صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ صافکاری خودرو چیست؟ زمانی که به دلایلی تصادف می کنیم و خساراتی به ماشین وارد می شود به صافکاری و نقاشی ماشین نیاز پیدا می کنیم صافکاری از جمله فعالیت هایی محسوب می شود که تعمیرگاه وظیفه ترمیم و تعویض قطعات خودرو را بر عهده دارد اگر آسیب های جدی به وسیله …

صافکاری بدون رنگ ادامه »

صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ

صافکاری خودرو چیست؟

زمانی که به دلایلی تصادف می کنیم و خساراتی به ماشین وارد می شود به صافکاری و نقاشی ماشین نیاز پیدا می کنیم صافکاری از جمله فعالیت هایی محسوب می شود که تعمیرگاه وظیفه ترمیم و تعویض قطعات خودرو را بر عهده دارد اگر آسیب های جدی به وسیله نقلیه وارد نشده باشد می توان از صافکاری کمک گرفت بدنه های خودرو از قطعات فلزی تشکیل شده اند و قرار دادن آن ها در حرارت می تواند آن ها را به حالت اولیه برگرداند که به این روند صافکاری گفته می شود.

 

صافکاری بدون رنگ

یکی از مواردی که در دسته ی تعمیرات و سرویس خودرو قرار می گیرد، صافکاری خودرو است. صافکاری خودرو به روش های مختلفی انجام می شود یکی از این روش ها صافکاری بدون رنگ است. انجام صافکاری بدون رنگ نیاز به تخصص و مهارت دارد و اگر صافکاری دانش و مهارت کافی در این زمینه را نداشته باشد نمی تواند این فرایند را به شکلی درست پیش ببرد و قطعاً خودروی شما دچار مشکل می شود.

صافکاری خودرو

صافکاری خودرو عبارت است از رفع انواع مشکلات وارد شده به بدنه ی خودرو که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. صافکاری بخش های آسیب دیده خودرو از جمله کاپوت ، درب و بدنه ی خودرو به دو صورت با رنگ و بدون رنگ انجام می شود. این که کدام روش برای انجام صافکاری مناسب است بر اساس میزان و نوع آسیب وارد شده به خودرو تعیین می شود، در برخی از موارد اگر آسیب وارد شده به خودرو بالا باشد ممکن است تعویض جایگزین ترمیم خودرو شود اما اگر نوع آسیب وارد شده به صورتی باشد که بتوان بخش آسیب دیده را بدون رنگ ترمیم کرد صافکاران ما در مرکز تهران پلاس بر اساس قطعه را به شکلی ترمیم می کنند که نیازی به استفاده از رنگ مجدد نباشد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم صافکاری بدون رنگ به تجربه ، دانش و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که تمام افراد فعال در حوزه ی صافکاری توانایی ترمیم قطعات خودرو بدون استفاده از رنگ را داشته باشند با توجه به تخصص و مهارتی که در این امر مورد نیاز است ما مجموعه ای از افراد با تجربه را در مجموعه ی تهران پلاس گرد هم آورده ایم تا هر نوع مشکل ایجاد شده در بدنه ی خودروی شما را در صورتی که شرایط مهیا باشد بدون استفاده از رنگ رفع و ترمیم کنند.

با توجه به اینکه انجام صافکاری بدون رنگ علاوه بر دانش و تخصص نیازمند مهیا بودن شرایط لازم برای انجام صافکاری است، بهتر است تا برای انجام صافکاری بدون رنگ پافشاری نداشته باشید، این اطمینان را به شما می دهیم که افراد تیم ما پس از بررسی دقیق میزان آسیب وارد شده به خودرو بهترین راه حل را برای رفع آسیب در نظر خواهند گرفت.

دلیل محبوبیت صافکاری بدون رنگ این است که با توجه به اینکه خودرو دوباره رنگ نمی شود قیمت خودرو افت نمی کند و در شرایط حاضر این امر برای مالکان خودرو اهمیت زیادی دارد، در صورت استفاده از صافکاری بدون رنگ، با توجه به اینکه خودرو دوباره رنگ نمی شود مشخص نمی شود که خودرو قبلاً آسیب دیده است، این مورد خصوصاً در ارتباط با خرید و فروش خودرو های خارجی در بازار ایران بسیار مهم است.

صافکاری یکی از روش های معمول برای بر طرف کردن آسیب های وارد شده به بدنه ی خودرو است که بسته به میزان و نوع آسیب وارد شده به روش های مختلفی انجام می شود، یکی از روش های محبوب در صافکاری ، صافکاری بدون رنگ است که در این مقاله این روش را بررسی کردیم .

 

صافکاری بدون رنگ

در کنار انواع صافکاری می خواهیم به صافکاری بدون رنگ بپردازیم که امروزه بسیار پر کاربرد می باشد. این نوع از صافکاری بسیار ظریف و حساس می باشد و باید در نحوه عملکرد آن دقت بسیاری کرد زیرا بسیاری از ابزار ها و دستگاه هایی دارد که اگر به درستی استفاده نشوند خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد که اگر به بار بیایند دیگر نمی توان آن را جبران کرد. ما در این مقاله شما را با مزایای صافکاری بدون رنگ، مراحل آن و بهترین تعمیرگاه های اختصاصی که برای این نوع از صافکاری وجود دارد به شما معرفی می کنیم.

صافکاری و هزینه های به وجود آمده برای ماشین به یکی از دغدغه های امروزی راننده ها تبدیل شده است شاید برای شما پیش آمده است که برای تعمیر ماشین خود هزینه های گزافی را متحمل شده اید اما در این میان تعمیر گاه های تخصصی وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم می آورد که به راحتی و با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه و مناسب خودرو خود را تعمیر کنید تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس این فرصت را برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده تا با مراجعه به صافکاران با تجربه و ماهر در این زمینه ماشین خود را ترمیم کنید. قابل توجه ترین مرحله از روند تعمیر خودرو است. کیفیت مواد رنگی مورد استفاده به اندازه کیفیت تهیه و کاربرد نقاش مهم است.

آسیب های وارد شده به بدنه خودرو به دو نوع تقسیم می شوند :1. آسیب های سطحی 2. آسیب های عمقی و شدید

آسیب های سطحی: همان طور که از اسمش پیدا است این نوع ار آسیب ها معمولا به دلیل خراش های ساده و سطحی وارده به بدنه خودرو به وسیله ابزار های ساده مانند پولیش و صافکاری بدون رنگ امکان پذیر است .

آسیب های عمقی و شدید: آسیب های عمیق برخلاف آسیب های سطحی به زمان و ابزارآلات زیاد و متنوعی را برای ترمیم می طلبد. از صافکاری با رنگ و لیزر به جای صافکاری بدون رنگ استفاده می شود.

پس صافکاری بدون رنگ جزو آسیب های سطحی به شمار می رود در نتیجه به زمان و ابزارآلات اندکی هم می توانیم بسنده کنیم.

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی  در این زمینه و با ارائه خدمات و ابزار آلات از جانب متخصصان می توان به راحتی و با مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی که در این زمینه فعالیت دارند اتومبیل خود را ترمیم کرد.

انواع مختلف صافکاری:

  • صافکاری با رنگ
  • صافکاری بدون رنگ
  • صافکاری با میله
  • صافکاری با لیزر
  • صافکاری مکشی

مراحل صافکاری خودرو

هر صافکار ماهر در این زمینه برای اقدام به صافکاری باید نکاتی را رعایت کند تا نتیجه ای که به دست می آورد از لحاظ کیفیت بهترین و کارآمد ترین باشد صافکار های حرفه ای در این زمینه متد ها و روش های متنوعی را ارائه می دهند که بسته به نوع صافکاری متفاوت می باشد. این نکات و مراحل از اهمیت بالایی برخوردارند که با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

مراحل انجام صافکاری به دو مرحله اساسی و مهم وابسته است: 1. تجهیزات صافکاری

  1. مهارت صافکاری

تجهیزات صافکاری: ابزار و وسایل صافکاری باید شامل تجهیزاتی باشد که هر صافکار ماهر باید برای ارائه خدمات به همراه داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن اقدام به این کار نماید که تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با ارائه تمام خدمات فعالیت خود را آغاز کرده و دارای تجهیزات منحصر به فردی می باشد.

مهارت صافکاری: دومین عامل موثر در صافکاری بدنه خودرو مهارت صافکار می باشد هر شخصی که وارد این حوضه کاری می شود باید مهارت و تجربه کافی را برای این کار داشته باشد تا بتواند تمام اصول صافکاری بدون رنگ را با دقت کافی به سرانجام برساند. تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس افراد با تجربه و ماهری را در این زمینه استخدام کرده است تا با ارائه نهایت خدمات عالی و منحصر به فرد رضایت شما مشتریان عزیز را فراهم آورد.

تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با بررسی خودرو شما از همه جوانب کم ترین و موثرترین روش صافکاری بدون رنگ را برای اتومبیل آسیب دیده شما ارائه می دهد.

هزینه صافکاری خودرو

هرینه های صافکاری با توجه به نوع و شدت صافکاری تعیین می شوند. صافکاری را می توان جزو مشاغلی دانست که نمی توان برای آن مقیاس و قیمت تعیین شده در نظر گرفت. قیمت صافکاری با توجه به مهارت و تجربه ای که صافکار دارد نرخ تعیین می شود که در بین همه صاحبان شغل که در این زمینه فعالیت می کنند متفاوت است. عموم مردم در خرید یا تعمیر وسیله مدنظر خود به دنبال با کیفیت و ارزان ترین محصول یا تعمیرگاه هستند هزینه های صافکاری به عوامل متعددی بستگی دارد که  با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

برند و مدل ماشین: مدل خودرو شما تاثیر به سزایی در روند هزینه صافکاری بدون رنگ خواهد داشت. زیرا هر چه مدل ماشین شما بالاتر باشد، مسلما مواد و ابزار استفاده شده در ترمیم آن گران تر خواهند بود. زیرا تعداد لایه های استفاده شده در بدنه خودرو به مراتب بیشتر خواهد بود.

نوع صافکاری: تا کنون با انواع صافکاری آشنا شدید و دانستید که صافکاری بدون رنگ معمولا کم ترین هزینه را در مقایسه با سایر صافکاری ها دارد چون معمولا نیاز به نقاشی و سایر خدمات نمی باشد.

انواع صافکاری بدون رنگ:

همان طور که از اسمش پیدا است این نوع از صافکاری بدون استفاده از انواع رنگ ها و پولیش شروع به ترمیم می کند تا آسیب های متحمل شده را برطرف نماید. تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با به کار گیری انواع صافکاری های مدرن مطابق با متد امروزه اقدام به ترمیم بدنه خودرو می کند.

صافکاری پی دی ار:

این نوع صافکاری جزو صافکاری های بدون رنگ محسوب می شود در صافکاری پی دی آر از ابزارهایی مانند میله های تخصصی که برای این کار ساخته شده اند بهره می گیرند این میله ها کاربرد فراوانی دارند و می توانند تمام فرو رفتگی ها و تاشدگی های موجود در بدنه خودرو را به حداقل برسانند نکته حائز اهمیت که نباید فراموش شود این است که برای فرورفتگی هایی که عمق ان ها زیاد می باشد کاربرد موثری ندارد.

انواع میله های پی دی آر:

میله های پی دی آر برای تورفتگی های تیز
میله های پی دی آر برای تورفتگی های نرم
همان طور که از اسمشان پیدا است. هر کدوم کاربرد خاص خود را دارند و زمانی از آن ها استفاده می شود که بنا به تورفتگی شان تیز یا نرم باشند.

صافکاری با دستگاه:

در صافکاری سنتی از  هیچ دستگاهی استفاده نمیشد ولی با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه ابزار ها و دستگاه های متنوعی تولید شدند که باعث شد خودرو ها با کیفیت و روش های جدیدی ترمیم شوند. این دستگاه ها این امکان را فراهم آورد تا صافکاری بدون رنگ با کیفیت بیشتری صورت بگیرد و عملکرد بهتری ارائه دهد.

مزایای صافکاری با دستگاه:
1. برخلاف صافکاری سنتی هیچ نشانی از صافکاری بدون رنگ و خوردگی باقی نخواهد ماند.
2. نیازی به برش بعضی از قسمت های خودرو نمی باشد
3. برای صافکاری نیاز نیست که همه قطعات خودرو را باز کنیم

انواع دستگاه صافکاری: 1. چسبی 2. ساکشن

این نوع از دستگاه های صافکاری جزو دستگاه های مدرن به شمار می آیند و در تعمیرگاه های تخصصی می توان آن را یافت. شما می توانید این ابزارآلات را از تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت خریداری نمایید.

مزایای صافکاری بدون رنگ:

یکی از مهم ترین مزایایی که صافکاری بدون رنگ به همراه دارد این است که دیگر نیازی به رنگ کردن قطعات خودرو نمی باشد و شما می توانید بدون رنگ بدنه خودرو خود را صاف کرده و به حالت اولیه برگردانید و هیچ گونه علائمی که نشان دهد خودرو شما قبلا دچار سانحه و تصادف شده است دیده نمی شود.

از دیگر مزایای صافکاری بدون رنگ می توان به جلوگیری آن از  کاهش هزینه قیمت ماشین اشاره کرد که از افت هزینه ماشین نسبت به سایر صافکاری ها به نسبت قابل توجهی جلوگیری می کند در نتیجه هنگام فروش از بهای آن  ذره ای کاسته نمی شود.

سومین مزیتی که می توان به آن اشاره کرد زمان می باشد صافکاری بدون رنگ نسبت به سایر صافکاری ها به زمان محدود و اندکی نیاز دارد. از آنجایی که خودرو به یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین وسیله ها برای بشر به شمار می آید از این نظر مهم است که مشتری بتواند خودرو خود را سریع تر و در زمان تعیین شده تحویل بگیرد.

اگر ماشینی که در اختیار دارید در رده خودرو های لوکس و نایاب قرار دارد و نمی خواهید دست افراد بی تجربه قرار بگیرد توصیه می کنیم از تعمیرگاه های تخصصی کمک بگیرید که سال ها در این زمینه فعالیت کرده اند و می توانند صافکاری و ترمیم خودرو شما را تضمین کنند. تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با رائه خدمات و با به کارگیری افراد ماهر و مسلط به این کار در هر زمان آماده خدمت به مشتریان و هم وطنان از سایر نقاط کشور می باشد.

لوازم صافکاری بدون رنگ:

برای اینکه صافکاری به صورت اصولی و با دقت بیشتری انجام گیرد به تجهیزات و ابزارآلات متنوعی نیاز است .هر صافکار برای ترمیم خودرو هایی که نیاز به صافکاری دارند از ابزار و لوازمی بهره می گیرد که هر کدام کاربرد و قابلیت های متنوعی دارند هر صافکار علاوه بر آشنایی و داشتن هر یک از آن ها باید با نحوه استفاده ان ها اشنا باشدکه چند نمونه از آن ها را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

  • میله های پی دی آر
  • انواع دستگاه های مکشی( در دو نوع چسبی و بادی)
  • اهرم فرم دهنده بدنه
  • قالب تنه
  • جعبه تگرگ کش
  • انبر تگرگ کش
  • ابزار ضربه زن صافکاری
  • چسب مخصوص تگرگ کشی
  • اهرم صافکاری
  1. مشتی و قالب تنه: از ابزار هایی می باشد که از قدیم در صافکاری بدون رنگ کاربرد داشته و در صافکاری سنتی هم از آن استفاده می شد. معمولا سایز آن کوچک می باشد تا به راحتی در دست صاحب کار قرار بگیرد.سطوح آن در دو نوع صاف و منحنی ساخته شده است و دارای یک دسته می باشد تا به صافکار اجازه دهد به راحتی آن را جا به جا کند.
    جعبه تگرگ کش: یکی از جدید ترین و مناسب ترین ابزار صافکاری بدون رنگ و در عین حال بسیار پرکاربرد می باشد. کار کردن با آن نیاز به دستورالعمل هایی ندارد و آسان می باشد در انواع و اقسام مختلفی تولید شده اند که برای صافکاری بدون بدنه بسیار پرکاربرد می باشند.
    3. انواع دستگاه های مکشی: در صافکاری بدون رنگ دستگاه های مکشی بسیار پر کاربرد می باشند. زمانی سراغ دستگاه های مکشی می رویم که بدنه خودرو تا حد زیادی دچار تورفتگی و فرورفتگی های شدید شده باشد.

بهترین تعمیرگاه برای صافکاری بدون رنگ کجاست؟

کار صافکار در صافکاری بدون رنگ برطرف کردن تورفتگی ها و فرورفتگی های ایجاد شده در بدنه خودرو می باشد که این کار با استفاده از ابزارآلات مدرن و تخصصی صورت می گیرد که در هر تعمیرگاهی نمی توان آن را یافت درحالی که تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با ارائه خدمات منحصر به فرد و با به کارگیری شیوه ها و متد های مدرن تلاش خود را به کار گرفته است تا رضایت شما مشتریان عزیز را برآورده کند.

نمونه ای از خدمات تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس

  • تعمیر تخصصی انواع خودرو های لوکس و منحصر به فرد در تهران
  • فروش انواع گیربکس های با کیفیت و استوک
  • خودروبر رایگان در تمام نقاط تهران
  • تعمیر جلوبندی
  • صافکاری و نقاشی
  • تعمیر گیربکس
  • تعمیر موتور

در تصادفات رانندگی پس از مراجعه به مجموعه صافکاری برای درست کردن نقاط آسیب دیده، پس از بررسی شخص صافکار بسته به شدت ضربه تصمیم می‌گیرد که قطعه تعویض، صافکاری و یا صافکاری و رنگ شود.

به همین دلیل در صنعت صافکاری بدنه خودرو، دو روش کلی صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ وجود دارد که بسته به مهارت و صلاح‌دید صافکار یکی از این دو روش انتخاب می‌شود.

به عنوان مثال اگر ضربه وارد‌شده در حدی نباشد که به ورق و رنگ آسیب برسد (فقط در حد فرو رفتگی بدنه باشد) خودرو اصطلاحاً با تقه گریسی صاف می‌شود. اما چرا تقه گریسی؟!

برای صافکاری بی‌رنگ یک بخش از خودرو روش‌های مختلفی وجود دارد که مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین آن، چرب‌کردن بدنه با استفاده از گریس و در نهایت صاف کردن ورق با بهره‌گیری از ابزار‌آلاتی است.

هرچند که این روزها کمتر صافکاری از این روش برای ترمیم بدنه بهره می‌گیرد اما این اصطلاح چیزی است که در بین مردم مرسوم است.

صافکاری بدون‌رنگ روش‌های مختلفی از جمله همان صافکاری تقه گریسی مشهور، حرارتی و با استفاده از نور خورشید دارد که در هر یک از این روش‌ها، تنها هنر صافکار است که میزان تمیزی کار را مشخص می‌کند.

در واقع ذهنیتی که مردم از صافکاری بدون رنگ دارند، پدیداری موج‌های ریز پس از اتمام کار ‌روی سطح بدنه است که البته هرچقدر دقت و حوصله صافکار بیشتر باشد، این موج‌ها کمتر خواهند بود.

در کل صافکاری بدون رنگ مانند به کوزه‌گری اما با استفاده از تقه‌زدن و ‌روی فلزی سرد، خشک و محکم است.

صافکاری بدون رنگ شامل مراحل زیر می باشد:

  1. در ابتدا صافکار باید قطعات اضافی همچون گل‌پخش‌کن‌ها بر روی گلگیر ویا رودری ها بر روی درب ها را باز کند. صافکار باید تا آنجایی لوازم بدنه را باز کند که دسترسی کامل بر نقطه آسیب دیده را داشته باشد. سپس سطح داخلی بدنه را با بهره‌گیری از سمباده و آب به طور کامل تمیز و صیقلی کند تا ضربه‌های لازم به دقیق‌ترین حالت ممکن به بخش‌های مورد نیاز وارد شوند.
  2. در مرحله بعد بخشی که نیاز به صاف‌کردن داشته باشد از طریق شعله مستقیم در پشت قطعه گرم می‌شود تا ورق فلزی نرم شده و خاصیت چکش‌خواری آن بیشتر شود. صافکار با استفاده از ضرباتی که از طریق چکش، مُشتی‌ها و قالب تنه وارد می‌کند، آن قسمت از بدنه را به فرم صحیح می‌رساند.
  3. سپس با قرار دادن قطعه بدنه در زیر نور آفتاب شروع به موج‌گیری مرحله به مرحله (از موج‌های درشت تا ریز با استفاده از فنرها) و ترمیم خطوط و قوس‌ها کرده که این مرحله از صافکاری با استفاده از مُشتی‌ها، قالب تنه مخصوص صافکاری بی‌رنگ و در نهایت انواع فنرها با شکل و اندازه‌های مختلف انجام می‌گیرد.
  4. پس از موج‌گیری کامل بخش صاف شده در زیر نور آفتاب، وسایل و قطعات ‌روی خودرو بسته شده و الگو می‌شوند. برای مثال، ممکن است در ضربه وارد شده، بخشی از گوشه سینی چراغ‌ها نیز در اثر فشار کج شده باشند و به همین خاطر پیش از بستن قطعات و تحویل خودرو به مشتری، مرحله میزان‌کاری قطعات اهمیت بسیار زیادی دارد.
  5. اگر خودرو را به صافکار حساس و خبره‌ای سپرده باشید، پس از مراحل صافکاری بدون رنگ، به قلم‌گیری برخی نقاط نیاز پیدا می‌کنید. برای مثال اگر بخشی از ورق خودرو تا خورده باشد و یا در اثر برخورد تکه‌های کوچکی از رنگ قطره ریخته باشد، برای بخشیدن ظاهری بهتر به کار باید به نقاش مراجعه کرده و یا در صورت امکان و وجود تجربه کافی، کار قلم‌گیری را به صافکار بسپارید. در واقع در این مرحله باید رنگ خودرو را ساخته و با لیسه یا قلم‌مو‌های مخصوص رنگ با غلظت مناسب را با حساسیت بسیار زیاد ‌‌روی بخش‌های رنگ‌پریده زده و پس از خشک‌شدن و گذشت چند روز، روی نقطه قلم‌گیری شده را با سمباده بسیار نرم و آب (برای مثال ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰) آنقدر بتراشید که رنگ قلم‌گیری با بدنه هم‌سطح شود و سپس آن قطعه را به طول کامل پولیش کنید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن