تعمیر گیربکس پورشه ماکان

تعمیر گیربکس پورشه ماکان تعمیرگاه گیربکس پورشه ماکان پورشه ماکان (نوع 95B) یک کراس اوور SUV لوکس پنج در با کارایی بالا است که توسط خودروساز آلمانی پورشه از سال 2014 تولید شده است.در لایپزیگ آلمان ساخته شده است. سری ماکان شامل انواع مختلفی از جمله ماکان، ماکان S، ماکان  S Diesel، ماکان  GTS و …

تعمیر گیربکس پورشه ماکان ادامه »

تعمیرگاه پورشه ماکان

تعمیر گیربکس پورشه ماکان

تعمیرگاه گیربکس پورشه ماکان

پورشه ماکان (نوع 95B) یک کراس اوور SUV لوکس پنج در با کارایی بالا است که توسط خودروساز آلمانی پورشه از سال 2014 تولید شده است.در لایپزیگ آلمان ساخته شده است. سری ماکان شامل انواع مختلفی از جمله ماکان، ماکان S، ماکان  S Diesel، ماکان  GTS و ماکان  Turbo است. ماکان پلتفرمی مشترک با آئودی Q5 دارد.

پورشه ماکان یکی از خودرو های لوکس و محبوب در ایران است ، با توجه به لوکس بودن خودرو تمامی قطعات به کار رفته در پورشه ماکان نیز بسیار لوکس هستند به همین دلیل است که تعمیر این خودرو کار هر فردی نیست و پیچیدگی و تکنیک های خاص خودش را دارد، پورشه در ایران نمایندگی رسمی ندارد و همین عامل سبب می شود تا اغلب تعمیرات خصوصا در بخش گیربکس در ایران به سختی و اغلب با مشکل رفع شوند، چرا که تعداد کمی از افراد در ایران در امر شناسایی مشکل ایجاد شده در گیربکس پورشه ماکان و رفع آن مهارت و تخصص کافی دارند.

تهران پلاس یکی از این مراکز در ایران است که تمامی امور مرتبط با گیربکس پورشه ماکان در این مرکز توسط افراد متخصص و با جدید تریت تجهیزات و امکانات شناسایی و رفع می شود به همین دلیل است که در تهران پلاس تمامی خدمات با ضمانت عرضه می شوند.

سرویس دوره ای پورشه ماکان
سرویس دوره ای پورشه ماکان

ویژگی ها و تاریخچه ی تولید پورشه ماکان

نام پورشه ماکان در ابتدا در نوامبر 2010 به عنوان یک پروژه توسعه اعلام شد،  و به طور رسمی توسط پورشه در مارس 2011 اعلام شد، نام مدل ماکان در سال 2012 تعیین شد و از کلمه اندونزیایی برای ببر مشتق شده است.ماکان  در ابتدا با نام رمز خود شناخته می شد، که یک پورتمانتو از Cayenne Junior بود (با تراکتور پورشه-دیزل جونیور اشتباه نشود).

 

مفهوم، طراحی و تولید

پورشه ماکان پلت فرم و فاصله محوری خود را با نسل اول آئودی Q5 (2008-2017) مشترک است.پیکربندی سیستم تعلیق بر اساس و به شدت از آئودی اصلاح شده است، [نیازمند منبع]، اما موتور، جعبه انتقال، تنظیم سیستم تعلیق، بدنه داخلی و خارجی منحصر به فرد ماکان هستند. همچنین 1.7 اینچ (43 میلی متر) طولانی تر و 1.4 اینچ (36 میلی متر) پهن تر از Q5 است.

پورشه ماکان در کنار پانامرا و کاین تولید می‌شود که شباهت زیادی با آن‌ها دارد، در لایپزیگ آلمان در کارخانه‌ای که به تازگی توسعه یافته است. کراس اوور کامپکت SUV ماکان بدنه جمع و جورتری نسبت به شاسی بلند کراس اوور سایز متوسط ​​کاین ارائه می دهد. ماکان همچنین در نظر گرفته شده است که اسپرت تر از کاین باشد. به عنوان مثال، ماکان دارای یک گیربکس استاندارد 7 سرعته دوکلاچه PDK است که پاسخگوتر است، در حالی که کاین دارای گیربکس 8 سرعته تیپترونیک برای تعویض دنده های نرم تر است.شرکت پورشه کارز آمریکای شمالی اعلام کرد تا ژوئن 2017، 1071 دستگاه ماکان فروخته شد و 1871 دستگاه در آن ماه تحویل شد و 7060 دستگاه برای آن سال تا به امروز فروخته شد.

در جولای 2018 پورشه اعلام کرد که بیش از 350000 دستگاه از پورشه ماکان از سال 2014 به سراسر جهان تحویل داده شده است، با بیش از 100000 تحویل در بازار چین.

 

پیشرانه و عملکرد

در زمان عرضه، سه مدل و موتور مختلف در دسترس بود که همگی فرمت V6 بودند: یک Macan S 3.0 لیتری با 340 اسب بخار (250 کیلووات؛ 335 اسب بخار)، یک ماکان توربو 3.6 لیتری با قدرت 400 اسب بخار (294 کیلووات؛ 395 اسب بخار). اسب بخار) و دیزل 3.0 لیتری 258 اسب بخار (190 کیلووات؛ 254 اسب بخار) با COآلایندگی 159 گرم در کیلومتر. ماکان  GTS در اکتبر 2015 معرفی شد تا در شکاف بین ماکان S و ماکان Turbo قرار بگیرد.

تعمیر گیربکس پورشه ماکان

همه ماکان ها دارای گیربکس هفت سرعته PDK دوکلاچه و چهار چرخ متحرک هستند، با چندین گزینه از جمله سیستم تعلیق بادی و مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM).

پورشه متعاقباً یک ماکان پایه را برای بازارهای منتخب آسیایی و بریتانیا عرضه کرد. ماکان با استفاده از نسخه بازسازی شده موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر خطی EA888 Gen 3 گروه فولکس واگن که در کاربردهای متعددی مانند آئودی Q5 استفاده می شود، اولین پورشه ای بود که پس از پورشه 968 از یک موتور چهار سیلندر بهره می برد.

پورشه 718 چهار سیلندر (باکستر و کیمن). این موتور پس از اعلامیه ای در مارس 2016 برای مدل سال 2017 ماکان در سطح جهانی عرضه شد. قرار بود دیزل 2 لیتری چهار سیلندر 204 اسب بخاری (150 کیلووات، 201 اسب بخار) به این محدوده در تاریخ بعدی بپیوندد.اما این نوع موتور هرگز در هیچ بازاری در سراسر جهان عرضه نشد.

 

تعمیر گیربکس پورشه ماکان

تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس پورشه ماکان

برخی از مواردی که باید در مورد پورشه ماکان بدانید نگران باشید شامل سیستم سوخت رسانی و ترمزهای سرویس آن است . بر اساس این مشکلات، CR بیان می کند که نقاط مشکل رایج در پورشه ماکان شامل سیستم درایو و اگزوز آن است. سایر منابع مشکل در پورشه ماکان شامل ترمزها و موتور جزئی آن است.

به زبان ساده، PDK به معنای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه است. این نام از “Porsche Doppelkupplungsgetriebe” آلمانی گرفته شده است که به معنای گیربکس دوکلاچه پورشه است. … یک کلاچ با دنده های اول، سوم، پنجم، هفتم و عقب کار می کند و کلاچ دوم دنده های دوم، چهارم و ششم را مدیریت می کند.

Porsche Doppelkupplungsgetriebe” توسط پورشه در دهه 1980 برای ورزش های موتوری طراحی شد و اکنون جزء اصلی خودروهای جدید پورشه است. این به معنای “گیربکس دوکلاچه پورشه” است و مانند سایر DCT ها در صنعت خودرو عمل می کند. بنابراین، انتقال PDK چیست و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ در اصل، این گیربکس معروف پورشه دو گیربکس در یک است. این خودرو دارای بسته‌های کلاچ مرطوب با تحریک هیدرولیکی برای روانکاری قطعات گیربکس است و بسته به دنده، قدرت متناوب موتور را از طریق دو میل محرک جداگانه تغییر می‌دهد.

هنگامی که یک دنده انتخاب می شود، گیربکس دیگر دنده بعدی را انتخاب می کند. هنگامی که یک کلاچ باز می شود، کلاچ دیگر به سرعت بسته می شود – تغییر دنده تقریبا غیر قابل توجه است. کلاچ های مرطوب بیش از حد گرم نمی شوند، که به جلوگیری از آسیب دیدن قطعات خودرو کمک می کند. در حال حاضر تا هشت دنده با PDK ارائه می شود. در مدل های هفت دنده، دنده ششم سریع ترین سرعت را ارائه می دهد، در حالی که دنده هفتم مصرف سوخت را بهینه می کند. PDK هشت سرعته مشابه است، با دنده های هفتم و هشتم راحتی را ترجیح می دهند.

در این مقاله گیربکس پورشه ماکان و سایر ویژگی های این خودروی محبوب و لوکس در ایران را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن