تعمیر گیربکس پورشه باکستر 718

تعمیر گیربکس پورشه باکستر 718 تعمیرگاه گیربکس پورشه باکستر 718 پورشه باکستر و کیمن خودروهای اسپرت دو نفره موتور وسط هستند که توسط خودروساز آلمانی پورشه در چهار نسل تولید و به بازار عرضه می‌شوند . اولین نسل باکستر در سال 1996 معرفی شد. نسل دوم باکستر  در اواخر سال 2005 وارد شدند. و نسل …

تعمیر گیربکس پورشه باکستر 718 ادامه »

تعمیرگاه پورشه ماکان

تعمیر گیربکس پورشه باکستر 718

تعمیرگاه گیربکس پورشه باکستر 718

پورشه باکستر و کیمن خودروهای اسپرت دو نفره موتور وسط هستند که توسط خودروساز آلمانی پورشه در چهار نسل تولید و به بازار عرضه می‌شوند . اولین نسل باکستر در سال 1996 معرفی شد. نسل دوم باکستر  در اواخر سال 2005 وارد شدند. و نسل سوم در سال 2012 عرضه شد.

از زمان معرفی نسل چهارم در سال 2016، این دو مدل با نام های پورشه پورشه باکستر 718و پورشه 718 کیمن به بازار عرضه شدند.نام پورشه باکستر 718نوعی بوکسر است که اشاره ای به موتور تخت یا باکسر آن و رودستر است که اشاره ای به استایل بدنه دارد. استمدل‌های پورشه 718 باکستر و 718 کیمن GT4 را می‌توان با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه پورشه (PDK) سفارش داد. خانواده پورشه 718 مدل سال 2021 را با مجموعه ای از ویژگی های جدید آغاز می کند.

 

ویژگی های خودرو پورشه باکستر 718

پورشه باکستر یک رودستر دو نفره موتور وسط است. این اولین وسیله نقلیه جاده ای پورشه بود که در ابتدا به عنوان رودستر از 914 طراحی شد. نسل اول باکستر (986) در اواخر سال 1996 معرفی شد. این موتور از یک موتور 2.5 لیتری شش سیلندر تخت بهره می برد. طراحی به شدت تحت تاثیر کانسپت باکستر 1993 بود. در سال 2000، مدل پایه به موتور 2.7 لیتری ارتقا یافت و نسخه جدید Boxster S با موتور 3.2 لیتری معرفی شد. در سال 2003، استایل و قدرت موتور در هر دو نسخه ارتقا یافت.

تولید پورشه باکستر 718در کارخانه سابق 928 در اشتوتگارت، آلمان در سال 1996 آغاز شد. همچنین باکستر را بر اساس قرارداد با پورشه در یک کارخانه در Uusikaupunki فنلاند تولید کرد. باکستر از زمان معرفی آن در سال 1996 تا زمان معرفی خودروی کاربردی اسپرت کاین در سال 2003، بزرگترین فروشنده حجم پورشه بود.

در سال 2005، پورشه نسل دوم باکسستر، نوع 987 را با موتور قدرتمندتر و طراحی با الهام از Carrera GT معرفی کرد. خروجی موتور در سال 2007 افزایش یافت، زمانی که مدل‌های باکسستر موتورها را از نسخه‌های مربوط به کیمن دریافت کردند. در سال 2009، مدل های Boxster چندین ارتقاء آرایشی و مکانیکی جدید دریافت کردند که باعث افزایش بیشتر خروجی و عملکرد موتور شد. نسل سوم باکستر (نوع 981) در نمایشگاه خودروی ژنو 2012 عرضه شد.

پورشه باکستر که در سال 2016 برای مدل سال 2017 معرفی شدند، پورشه 718 باکستر  دارای موتورهای از شش ها مسطح با تنفس طبیعی به چرخ های کوچک تبدیل شده است .

 

تعمیر گیربکس پورشه باکستر 718

تعمیر و سرویس دوره ای خودرو پورشه باکستر 718

با توجه به اینکه پورشه باکستر 718 یکی از انواع خودر های پر سرعت شناخته می شود و در مسابقات مختلفی هم از این خودرو استفاده شده است، باید نسبت به سرویس و رسیدگی به گیربکس این دسته از خودرو ها حساسیت و دقت بیشتری داست.

اگر به خرید یک پورشه نو یا کارکرده فکر می کنید، یا اگر فقط از طرفداران این برند هستید، ممکن است حروف PDK را در مشخصات یک خودروی خاص دیده باشید به زبان ساده، PDK به معنای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه است. این نام از کلمه آلمانی Porsche Doppelkupplungsgetriebe گرفته شده است که به معنای گیربکس دوکلاچه پورشه است.

سیستم PDK از زمانی که برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد تا حد زیادی جایگزین گیربکس تیپترونیک معمولی در طیف وسیعی از پورشه شده است، اگرچه مدل های فعلی و نسل قبلی کاین هنوز از گیربکس اتوماتیک معمولی استفاده می کنند.

اصول اولیه PDK مانند اکثر گیربکس های دوکلاچه است که دارای دو کلاچ و در اصل دو گیربکس در یک بدنه هستند. یک کلاچ با دنده های اول، سوم، پنجم، هفتم و عقب کار می کند و کلاچ دوم دنده های دوم، چهارم و ششم را مدیریت می کند.

پورشه در ابتدا این فناوری را در دهه 1960 آزمایش کرد و آن را در خودروهای مسابقه ای غالب خود 962 گروه C نصب کرد، اما دو دهه دیگر توسعه یافت تا اینکه برای استفاده در خودروهای جاده ای تولیدی مناسب تشخیص داده شود.

در مقایسه با گیربکس های دستی، پورشه  PDK پاسخ شتاب سریع تری را در جاده ها ارائه می دهد. گیربکس PDK در اصل برای مسابقه توسعه داده شد، بنابراین زمان تعویض سریع برق و شتاب سریع بخشی از DNA آن است برای راحتی مطلوب می توانید دنده ها را به صورت دستی با استفاده از فرمان اسپرت تغییر دهید یا در حالت اتوماتیک رانندگی کنید. سایر مزایای انتخاب PDK نسبت به گیربکس دستی عبارتند از: تعویض دنده سریع بدون وقفه در جریان قدرت، مصرف سوخت کمتر و وزن سبک تر این مزایا در ماشین های مسابقه بسیار اهمیت دارد.

این بدان معناست که برخلاف گیربکس دستی، وقتی یکی از دنده‌ها جدا می‌شود، دنده بعدی آنقدر سریع درگیر می‌شود که وقفه در قدرت تقریباً غیرقابل محسوس است، با زمان تعویض زیر 100 میلی‌ثانیه. این همچنین زمان شتاب را بهبود می بخشد، زیرا یک کیمن 718 با گیربکس دستی 5.3 ثانیه طول می کشد تا از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت برسد، در حالی که یک خودروی مجهز به PDK می تواند همان سرعت را در 4.9 ثانیه به دست آورد.

سرعت تعویض سریع و تقریباً بدون خطا، راحتی و عملکرد را افزایش می‌دهد، با تعویض دنده فوق‌العاده روان هنگامی که گیربکس در حالت کاملاً خودکار قرار می‌گیرد.برعکس، همه مدل‌های PDK مجهز به دنده‌ها یا دکمه‌هایی هستند که به رانندگان اجازه می‌دهد کنترل تغییر دنده را در دست بگیرند، و در اینجا سرعت تعویض به معنای پاسخ‌های تیز به ورودی‌های راننده است.

پورشه باکستر 718 یکی از خودرو های لوکس در ایران به حساب می آید و مانند سایر خودرو های برند پورشه سلامت گیربکس خودرو اهمیت بالایی در حداکثر کارایی خودرو دارد، با توجه به اینکه برند پورشه در ایران نمایندگی رسمی ندارد سرویس گیربکس پورشه باکستر 718 در ایران سخت تر از سایر کشور ها است، اگر فرد توانایی و مهارت کامل در شناسایی و تشخیص بخش های مختلف گیربکس را نداشته باشد نمی تواند به درستی عیب گیربکس پورشه باکستر 718 را شناسایی و رفع کند ، تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و تعویض گیربکس پورشه باکستر 718 در ایران است در اینم رکز مشکل ایجاد شده در گیربکس به دقت توسط افراد مجرب شناسایی و سپس بهترین روش ممکن برای حل این مشکل اتخاذ می شود به همین دلیل است که تمامی خدمات در مرکز تهرانپ لاس با ضامنت عرضه می شوند.

در این مقاله خودروی پورشه باکستر 718 و مواردی که باید در ارتباط با این خودرو خصوصا گیربکس  آن مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن