صافکاری بی ام و 320i

صافکاری بی ام و 320i صافکاری و نقاشی بی ام و 320i یکی از مواردی که نقش مهمی در سلامت و زیبایی خودرو ایفا می کند صافکاری خودرو است ، صافکاری خودرو موارد مختلفی را شامل می شود که در مجموع برای رفع آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. …

صافکاری بی ام و 320i ادامه »

تعمیرگاه بی ام و 320i

صافکاری بی ام و 320i

صافکاری و نقاشی بی ام و 320i

یکی از مواردی که نقش مهمی در سلامت و زیبایی خودرو ایفا می کند صافکاری خودرو است ، صافکاری خودرو موارد مختلفی را شامل می شود که در مجموع برای رفع آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. صافکاری خودرو برای همه ی خودرو ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما در ارتباط با خودرو های خارجی این امر اهمیت بیشتری دارد چرا که خودرو های خارجی به سختی وارد ایران می شوند و اغلب قیمت بالایی دارند در نتیجه باید صافکاری این خودرو ها به درستی انجام شود. بی ام و 320i یکی از این خودرو ها است. در ادامه ی قماله صافکاری و رنگ کاری این خودروی لوکس و ویژگی های مهم این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

 

صافکاری بی ام و 320i

صافکاری و رنگ خودرو

رنگ خودرو، بر خلاف هر رنگ عمومی دیگر، قرار است مدت زمان زیادی روی بدنه ی خودرو باقی بماند. رنگ خودرو نوع بسیار متفاوتی از رنگ است که به عنوان مخلوطی مرکب از محصولات خاصی ساخته می شود که در آن یک محصول خاص نقش مربوط به خود را ایفا می کند.

رنگ خودرو از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

پیگمنت: به رنگ رنگ می دهد.

رقیق کننده: قوام رنگ را صاف می کند

بایندر: رنگدانه و تینر را به هم متصل می کند

علاوه بر این، عباراتی مانند رنگ متشکل از آب یا رنگ حلال را مشاهده خواهید کرد که ممکن است هنگام انتخاب رنگ خودروی مناسب برای خودروی خود شما را گیج کند.

رنگ حلال چیست؟

رنگ های حلال با مخلوط کردن رنگ در حلال های خاصی مانند لاک، اورتان یا مینا ساخته می شوند. پایه حلال بخش بزرگی از مخلوط رنگ را تشکیل می دهد که به دلیل آن مخلوط رنگ کلی دارای مقدار زیادی VOC (ترکیبات آلی فرار) است. این ترکیبات برای محیط زیست بسیار مضر هستند به همین دلیل این رنگ ها روز به روز محبوبیت خود را از دست می دهند. نگرانی های زیست محیطی باعث شده مردم کمتر از این رنگ ها استفاده کنند.

رنگ آبی به چه معناست؟

رنگ های آبی رنگ هایی هستند که از هیچ حلالی استفاده نمی کنند که برای محیط زیست مضر باشد. آب تنها حلالی است که این رنگ ها استفاده می کنند. می‌توانید لعاب‌های موجود در آب را روی پرایمرها یا پوشش‌های فلزی یا پوشش‌های فعلی اعمال کنید. امروزه رنگ های آب به دلیل نگرانی های زیست محیطی رایج شده اند. این رنگ ها هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند و همچنین حاوی هیچ گونه VOC مانند قبلی نیستند. فن آوری های مدرن به ما اجازه می دهد تا رنگ های آب را تولید کنیم که با کیفیت رنگ های موجود مطابقت داشته باشد بدون اینکه آسیبی ایجاد کند، بنابراین بسیاری از رنگ فروشی ها این نوع رنگ را ترجیح می دهند.

مراحل رنگ خودرو چیست؟

مرحله 1: پرایمر آیا تا به حال فکر کرده اید که رنگ پوشش پایه برای اتومبیل ها چیست؟ پرایمر اولین مرحله از فرآیند رنگ آمیزی خودرو است. پرایمر چندین هدف مانند تراز کردن سطح بدنه، غلبه بر عیوب ساخت را در صورت وجود انجام می دهد. پرایمر همچنین از زنگ زدگی بدنه، اختلاف حرارت، تراشه سنگ، اشعه UV و غیره جلوگیری می کند.

مرحله 2: پوشش پایه این مرحله دوم از فرآیند رنگ آمیزی است که پس از پوشش پرایمر انجام می شود. این مرحله ای است که ویژگی های بصری و جلوه های رنگی به وجود می آیند. پوشش پایه معمولاً سه نوع است: جامد، فلزی و مرواریدی. این سه دسته بر اساس کیفیت رنگ متفاوت هستند. رنگ های جامد هیچ جرقه ای ندارند و از رنگ های ثابت تشکیل شده اند. رنگ متالیک تمام زرق و برق و درخشش هایی را که امروزه روی خودروها می بینید، دارد.

 

مرحله 3 : Clear-coat Clear-coat آخرین قسمت از فرآیند رنگ آمیزی است که در آن یک پوشش شفاف بر روی پوشش پایه قرار می گیرد که در تماس مستقیم با محیط است. باید به اندازه کافی بادوام باشد تا در برابر سایش مقاومت کند و از نظر شیمیایی به اندازه کافی پایدار باشد تا در برابر نور UV مقاومت کند. این پوشش می تواند حلال یا آب باشد.پس از انجام تمامی این فرآیندها، فرآیند رنگ آمیزی خودرو به پایان می رسد. همه این فرآیندها در هر موردی استفاده می شوند.

روکش رنگ خودرو چیست؟

رنگ متالیک :

در شکل اصلی، رنگ متالیک اعمال رنگ به دنبال یک لایه اضافی از لاک (همچنین به عنوان پوشش شفاف شناخته می شود) است. علاوه بر این، مقدار کمی فلز پودری به لایه رنگ اضافه می‌شود تا درخشندگی بسیار جذاب‌تری نسبت به رنگ‌های جامد اولیه ایجاد کند. ذرات فلزی نور تابشی بیشتری را نسبت به رنگ های جامد منعکس می کنند که منجر به خروجی بهتر رنگ نسبت به رنگ های جامد می شود.

رنگ مرواریدی

مرواریدی ترکیبی از اجزای اصلی رنگ موجود در رنگ فلزی هستند که در آن پودر فلز با کریستال های سرامیکی که به نام میکا نیز شناخته می شوند، جایگزین می شود. خاصیت منحصر به فرد میکا این است که در کنار انعکاس نور، نور را نیز می شکند. این شکست همراه با درخشندگی رنگی عمیق به رنگ می دهد. رنگ با توجه به نگاه شما تغییر می کند. رنگ مرواریدی دارای لبه شفافی بر روی رنگ متالیک است که اگر در زیر نور مستقیم خورشید به آن نگاه کنید قابل مشاهده است.

رنگ خودرو می تواند ظاهر وسیله نقلیه شما را بهبود بخشد اما در عین حال می تواند آن را کهنه به نظر برساند. ماشین شما حتی با یک خراش جزئی هم می تواند به رنگ شما آسیب برساند. اگر می‌خواهید درخشش جدید را حفظ کنید، محافظت از رنگ خودرویتان مهم است.

با توجه به موارد فوق فردی که صافکاری خودروی شما را انجام می دهد باید دقت و مهارت کافی را داشته باشد. تهران پلاس مرکز تخصصی صافکاری انواع خودرو های لوکس خصوصا خودرو های برند بی ام و است. تمامی خدمات در مرکز تهران پلاس با ضمانت نامه ارائه می شوند.

صافکاری بی ام و 320i

بی ام و 320i یکی از خودرو های لوکس موجود در بازار ایران است که صافکاری آن با توجه به قیمت بالا اهمیت زیادی دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

برای انجام خدمات صافکاری و نقاشی با شماره زیر تماس بگیرید.

موبایل: ۰۹۱۲۶۷۵۰۳۷۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن