دلیل روشن شدن چراغ چک

دلیل روشن شدن چراغ چک دلیل روشن شدن چراغ چک موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. اگر در هنگام رانندگی به یکباره آن را دیدید نگران نباشید ، روشن شدن این چراغ به این معنا نیست که شما قطعا باید هزینه زیادی جهت تعمیر آن بپردازید. دلایلی که باعث روشن شدن …

دلیل روشن شدن چراغ چک ادامه »

چراغ چک

دلیل روشن شدن چراغ چک

دلیل روشن شدن چراغ چک موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. اگر در هنگام رانندگی به یکباره آن را دیدید نگران نباشید ، روشن شدن این چراغ به این معنا نیست که شما قطعا باید هزینه زیادی جهت تعمیر آن بپردازید.

دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می شوند گاهی اساسی و گاهی جزئی بوده و سریع برطرف می شوند. ولی آن را نیز نادیده نگیرید و در اسرع وقت خودرو خود را جهت بررسی به یک مکانیک نشان دهید.

دلیل روشن شدن چراغ چک

در اینجا 12 مشکل رایج که می توانند چراغ چک موتور را روشن کنند گرد آوردی شده است. به خاطر داشته باشید که در وهله اول کد خطایی که باعث روشن شدن چراغ شده است در کامپیوتر داخلی ماشین شما ذخیره می شود و می توانید آن را با استفاده از یک دستگاه بلوتوثی ساده بازیابی کنید تا تصور دقیقی از ایراد خودرو دریافت کنید.

 

خرابی سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن که گاهی اوقات سنسور O2 نیز نامیده می شود میزان اکسیژن نسوز در سیستم اگزوز خودرو را اندازه گیری می کند.

این داده ها را به کامپیوتر خودرو می فرستد ، که از آن برای تنظیم مخلوط هوا و سوخت داخل سیلندرها استفاده می شود. یک موتور حتی در صورت نیاز به تعویض سنسور اکسیژن همچنان به کار خود ادامه می دهد ، اما سوخت بیشتری نسبت به حالت عادی می سوزاند.

در دراز مدت ، یک سنسور اکسیژن بد می تواند به قطعاتی مانند شمع و مبدل کاتالیزوری آسیب برساند و باعث روشن شدن چراغ چک شود.

 

شل بودن درپوش سوخت

شل بودن درپوش سوخت یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو میشود. درپوش بخش مهمی از سیستم تحویل سوخت خودرو است. این درپوش از خروج گازهای بنزین از مخزن سوخت جلوگیری می کند و به حفظ کل سیستم تحت فشار مناسب کمک می کند.

اگر چراغ موتور چک شما بلافاصله پس از بنزین زدن روشن شد ، خودرو را کنار بزنید و مطمئن شوید که درپوش شل نشده است و یا هنوز روی سقف ماشین شما نیست. گاهی اوقات کلاهک درپوش باید تعویض شود ، اما مشکل پر هزینع ای نیست.

 

خرابی مبدل کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری در سیستم اگزوز خودرو قرار داده شده است. مونوکسید کربن تولید شده در طول فرآیند احتراق را به دی اکسید کربن تبدیل می کند. این بخش نسبتاً ساده ای است و هر خودرویی که با بنزین کار می کند دارای مبدل کاتالیزور است.

تعمیر و نگهداری منظم خودرو در سالم ماندن مبدل کاتالیزور خودرو تاثیر دارد. اگر با خودرو خود بیشتر مسافت های کوتاهی رانندگی می کنید ، هر از گاهی با خودرو خود در بزرگراه رانندگی کنید تا از گرفتگی مبدل کاتالیزور جلوگیری کنید. و همانند همیشه که متذکر میشم چشم و گوش های خود را برای صداهای غیرمعمول یا دود رنگی که از اگزوز خارج می شود باز نگه دارید.

 

خرابی شمع و کوئل

به بیان ساده ، کوئل الکتریسیته ای را تولید می کند که شمع ها برای احتراق مخلوط سوخت و هوا در سیلندر نیاز دارند. خودروهای کلاسیک دارای یک کوئل هستند ، اما بسیاری از خودروهای مدرن از یک کوئل در هر سیلندر استفاده می کنند. هیولای بوگاتی شیرون دارای 16 کوئل است یک کوئل خراب باعث روشن شدن چراغ چک موتور میشود.

شمع های فرسوده یا رسوب کرده می توانند مشکلات مختلفی از جمله خرابی موتور و کاهش شتاب را ایجاد کنند. کوئل فرسوده می تواند علائم مشابهی را نشان دهد و باعث خاموش شدن غیر منتظره خودرو شود.

 

خرابی وایر شمع

همانطور که از نامش مشخص است ، وایر شمع، برق را از سیم پیچ به شمع انتقال می دهد. بدون آن ، مخلوط سوخت و هوا در سیلندرها مشتعل نمی شود. اکثریت خودرو ها از یک وایر یا سیم برای هر سیلندر استفاده می کنند ، اما مدلهایی به ویژه برخی از مرسدس بنزهای قدیمی با دو شمع در هر سیلندر و در نتیجه دو وایر وجود دارد. خرابی این قطعه یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک است.

 

خرابی سنسور جریان هوا

سنسور جریان هوا یا MAF میزان ورود هوا به موتور را کنترل می کند. این بخشی از سیستم مدیریت موتور است ، بنابراین خودرو شما بدون آن نمی تواند با تغییرات ارتفاع سازگار شود.

 

نصب نادرست دزدگیر

اگر دزدگیر به درستی نصب نشود باعث خرابی ماشین شما شود. این ایراد می تواند باتری را خالی کند ، باعث روشن شدن چراغ چک شود و یا حتی از روشن شدن خودرو جلوگیری کند.

 

نشت خلاء

هر خودرو دارای یک سیستم خلاء است سیستم خلاء با هدایت بخارات به هنگام بخار شدن بنزین در موتور ، به کاهش انتشار گاز مضر کمک می کند. اگر دور ماشین شما بالا میماند ، نشت خلا می تواند دلیل آن باشد.

شلنگ های خلاء با گذر زمان خشک شده و ترک می خورند ، مخصوصاً اگر در معرض گرمای شدید یا سرمای شدید قرار بگیرند. این شایع ترین علت نشت خلاء است. سایر مسائل رایج شامل اتصالات ترک خورده و اتصالات شل است.

 

خرابی سوپاپ چرخش گاز خروجی

سیستم گردش مجدد گازهای خروجی (EGR) میزان اکسید نیتروژن را که از موتور خودرو خارج می شود کاهش می دهد و به کارکرد موثرتر آن کمک می کند. این سیستم گازهای خروجی داغ را به داخل محفظه احتراق هدایت می کند که باعث گرم شدن سوخت و سوزاندن آن می شود. همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود. شیر EGR می تواند مسدود شده یا به طور کامل خراب شود.

 

خرابی ترموستات

این قطعه اجازه نمی‌دهد دمای موتور خودرو بالا برود و جریان هوای سرد به سمت خودرو می‌فرستد. اگر مایع خنک کننده داخل ترموستات به موقع تعویض شود، این قطعه کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

 

خرابی گیربکس اتوماتیک

گاهی در خودروهای اتوماتیک ایراد داخلی در گیربکس اتوماتیک باعث روشن شدن چراغ چک میشود که عدم توجه به آن باعث به وجود آمدن ایرادات دیگر در داخل گیربکس شده در نتیجه هزینه تعمیرات دوبرابر میشود.

 

خرابی یا ایراد در باتری خودرو

باتری به همان سادگی که هست مهم است ؛ بدون آن ، ماشین شما راه نمیرود. باتری های امروزی بسیار بیشتر از گذشته عمر می کنند و تعویض یا شارژ باتری به تنهایی کار نسبتاً آسانی است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن