برق خودرو و الکترونیک

برق خودرو و الکترونیک

برق خودرو و الکترونیک

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه تهران پلاس فقط مختص به خودروهای لوکس خارجی است.

از پذیرفتن خودروهای ایرانی معذوریم. لطفا تماس نگیرید.

برق خودرو و الکترونیک از مهمترین بخش خودرو می باشد که باید به وسیله افراد متخصص و حرفه ای بررسی گردد بدین ترتیب پیدا کردن مشکل در سریع ترین زمان ممکن امکان پذیر می شود.

با توجه به اینکه وجود سیستم جرقه زنی باعث روشن شدن موتور می شود و همچنین آپشن های دیگر با برق خودرو کار می‌کنند مخصوصاً در خودروهای جدیدی که به بازار عرضه شده است سیستم برق و الکترونیک به صورت خاص طراحی شده و به گونه ای در صورت بروز مشکل نیازمند افراد حرفه ای و متخصص است تا مشکل رفع شود

به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل باتری، دینام، سنسور، اکسیژن، انژکتور، شمع خودرو لامپ ماشین و همچنین چراغ خودرو و بخش‌های دیگری که در رابطه با برق هستند باید به مراکز تعمیر حرفه ای و معتبر مراجعه کنید تا بدین ترتیب به مشکلات موجود به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

 

برق خودرو و الکترونیک

الکترونیک خودرو سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده در وسایل نقلیه ، از جمله مدیریت موتور، احتراق، رادیو، ماشین‌ها، سیستم‌های تله‌ماتیک، سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو و غیره هستند. عناصر مرتبط برای کنترل سیستم های الکتریکی مربوطه نیز در خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی یافت می شود.درخودرو های امروزی که اغلب قطعات به کمک برق کار می کنند  سلامت سیستم برق خودرو و الکترونیک خودرو اهمیت بسیار بالایی دارند. در صورتی که سیستم برق خودرو دچار مشکل شود، امکان خرابی گیربکس و موتور خودرو بسیار بالا می رود.

امروزه، سازندگان خودرو حداقل یک کامپیوتر را در وسایل نقلیه موتوری گنجانده اند. وظیفه اصلی این کامپیوتر نظارت و تنظیم عملیات موتور و گیربکس است. کامپیوتر اطلاعات ورودی را از حسگرهای مختلف دریافت می کند. کامپیوتر شمع‌ها، سرعت در حالت آزاد و انژکتورهای سوخت را کنترل می‌کند تا بهترین عملکرد ممکن را برای شما به ارمغان بیاورد. خرابی کامپیوتر ماشین بر چیزهایی که کنترل می کند تاثیر زیادی خواهد گذاشت. برای استفاده حداکثری از رایانه اتومبیل خود، آن را به طور مرتب برای به روز رسانی و عملکرد صحیح ارزیابی کنید. اگر قبلاً خراب شده است، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

کنترل رانندگی

میزان نرمی و یکنواختی شتاب خودرو شما است. اکثر خودروهای مدرن مجهز به رایانه های داخلی هستند که به طور مداوم خوانش های سنسورهای مختلف را بررسی می کنند. در صورت بروز مشکل در رانندگی، یک پیام هشدار بر روی داشبورد خودرو خود دریافت خواهید کرد. برای تشخیص مشکلات رانندگی خودروی خود، می توانید به مرکز تهران پلاس مراجعه کنید تمامی تکنسین های مرکز تهران پلاس با توجه به دوره های تخصصی گذرانده شده دانش کافی را در امر بررسی و شناسایی سیستم برق و الکترونیک خودرو دارند و می توانند میزان و شدت مشکل ایجاد شده در سیستم برق خودرو را شناسایی و به بهترین شکل ممکن رفع کنند

کنترل‌های موتور
اساساً، یک سیستم کنترل موتور، یک رایانه داخلی در ماشین شما است. مانند همه کامپیوترها، کنترل موتور از سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. سیستم های کنترل موتور خودرو مسئول تنظیم آلاینده های اگزوز و افزایش مصرف سوخت هستند. برای اینکه از فناوری فوق العاده قدرتمند خودروی خود بهترین بهره را ببرید، مطمئن شوید که کنترل های موتور به درستی کار می کنند. برای بررسی اینکه آیا کنترل‌های موتور خودرو به درستی کار می‌کنند،با تکنسین های ما در مرکز تهران پلاس در ارتباط باشید

هر وسیله نقلیه ای برای افزایش عملکرد و طول عمر وسیله نقلیه شما نیاز به تعویض مداوم روغن دارد،. تعویض روغن و فیلتر رایج ترین خدمات تعمیر خودرو است که می توانید برای حفظ وسیله نقلیه خود انجام دهید. عملکرد روان تازه کردن روغن و فیلتری که از آن عبور می کند، خاصیت روان کنندگی و خنک کنندگی این مایع حیاتی را بازیابی می کند.

با توجه به اهمیت موتور در خودرو و مواردی که نشان دهنده ی بروز مشکل در سیستم موتور خودرو هستند در صورت بروز هر کدام از موارد باید به سرعت برای بررسی موتور خودرو اقدام کنید خرابی موتور خودرو می تواند سبب بروز خرابی در سایر بخش های خودرو شود.

برق خودرو و الکترونیک

الکترونیک خودرو، سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده در وسایل نقلیه، از جمله مدیریت موتور، احتراق، رادیو، ماشین‌ها، تلماتیک، سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو و غیره هستند. جرقه زنی، موتور و الکترونیک انتقال نیز در کامیون ها، موتورسیکلت ها، وسایل نقلیه خارج از جاده و سایر ماشین آلات احتراق داخلی مانند لیفتراک، تراکتور و بیل مکانیکی یافت می شود. عناصر مرتبط برای کنترل سیستم های الکتریکی مربوطه نیز در خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی یافت می شود.

سیستم الکتریکی خودروی شما از باتری، استارت و دینام تشکیل شده است. باتری به استارت آب می دهد. سپس دینام به باتری انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی ماشین شما را می دهد. اگر یکی از این قطعات به درستی کار نکند، ماشین شما به درستی روشن نمی شود یا کار نمی کند. تکنسین های متخصص ما می توانند سیستم الکتریکی را بررسی کنند تا مطمئن شوند همه چیز به درستی کار می کند. هر گونه مشکلی را که ممکن است در سیستم الکتریکی شما رخ دهد مشخص می کند. اگر تکنسین های ما مشکلی پیدا کنند، به شما اطلاع می دهند که برای رفع آن چه کاری می توانند انجام دهند. ما می‌توانیم هر مشکلی را قبل از راه‌اندازی آن مهار کنیم، بنابراین شما با وسیله نقلیه‌ای که استارت نمی‌زند سرگردان نمانید.

باتری

تا زمانی که وسیله نقلیه شما روشن شود، باتری شما کل جریان الکتریکی خودرو را تامین می کند. این شامل جریان به سیستم احتراق و سوخت است که مسئول ایجاد احتراق لازم برای عملکرد موتور شما هستند.

سیستم شروع کننده

در حالی که باتری نیروی لازم برای راه اندازی وسیله نقلیه شما را تامین می کند، استارت در واقع چیزی است که موتور را روشن می کند. باتری مقدار کمی انرژی به موتور استارت می دهد. سپس استارت چرخ فلایویل را می چرخاند که میل لنگ را می چرخاند و حرکت پیستون های موتور را آغاز می کند. این فرآیند پیچیده به همین دلیل کلیدی است که مطمئن شوید استارت کار می کند.

تعیین زمان دقیق خرابی استارت کار دشواری است، اما بررسی سیستم الکتریکی به موقع می تواند به تشخیص علائم هشدار کمک کند. بررسی می کنیم که آیا استارتر مقدار مناسب جریان را می کشد یا خیر. تخلیه بیش از حد جریان نشان دهنده استارت فرسوده است، در حالی که جریان کم به کابل ها یا اتصالات خورده شده اشاره دارد. نگران نباشید! این مشکلی است که تکنسین های متخصص ما می توانند آن را برطرف کنند.

دینام

وقتی موتور شما کار می کند، دینام باتری را شارژ نگه می دارد و سیستم الکتریکی را روشن نگه می دارد. ماشین شما می‌تواند با دینام معیوب روشن شود، اما نمی‌تواند برای مدت طولانی کار کند. اگر دینام نیاز به تعویض داشته باشد، سیستم الکتریکی وسیله نقلیه شما نامنظم عمل می کند، باتری آن تخلیه می شود و در نهایت موتور شما از بین می رود.

بررسی سیتم برق خودرو و الکترونیک خودرو نیاز به دانش و مهارت خاصی در زمینه ی سیم کشی خاص موجود در هر خودرو دارد به همین دلیل باید توسط افراد متخصص انجام شود تا نتیجه کار مطلوب باشد. مرکز تهران پلاس تخصصی ترین مرکز در امر تعمیر و بررسی سیستم برق خودرو و الکترونیک آن است.

 

خدمات برق خودرو و الکترونیک

تعمیرات مربوط به برق خودرو و قسمت الکترونیک به بخش وسیعی از اتومبیل مربوط می شود در واقع سیستم برق خودرو می تواند با مواردی مثل از کار افتادن موتور، وجود مشکل در بخش جرقه زنی و یا از کار افتادن چراغ سقف خورو و همچنین سیستم صوتی، کم شدن قدرت چراغ خودرو ها و یا روشن ماندن همیشگی چراغ های هشدار صفحه کیلومتر شمار، و … میتواند همراه باشد.

که تمام این موارد می‌تواند نشان از خراب بودن بخشی از برق خودرو باشد در صورت بروز هر کدام از موارد یادشده باید به تعمیرگاه‌های تخصص که از افراد متخصص و حرفه ای برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند مراجعه نمایید

که از آن جمله آنها می‌توان به تعمیرگاه تهران پلاس اشاره کرد که با ارائه خدمات متنوع و کامل در رابطه با برق خودرو و همچنین الکترونیک باعث شده است تا بسیاری از مشکلات رانندگان به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

خدمات برق خودرو تهران پلاس
خدمات برق خودرو تهران پلاس

برق خودرو و الکترونیک

الکترونیک خودرو ، سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده در وسایل نقلیه ، از جمله مدیریت موتور ، احتراق ، رادیو ، ماشین‌ها ، تلماتیک ، سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو و غیره هستند. عناصر مرتبط برای کنترل سیستم های الکتریکی مربوطه نیز در خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی یافت می شود.سیستم الکتریکی خودروی شما از باتری، استارت و دینام تشکیل شده است. باتری به استارت آب می دهد. سپس دینام به باتری انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی خودروی شما را می دهد. اگر یکی از این قطعات به درستی کار نکند، ماشین شما به درستی روشن نمی شود یا کار نمی کند.

 

بررسی مشکلات سیستم الکتریکی

بسیاری از موارد می توانند نشان دهند که خودروی شما در سیستم برقی دچار مشکل شده است. برخی از علائم خرابی سیستم برقی زیر ممکن است در اثر عوامل دیگری ایجاد شوند، اما اگر علائم متعددی را مشاهده کردید، معمولاً نشانه‌ای کاملاً واضح است که خودروی شما دارای مشکلات الکتریکی است.

مشکلات رایج برق در خودروهافیوزهای سوخته: وقتی دائماً باید فیوزهای سوخته را تعویض کنید، این نشان می دهد که چیزی در سیستم الکتریکی جریان زیادی را از طریق آن فیوزها ارسال می کند.موتور برای شروع به کار به مشکل برخورد می کند: برای روشن شدن، موتور شما نیاز به جریان برق به سمت شمع ها دارد. بدون جریان قوی، موتور برای به حرکت درآوردن مشکل خواهد داشت، یا ممکن است اصلاً روشن نشود.

بوی ذوب پلاستیک: هرگز این علامت را نادیده نگیرید، زیرا می تواند نشان دهد که سیم کشی دارید که بسیار گرم می شود، عایق اطراف آن را ذوب می کند. اگر مراقب نباشید، می‌تواند منجر به آتش‌سوزی خودرو شود، حتی زمانی که در حال رانندگی در جاده هستید.

چراغ ها / بوق / رادیو کار نمی کنند: این مشکلات می تواند ناشی از مشکلی به نام  به سوختن فیوز باشد که به راحتی قابل تعمیر است. با این حال، اگر چندین سیستم الکتریکی از کار افتاده باشد، ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض دینام یا قطعه دیگری باشد.

با توجه به تغییرات ساختاری مختلفی که در خودرو ها ایجاد شده اند در حال حاضر سیستم برقی پیچیده ای در اغلب خودرو ها به کار برده می شود که سبب هماهنگی در حرکت بخش های مختلف می شود اگر سیستم برق خودرو و الکترونیک خودرو دچار مشکل شود گیربکس به خوبی کار نمی کند، استارت خودرو دچار مشکل می شود و موارد دیگری از این دست در خودرو اتفاق می افتد.

با توجه به اهمیت تعمیر سیستم برق خودرو و الکترونیک خودرو تعمیرات مربوط به این بخش ها در خودرو باید توسط افرادی انجام شود که نسبت به سیستم برقی خودرو و ساختار آن دانش کافی داشته باشند تا مشکل جدیدی در سیستم برق خودرو انجام نشود به همین دلیل است که ما در مرکز تهران پلاس مجموعه ای از تکنسین های مختصص در امر تعمیر برق خودرو و الکترونیک را گرد هم آورده ایم تا در کنار رفع دقیق مشکل ایجاد شده در سیستم برق خودرو مشکلی برای موتور ، گیربکس و سایر بخش های اصلی خودرو ایجاد نشود.

 

سیستم برق خودرو

بخش برق خودرو یکی از مهمترین بخش ها در خودرو می باشد که بروز کوچکترین مورد و اختلالی در این سیستم باعث می شود تا خودرو روشن نگردد.

عملکرد در خودروها به این صورت است که انرژی های شیمیایی با استفاده از سیستم برق به انرژی الکتریکی تبدیل می گردد در واقع نبود برق و یا بروز اختلال در سیستم برق خودرو باعث میگردد تا بخش‌های مختلف خودرو به درستی کار نکند و با توجه به اینکه امروزه امکانات و ویژگی‌های خاصی در تمام خودروها لحاظ شده است که همگی به برق مربوط می‌شوند

به همین دلیل داشتن شناخت کافی در رابطه با قطعات سیستم برق خودرو مانند دینام، شمع باتری و انژکتور می‌تواند باعث شود تا مشکلی که ممکن است در سیستم بر وجود داشته باشد تشخیص داده شود

پس همیشه باید برای تعمیر مشکل و جلوگیری از بروز مشکلات دیگر به مراکز تعمیر متخصص و حرفه ای مانند تهران پلاس مراجعه نمایید

تا بدین ترتیب بتوانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید و با توجه به اینکه باتری یکی از مهمترین بخش ها برای روشن شدن خودرو می باشد وقتی که استارت به درستی عمل نمی کند در نتیجه خودرو روشن نمی گردد.

پس تاثیر باتری در عملکرد صحیح خودرو فوق العاده مهم و ضروری می باشد.

 

مزیت های مراجعه به مرکز تعمیر تخصصی تهران پلاس چیست؟

تمام مشکلات خودرو از بخش برق خودرو گرفته تا قسمت الکترونیک موتور و تمام بخش های دیگر به صورت کامل بررسی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی تعمیر می گردد.

می توانید از لحاظ هزینه صرفه جویی نمایید و تمام خدمات ارائه شده در این مرکز دارای مناسب ترین قیمت می باشد.

دیگر مشتریان هیچگونه نگرانی در رابطه با تعمیر صحیح دستگاه نخواهند داشت، تهران پلاس برترین و بهترین مراکز تعمیر خودرو در تهران می باشد که با داشتن تیم فوق العاده حرفه ای و متخصص خدمات فوق العاده عالی و با کیفیتی را به مشتریان ارائه می دهد.

می توانید از لحاظ زمانی صرفه جویی کنید و دیگر نیازی نیست تا به دنبال مراکز تعمیر متخصص و حرفه ای باشید چون با وجود تهران پلاس دیگر نیازی به پیدا کردن تعمیرکاران در زمینه‌های مختلف نیست چون تمام خدمات مربوط به تعمیر خودروهای داخلی و خارجی به صورت کامل در این مجموعه ارائه می گردد.

برق خودرو
برق خودرو

اجزای اصلی برق خودرو:

سیستم های برق خودرو از چند قسمت اصلی تشکیل شده اند که بدون آنها بر ق خودرو دچار مشکلاتی خواهد شد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

قسمت مربوط به تولید کننده برق خودرو:

این قسمت را می توان همان دینام در خودرو های قدیمی دانست، اما امروزه نام آن به آلترناتورتغییر پیدا کرده است، اما بازهم به طور کلی نمی توان گفت که کارکرد تمام آن ها باهم یکسان است. دینام یا آلترناتور وظیفه دارد که نیروی مکانیکی که در گردش موتور موجود می باشد، با استفاده از یک تسمه دریافت کند و آن را به یک برق 12 ولت تبدیل می کند و سپس به ذخیره کننده برق تحویل می دهد.

قسنت مربوط به ذخیره کننده برق:

ذخیره برق ها در خودرو معمولا با استفاده از باتری های مخصوص انجام می شود. برق خودرو زمانی تامین می شود که موتور خاموش باشد. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، یعنی برقی را که در زمان روشن بودن موتور تحویل گرفته است، در  خودرو ذخیره می کند تا به قطعات خودرو برق رسانی کند.

معمولا باتری های خودرو ها یک طب مثبت و یک قطب منفی دارد و با توجه  به نوع آن ها کاربرد های متفاوتی نیز دارند.

قسمت مربوط به توزیع کننده برق:

توزیع کننده برق را می توانیم قلب خودرو بنامیم، همانطور که قلب وظیفه رساندن خون به سایر قسمت های بدن را دارد، توزیع کننده برق نیز وظیفه رساندن برق به سایر قسمت های خودرو را دارد.

توزیع کننده های برق دارای سیم های متفاوتی هستند که بسته به نوع مصرف کننده ها، جنس های متفاوتی نیز دارند. گاهی اوقات بی نظمی خاصی در بین سیم ها دیده می شود که برای جلوگیری از این کار سیم هایی که هم مسیر هستند را داخل یک لوله پلاستیکی قرار می دهند تا نظم خاصی برای آنها برقرار شود.

ترمز دستی برقی
ترمز دستی برقی

قسمت مربوط به کنترل کننده برق:

در مسیر توزیع کننده های برق برخی دکمه هایی وجود دارد که به آنها کنترلکننده برق نیز گفته می شود. کاربردهایی که این کنترل کننده ها دارند این است که با استفاده از آنها سرنشینان می توانند از فعال یا غیر فعال بودن شدت و سرعت برق آگاه شوند و آن را کنترل کنند.

اگر بخواهیم مثال بزنیم می توانیم بگوییم کلید های شیشه بالابر نوعی کنترل کننده برق می باشد که به سرنشینان این امکان را می دهد تا بالا و پایین کردن شیشه را کنترل کنند.

قسمت مربوط به مصرف کننده برق:

لوازم برقی که در خودرو وجود دارند و کار می کنند نوعی مصرف کننده برق هستند، برای مثال چراغ قوه هایی که در خودرو وجود دارند و یا فن، کولر، استارت، شیشه های خودرو، رادیو، ضبط و… همه از مصرف کنندگان برق خودرو می باشند.

نوع این مصرف کننده ها نیز متفاوت می باشد و هرکدام از آنها بنابر کارکردی که دارند مصرف های متفاوتی را نیز انجام می دهند و نمی شود همه آنها را باهم یکی دانست.

تعمیر ترمز دستی برقی epb
تعمیر ترمز دستی برقی epb

بهترین مرکز تعمیر برق خودرو و الکترونیک

تهران پلاس بهترین و برترین مراکز تعمیر تخصصی خودروهای داخلی و خارجی می باشد که با ارائه خدمات مختلف مانند کارشناسی خودرو خارجی، برق خودرو و الکترونیک، تعمیر کمک بادی، تعمیرات تخصصی خودروهای خارجی، تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، تعمیر جلوبندی، صافکاری و نقاشی و همچنین موارد دیگر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزئیات موارد ارائه شده می توانید به وبسایت تهران پلاس مراجعه نمایید و همچنین برای دریافت وقت و به گونه‌ای صرفه جویی از تلف شدن وقت میتوان از بخش پذیرش آنلاین اقدام به رزرو وقت کرد.

این مرکز جزو بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر خودرو در ایران می باشد که با ارائه تمام خدمات مربوط به خودرو به صورت یکجا و و زیر نظر افراد فوق العاده حرفه ای و متخصص آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید برای همیشه تعمیر خود را از جوانب مختلف را به یک مجموعه معتبر بسپارید و همچنین در هزینه صرفه جویی کنید در این حالت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس می‌تواند مناسبترین و بهترین گزینه باشد.

تمام خدمات ارائه شده در این مجموعه زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای انجام می گردد، بدین ترتیب دیگر مشتریان و رانندگان هیچگونه نگرانی در رابطه با تعمیر صحیح خودروها نخواهند داشت بدین ترتیب می توانید تا حد زیادی از صرف هزینه های زیاد جلوگیری کرد و بتوان با کمترین هزینه تعمیر خودرو را انجام دهید به این ترتیب می توانید بیشترین بازدهی را از خود رو دریافت کنید بدون اینکه نگرانی در رابطه با وجود مشکلات جدی به خاطر عدم تعمیر صحیح دستگاه داشته باشید.

امروز ساختار الکترونیکی و سیستم برقی خودروهای خارجی بسیار پیچیده و متفاوت شده است و هر روز که یک خودروی جدید وابسته برندهای معروف به بازار عرضه می گردد از پیشرفته ترین متدها و بهترین روش ها در سیستم برقی استفاده می کند.

در واقع کسانی که بحث تعمیر سیستم برقی و الکترونیکی خودروهای خارجی را انجام می دهند باید به صورت روزانه اطلاعات خود را آپدیت نمایند و همیشه اطلاعات بروزی در رابطه با ساختار جدید خودروهای جدید عرضه شده به بازار را داشته باشند.

در واقع هر نسل جدید از خودروهای لاکچری و خارجی که به بازار عرضه می گردد دچار تغییر و تحولات اساسی می‌شود و همه تولیدکنندگان سعی بر آن دارند تا تمام معایب محصولات قبلی خود را بر طرف نماینده که خوشبختانه امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و به گونه وجود تجهیزات بسیار پیشرفته و قابلیت های بسیار فوق العاده عالی باعث شده است تا تولیدکنندگان تمام محدودیت‌ها را بشکند و به راحتی بتوانند با ساختاری بسیار جدیدتر پیشرفته تر و مطمئن تر را در خودروهای جدید پیاده‌سازی کنند در واقع دیگر هیچ گونه محدودیتی در رابطه با بحث تولید خودروهای لوکس و لاکچری وجود ندارد و به گونه‌ای وجود مهندسین با تجربه و کارشناسان فوق العاده حرفه‌ای که در سراسر دنیا در رابطه با طراحی خودروهای خارجی فعالیت می‌کنند باعث شده است تا امروز امکان دسترسی به خودروهایی با کیفیت فوق العاده عالی امکاناتی فوق العاده پیشرفته و ساختاری بسیار پیچیده به راحتی امکان پذیر گردد پس تمام این موارد در کنار هم تعمیرکاران خودرو را منظم به این می کند تا همیشه اطلاعات و دانش خود را به روز نماید که خوشبختانه وجود مراکزی مانند مرکز تعمیر تهران پلاس باعث گردیده است تا امکان ارائه خدمات حرفه‌ای در رابطه با تعمیر این خودرو خودروهای لوکس و لاکچری عرضه شده به بازار به راحتی امکان پذیر کرد.

در واقع مهمترین تبت مجموعه تعمیر تهران پلاس با مراکزی دیگر در این می باشد که افرادی فوق العاده حرفه ای و مجرب که دانش و اطلاعات کاملاً به روز بر کاملی در رابطه با تمام بخش های خود را مخصوصاً بخش برق و الکترونیک خودرو های خارجی دارند یک شرایط فوق‌العاده عالی را  جهت برطرف کردن تمام مشکلات به وجود آمده در تمام خودروهای خارجی کرده است مخصوصاً بحث سیم کشی خودرو رفع مشکلات به وجود آمده در بخش الکترونیک و برق خودرو جزو مهمترین خدمات تخصصی می باشد که در مجموعه تعمیر تهران پلاس ارائه داده میشود.

برق خودرو

شاید تصور عمومی این باشد که سیستم سوخت و سوخت‌گیری در ماشین‌ها, مهم‌ترین سیستم برای حرکت بخودرو است. اما باید به خاطر داشته باشیم که برق این سوخت را در موتور خودرو شعله‌ور می‌سازد. ماشین‌ها با برق نیرو می‌گیرند و روشن می‌شوند و امروزه بسیاری از گزینه‌ها و ویژگی‌های خودروهای لوکس با برق تامین می‌شوند.

تمام موارد بالا نشان می‌دهد که برق و سیستم تامین برق خودروها دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. در اینجا می‌توانید با صفر تا یک صد سیستم قدرت اتومبیل آشنا شوید.

اجزای سیستم الکتریکی ماشین

قطعات الکتریکی خودرو را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ اجزایی که الکتریسیته را مصرف می‌کنند، مانند انژکتور یا کامپیوتر اتومبیل و بخش هایی که برق مورد نیاز خودرو را تولید می کنند. بخش دوم در خودروسیستم قدرت ماشین نامیده می‌شود، در جدول زیر شما می‌توانید با اجزای اصلی خود در یک خودرو آشنا شوید.

باتری

تا زمانی که ماشین روشن است، سیستم تامین برق می‌تواند انرژی مورد نیاز را با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تامین کند. اما هنگامی که خودرو خاموش می‌شود، اکنون وظیفه باتری است که برق را به اجزایی مانند بالابر شیشه، استارتر خودرو، فلاشر، سیستم‌های صوتی، و چیزهای دیگر تامین کند. در واقع، منبع برق خودرو شما باتری است.

با توجه به اهمیت این بخش در سیستم قدرت ماشین، کافی است که اگر باتری وجود نداشته باشد، اتومبیل به هیچ وجه روشن نخواهد شد. این به این معنی است که ماشین‌ها برای شروع اولیه به انرژی باتری نیاز دارند. باتری‌ها وقتی شارژ می‌شوند که خودرو روشن می‌شود، شارژ می‌شوند. باتری‌ها معمولاً بعد از ۲ سال تعویض می‌شوند اما حرارت و لرزش بیش از حد می‌تواند زندگی مفید آن‌ها را کوتاه کند. امروزه، دو نوع باتری در اغلب خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ “باتری‌های سربی یا خیس” و “باتری‌های اتمی یا خشک”. انواع مختلفی از باتری‌ها در توان الکتریکی وجود دارد، اما معمولاً در خودروهای سواری ۱۲ ولت و ۶۰ آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دینام

یک موتور خودرو می‌تواند انرژی مکانیکی را با کمک سوخت تولید کند. بخشی که می‌تواند این انرژی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند، دینامو نامیده می‌شود. البته نام این بخش در ماشین‌های جدید “آلترناتور” است. در حقیقت، این بخش انرژی مکانیکی موتور را با کمک تسمه موسوم به تسمه آلترناتور تامین می‌کند و الکتریسیته مورد نیاز بخش‌های مختلف خودرو را تامین می‌کند. دینام معمولاً ۱۲ ولت برق تولید می‌کنند، اما در برخی از اتومبیل‌ها این عدد ممکن است متفاوت باشد.

تامین برق و یا باتری در زمان روشن بودن خودرو توسط دینام تامین می شود، بنابراین اگر آلترناتور شکسته شود، باید منتظر بمانید تا باتری شما تخلیه شود. یکی از بخش‌های آلترناتور که باید از زمان به زمان بازرسی شود، کمربندی است که واسط بین موتور و آلترناتور است. به محض مشاهده پارگی و یا پارگی کوچکی در این کمربند، باید جایگزین شود.

برق و الکترونیک خودرو و بررسی سیتم برقی خودرو خصوصا در ارتباط با خودرو های خارجی باید توسط افراد متخصص انجام شوند، همان طور که بررسی کردیم سیستم برق در خودرو نقش اصلی را در کارایی خودرو دارد، با توجه به این امر در مرکز تهران پلاس مجموعه ای ماهر ترین و با تجربه ترین افراد در امر برق و الکترونیک خودرو آماده خدمت رسانی به شما هستند.

مثلاً از جمله خدمات خاصی که در این مرکز ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک فراری

رفع برطرف امکان تعمیر تمام مشکلات ایجاد شده در  سیستم برق و الکترونیک سوبارو

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک لکسوس

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک ولوو

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک پورشه

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک مازراتی

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک بی ام و

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک سانگ یانگ

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک رنو

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک لامبورگینی

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک هوندا

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک فورد

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک مزدا

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک بنز

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک میتسوبیشی

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک اینفینیتی

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک سیتروئن

 تعمیر تخصصی و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک کرایسلر

و…

میتوان اشاره کرد که تمام موارد باید بیان شده به وسیله حرفه ای ترین افراد و پیشرفته ترین تجهیزات در مجموعه تعمیر تهران پلاس ارائه داده می شود بدین ترتیب  تمام صاحبان خودروهای خارجی به راحتی می‌توانند جهت رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم برق و الکترونیک خودرو خود به راحتی به این مجموعه حرفه ای مراجعه نمایند.

مشاهده ویدیوهای بخش برق خودرو و الکترونیک

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه تهران پلاس فقط مختص به خودروهای لوکس خارجی است.

از پذیرفتن خودروهای ایرانی معذوریم. لطفا تماس نگیرید.

 

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن