دلایل مهم ریپ زدن خودرو در حالت های مختلف

دلایل مهم ریپ زدن خودرو در حالت های مختلف ریپ زدن خودرو در حالت های مختلفی اتفاق می افتد. زمانی که این اتفاق افتاد باید بدون نگرانی به ریشه یابی علت ریپ زدن بپردازید. اصولا برای رفع مشکل ریپ زدن نیازی به تعمیرکار و متخصص نیست و شخص می تواند به تنهایی به رفع مشکل …

دلایل مهم ریپ زدن خودرو در حالت های مختلف ادامه »

دلایل مهم ریپ زدن خودرو

دلایل مهم ریپ زدن خودرو در حالت های مختلف

ریپ زدن خودرو در حالت های مختلفی اتفاق می افتد. زمانی که این اتفاق افتاد باید بدون نگرانی به ریشه یابی علت ریپ زدن بپردازید. اصولا برای رفع مشکل ریپ زدن نیازی به تعمیرکار و متخصص نیست و شخص می تواند به تنهایی به رفع مشکل بپردازد. در این نوشته به بیان و بررسی علت اصلی ریپ زدن ماشین در حالت های مختلف می پردازیم.

علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا

گاهی زمانی که در حال حرکت هستید و یا زمانی که دنده را عوض می کنید و گاز می دهید ماشین شروع به ریپ زدن می کند. برخی از عواملی که می تواند علت این ریپ زدن باشد عبارتند از:

کثیف بودن شمع ها
همان طور که می دانید باید بعد از هر سی هزار کیلومتر رانندگی، شمع های خودرو را عوض کند. عدم تعویض شمع ها و کثیف بودن آن ها یکی از اصلی ترین دلایل ریپ زدن ماشین است.

در واقع کثیف بودن شمع ها باعث می شود که احتراق به صورت ناقص انجام شود. در نتیجه بنزین خام می سوزد و در سیلندر جمع می شود. در این صورت با جرقه ضعیفی احتراق صورت می گیرد و انفجار خفیفی رخ می دهد. این اتفاق باعث می شود بنزین زیادی مصرف شود. شتاب خودرو نیز در این حالت کم است و خصوصا در سربالایی ها کم می آورد.

کثیف بودن انژکتور
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سبب ریپ زدن ماشین در هنگام حرکت کردن یا تعویض دنده و گاز دادن شود کثیف بودن انژکتور است. فراموش نکنید که انژکتور باید سالی یک بار شسته شود.

تنظیم نبودن موتور
تنظیم نبودن موتور نیز می تواند علت ریپ زدن خودرو باشد. همان طور که می دانید باید هر سال یک یا دو بار موتور را تنظیم کنید. اگر موتور تنظیم باشد دود با صدایی یکنواخت از اگزوز خارج می شود. اما وقتی موتور تنظیم نیست صدای خارج شدن دود از اگزوز کم و زیاد می شود.

کثیف بودن پمپ بنزین
یکی دیگر از عواملی که ممکن است علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده و گاز دادن باشد، کثیف بودن پمپ بنزین است. زمانی که سرویس های دوره ای را انجام می دهید و روغن موتور و فیلترها را عوض می کنید باید پمپ بنزین را هم سرویس کنید.

علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری

داغ کردن موتور
اگر موتور داغ کند نیز ممکن است سبب ریپ زدن ماشین شود. داغ کردن موتور اصولا به علت وجود مشکلی در سیستم خنک کننده ماشین اتفاق می افتد.

عدم تنظیم دهانه کاربراتور
گاهی نیز علت ریپ زدن خودرو تنظیم نبودن دهانه کاربراتور و یا خراب بودن کاربراتور است. اگر متوجه شدید که علت ریپ زدن تنظیم نبودن کاربراتور است باید به بررسی هواکش خودرو پرداخته و فیلتر‌های آن را هم پاکسازی نمایید.

کثیف بودن محفظه های احتراق موتور
آلوده بودن محفظه های احتراق موتور باعث ایجاد مشکل در احتراق خودرو می شود. همین موضوع می تواند یکی از دلایل ریپ زدن ماشین باشد. در این صورت باید موتور را باز کنید و جرم آن را به خوبی تمیز کنید.

خراب بودن تنظیم کننده فشار بنزین
اگر پمپ بنزین خودرو خراب باشد سبب ایجاد ایراد در تنظیم کننده فشار بنزین می شود. در این صورت فشار بنزین ورودی کاهش پیدا می کند و همین امر سبب ریپ زدن خودرو می شود. گاهی هم ریپ زدن ماشین می تواند نشان دهنده نیم سوز شدن پمپ بنزین باشد.

اشکال در کامپیوتر کنترل کننده ماشین
گاهی پیش می آید که کامپیوتر کنترل کننده ماشین دچار اشکال می شود. در این صورت کامپیوتر خودرو نمی تواند زمان تزریق سوخت و مقدار دقیق آن را تشخیص دهد و در نتیجه مشکل ریپ زدن پیش می آید.

شل بودن اکسل ها
گاهی ممکن است علت ریپ زدن ماشین شل بودن اکسل ها و یا خوردگی آن ها باشد.

علت ریپ زدن خودرو در سربالایی

گاهی پیش می آید که هنگام عبور از سربالایی ها ماشین ریپ می زند. چند عامل مختلف می توانند سبب ایجاد این مشکل باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

تنظیم نبودن دلکو

اگر دلکوی خودروی شما تنظیم نباشد می تواند سبب ایجاد مشکل ریپ زدن در سربالایی شود. دلکو را حتما باید طبق اندازه استاندارد تنظیم کنید.

تنظبم نبودن اهرم گاز

اگر میزان گاز پدال هم اندازه با میزان گاز دریچه گاز نباشد، خودروی شما در سربالایی ها ریپ می زند.

مشکل در فیلر سوپاپ ها

اگر فیلر سوپاپ ها سفت نباشند، به طور کامل آب بندی نشده باشند یا خراب شده باشند نیز می توانند علت ریپ زدن ماشین در سربالایی شوند. در این صورت باید فیلر گیری مجدد انجام شود.

نشتی لوله های هوا

اگر در مسیر لوله های هوا نشتی وجود داشته باشد نیز خودرو ریپ می زند. پس در این صورت باید تمام قطعات مربوط به لوله های هوا را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشند. علاوه بر این باید همه قطعاتی که به مینفولد متصل هستند را نیز سفت کنید.

تزریق ناکافی بنزین به موتور

یکی دیگر از دلایل ریپ زدن خودرو ممکن است تزریق ناکافی بنزین به موتور باشد. در این حالت محفظه بنزین خودرو رسوب می کند و همین باعث ریب زدن می شود. در این موقعیت باید تمام رسوبات را از محفظه بنزین پاکسازی کنید.

خراب بودن سه شاخه پلوس

اگر سه شاخه پلوس خراب باشد، ضربه های پشت سر هم باعث ایجاد لرزش در موتور خواهد شد. در طولانی مدت این مشکل سبب خراب شدن دسته موتور هم خواهد شد.

ریپ زدن ماشین در حالت درجا

همان طور که توضیح داده شد، ریپ زدن ماشین به معنای کار نکردن درست موتور خودرو است. از جمله نشانه های ریپ زدن خودرو می توان به لرزش ‌های غیر طبیعی، صداهای ناهنجار و غیرعادی موتور و خاموش و روشن شدن آن در زمان کار کردنش اشاره کرد.

توضیح دادیم که عوامل مختلفی می تواند دلیل ریپ زدن خودروی شما باشد. زمانی که با این مشکل مواجه شدید باید بلا فاصله به ریشه یابی و رفع مشکل بپردازید. اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید ممکن است خودروی شما با مشکلات جدی روبرو شود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن