انواع آسیب به رنگ بدنه خودرو

سائیدگی رنگ، مات شدن رنگ، سوختگی، عوامل شیمیایی، خط و خش های سطحی، عمیق و خیلی عمیق

بعد از مشخص شدن نوع آسیب به خودرو و برآورد هزینه و میزان آسیب باید بهترین راه برای ترمیم بدنه را توسط متخصص این کار انتخاب نماییم. همه این ها بستگی به میزان ضخامت رنگ بدنه خودروی شما دارد.

همچنین بیشتر کارشناسان توصیه می کنند به صورت دوره ای ماشین واکس و پولیش شود تا از رنگ خودرو محافظت بیشتری به عمل آید.

انواع پولیش خودرو

پولیش خودرو یک راه حل مناسب برای ترمیم بدنه آن می باشد و در صورتی که ضخامت رنگ خودرو مناسب باشد می توان بر اساس نوع آسیب به بدنه با پولیش کار لایه برداری را انجام داد. نکته مهم این که رنگی که زیر رنگ آسیب دیده است باید رنگ سالمی باشد.

 

پولیش چیست؟
پولیش یک نوع ساینده است که مانند سنباده عمل می کند و با دانه های بسیار ریزتر از سنباده می تواند با ظرافت خاصی کار لایه برداری را انجام دهد. میزان لایه برداری و قدرت سایندگی پولیش آن را به دو دسته اصلی نرم، زبر تقسیم می کند.

در صورتی که پولیش حاوی هیچ ماده ساینده ای نباشد می توان از آن به عنوان واکس یاد کرد. بسیار مهم است که شناخت کافی راجع به مشخصات فنی پولیش داشته باشیم زیرا در صورت انتخاب اشتباه پولیش رنگ بدنه خودرو از بین می رود. میزان زبری و نرمی پولیش بر روی جلد محصول نوشته شده است.

هنگام انتخاب نوع پولیش به چه نکاتی باید توجه کرد:
انتخاب پولیشی که حاوی کمترین میزان چربی مانند سیلیکون و پارافین باشد زیرا مواد چرب خط و خش را می پوشاند انتخاب نوع پولیش بهتر است از پولیش هایی استفاده کنید که شامل کمترین میزان مواد چربی مثل سیلیکون و پارافین باشد چرا که این مواد چرب می تواند خط و خش را بپوشاند و زمانی که این چربی ها شسته شود، دوباره تمام خط و خش ها دیده می شود.

هنگام استفاده از مواد پولیش باید مشخص شود برای خط و خش سطحی، کم عمق یا عمیق استفاده می شود یا فقط جهت درخشندگی خودرو قرار است از آن استفاده کنیم.

 

پولیش زبر
این نوع پولیش دارای قدرت سایندگی بسیار بالایی است، به صورتی که قدرت سایندگی آن با نرم ترین نوع سنباده ۱۲۰۰ مقایسه می شود.

با استفاده از پولیش زبر می توانید خراش های بسیار عمیق بر روی بدنه را از بین ببرید، البته در صورتی که خراش هنوز به سطح زیر رنگ نرسیده باشد.

بعد از استفاده از پولیش زبر سطح به علت زبری بالای پولیش به صورت کاملا مات در می آید. پولیش زبر حتما باید همراه با پولیش نرم استفاده شود.

 

پولیش نرم
پولیش نرم دارای قدرت سایندگی ظریفی است که این ویژگی موجب صاف و براق کردن کلیه خط و خش های ظریف به وجود آمده بر روی بدنه می شود.

یکی دیگر از کاربردهای این نوع پولیش برای تمیز کردن لکه های محیطی مثل شیره درختان، قیر و… است که با استفاده از این نوع می توان این لکه ها را از بین برد.

 

پولیش واکس
این نوع در واقع یک نوع مخلوط با واکس می باشد که توسط آن می توان بدنه خودرو رادرخشنده کرد و اینکه این نوع پولیش خصوصیات پولیش نرم را نیز دارد. در مواردی که سطح خودرو صاف و بدون موج است می توان از پولیش واکس استفاده کرد. در واقع با پولیش واکس بدنه خودروی خود را براق و درخشنده می کنید.

صافکاری و نقاشی

انواع دستگاه پولیش

نحوه استفاده از پولیش
پولیش خودرو به دو روش دستی و استفاده از دستگاه پولیشر انجام می شود که دستگاه پولیشر از نظر نوع چرخش و دوران به دستگاه پولیشر روتاری، دستگاه پولیشر اوربیتال و دوکاره تقسیم بندی می شود. اگر سطح کار بزرگ می باشد نیاز است تا از دستگاه پولیش استفاده شود در غیر این صورت برای پولیش برای سطح های کوچک با پنبه نرم و دستمال مایکروفایبر می توان خطوط را از بین برد.

قبل از انجام عملیات پولیش حتما سطح بدنه خودروی خود را بشویید. همچنین برای انجام عملیات پولیش هیچ گونه گرد و غباری نباید روی بدنه خودرو باشد.

 

چند نکته در رابطه با استفاده از پولیش خودرو:
– پولیش چیزی به سطح و رنگ بدنه خودروی شما اضافه نمی کند، بلکه لایه ای نازک از سطح را حذف می کند.
– هیچ پولیشی نمی تواند رنگ از بین رفته را دوباره باز گرداند.
– رنگ های غیر متالیک راحت تر و سریعتر پولیش می شوند و خطوط روی آنها رفع می شود ولی به همان نسبت آسیب پذیر تر از رنگ های متالیک می باشند در حالی که رنگ های متالیک کمی سخت تر براق شده اما به دلیل ضخیم تر بودن لایه خارجی آنها، خراش ها معمولا در همان لایه خارجی قرار گرفته و حتما با پولیش قابل ترمیم اند.

 

صافکاری و نقاشی

مراحل کلی پولیش خودرو چیست؟

۱- خودرو را با مواد شوینده مناسب بشویید تا آثار گِل و کثیفی روی آن نباشد.
۲- خودرو را در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید روی بدنه آن قرار نداشته باشد و سطح بدنه داغ نباشد.
۳- نوع خراش را بررسی نمایید و پولیش خودرو مناسب را (از نظر مقدار زبری) انتخاب نماید.
۴- مقداری پولیش روی پد مخصوص پولیش قرار داده و تا زمانی که به نتیجه مطلوب شروع به پولیش کردن سطح کنید.
۵- پس از اتمام کار سطح پولیش شده را توسط یک حوله مایکروفایبر نرم و خشک تمیز نمایید.
۶-همواره حرارت سطح را کنترل کنید و از گرم شدن بیش از حد یک نقطه جلوگیری کنید.

در پایان لازم است یادآور شویم که پولیش بدنه خودرو نواقط ایجاد شده روی رنگ را ترمیم می کند و آن هم در صورتی که ضخامت رنگ خودرو برای لایه برداری مناسب باشد و زیر رنگ آسیب دیده، رنگ بدنه سالم باشد.

 

صافکاری و نقاشی

سوالات متداول پیرامون احیای رنگ بدنه خودرو:

احیای رنگ چیست؟
در صورتی که به رنگ بدنه خودرو آسیب جدی وارد نشده باشد و خط و خش به رنگ نرسیده باشد می توان با پولیش و واکس رنگ بدنه خودرو را احیا کرد.

آیا انجام پولیش و واکس به صورت دوره ای باعث محافظت از رنگ بدنه خودرو می شود؟
بله اما با فاصله زمانی مشخص انجام شود و تکرار زیاد پولیش با فاصله زمانی کم توصیه نمی شود.

کیلر چیست؟
کیلر یک لایه بی رنگ است که باعث افزایش مقاومت و درخشندگی رنگ بدنه خودرو می شود.

 

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن