تعویض واشر سرسیلندر آزرا

تعویض واشر سرسیلندر آزرا واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور میباشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس. این قطعه نقش بسیار …

تعویض واشر سرسیلندر آزرا ادامه »

تعویض واشر سرسیلندر آزرا

تعویض واشر سرسیلندر آزرا

واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور میباشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد. خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر سرسیلندر خودرو خود خورده اند. اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید که به دلیل سوختن واشر سرسیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند. سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر میگویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو میشود.

واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

سرسیلندر آزرا از اجزای مهم و اساسی موتور این خودرو به شمار می رود. این قطعه ویژگی های متعددی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

سرسیلندر آزرا در قسمت بالای موتور خودرو قرار گرفته و با یک پیچ به آن متصل می گردد. در بین این دو قطعه مهم، قطعه دیگری به نام واشر سرسیلندر وجود دارد. شکل و مدل سرسیلندر، به مدل سیلندر خودرو و تعداد سیلندرهای آن بستگی دارد.

معمولا برای نصب سرسیلندر روی موتور آزرا، واشر سرسیلندر را بر روی موتور قرار می دهند.

برای خودروهای ۴ سیلندر، ۱ عدد واشر سرسیلندر و برای خودروهای ۶ و ۸ سیلندر، ۲ عدد واشر به کار می رود. آزرا به دلیل داشتن ۶ سیلندر به دو واشر سرسیلندر نیاز دارد.

همچنین آزرای مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دارای ۴ سیلندر است که تنها به یک عدد واشر سرسیلندر نیاز دارد. وجود نقص فنی در رادیاتور یا کم بودن آب آن، خرابی پروانه هوا و ترموستات و خرابی هایی از این قبیل، باعث می شود واشر سرسیلندر بسوزد. علائمی مانند گرمای بیش از حد موتور، کشش کم موتور، دیر روشن شدن آن و … می تواند نشان دهنده سوختن این قطعه مهم و اساسی موتور باشد.

تعویض واشر سرسیلندر آزرا در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:


برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن