تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا تعمیرگاه گیربکس هیوندای سوناتا هیوندای سوناتا ششمین نسل خودرو های تولیدی برند هیوندای است که در سال ۲۰۱۱ به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو یکی هیوندای سوناتا ظاهر مدرن آن، کیفیت و ایمنی بالا دارد و ویژگی‌های آن باعث موفقیت چشمگیری در ایران شده‌است. هیوندای سوناتا  دارای گیربکس اتوماتیک ۶ …

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا ادامه »

تعمیرگاه هیوندای سوناتا

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

تعمیرگاه گیربکس هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا ششمین نسل خودرو های تولیدی برند هیوندای است که در سال ۲۰۱۱ به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو یکی هیوندای سوناتا ظاهر مدرن آن، کیفیت و ایمنی بالا دارد و ویژگی‌های آن باعث موفقیت چشمگیری در ایران شده‌است. هیوندای سوناتا  دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت است.

گیربکس خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. این بخش نقش حیاتی در حرکت ماشین بازی می‌کند، سرعت موتور را تنظیم می‌کند و قدرت موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. بنابراین، ماشین‌هایی که گیربکس اتوماتیک دارند، به مراقبت بیشتری نسبت به ماشین‌هایی که گیربکس دستی دارند، نیاز دارند، زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس بسیار بالا است.

یکی از بخش های کلیدی در خودرو هیوندای سوناتا گیربکس آن است که در ادامه ی مقاله قصد دارمی گیربکس این خودرو و شرایط و نکات تعمیر آن را بررسی کنیم.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا در تهران است که تمامی امور مربوط به تعمیر و سرویس بخش های مختلف هیوندای سوناتا در این مرکز توسط افراد مجرب و بهترین و به روز ترین دستگاه ها انجام می شوند.

تعمیرگاه هیوندای سوناتا
تعمیرگاه هیوندای سوناتا

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

سرویس گیربکس هیوندای سوناتا

با توجه به اهمیت نقش گیربکس استاندارد در سلامت و کارایی هیوندای سوناتا باید در زمان های توصیه‌شده توسط تولید کننده خودرو برای سرویس خودرو اقداک کرد چرا که سرویس به موقع در افزایش بهره‌وری و کارایی سیستم خودرو، جایگزینی به موقع و بررسی روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای سوناتا نقش کلیدی دارد. بنابراین، طبق برنامه زمان‌بندی و کیلومترتعیین شده توسط تولید کننده روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای سوناتا ، را تغییر دهید.

باید توجه داشته باشید که سرویس خودرو های مختلف با هم متفاوت است و حتی دو خودرو که تولید کننده یکسانی هم دارند لزوما از نظر زمان سرویس با هم برابر نیستند به همین دلیل حتی اگر قبلا مدل دیگری از خودرو های هیوندای را داشته اید حتما در زمان خرید هیوندای سوناتا دفترچه راهنما برای سرویس دوره ای خودرو و تعویض روغن گیربکس را دریافت کنید.

 

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

مشکلات عمومی گیربکس هیوندای سوناتا

کمبود روغن در گیربکس :اگر روغن در گیربکس هیوندای سوناتا کمتر از حد معمول باشد نیروی لازم به درستی از موتور به چرخ ها منتقل نمی شود و حرکت خودرو دچار اختلال می شود.

خشک شدن و آسیب به بلبرینگ، که باعث می‌شود تا موتور صدایی شبیه زوزه بدهد.

وجود فرسایش، زبری، شکستگی و یا خرابی دنده گیربکس

تعیین علت خرابی  گیربکس اتوماتیک هیوندای سوناتا، یک کار تخصصی است و به یک متخصص باتجربه و متخصص نیاز دارد، و هزینه بعد از پیدا کردن علت صدای گیربکس هیوندای سوناتا گیربکس تعیین می‌شود.

هیوندا سوناتا
هیوندا سوناتا

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

علت تقه زدن در گیربکس اتوماتیک هیوندای سوناتا چیست؟

گیربکس کثیف

فقدان روغن گیربکس

خرابی ساعت انتقال خودکار

خرابی سوپاپ اطمینان

خرابی کلاچ

اتصالات گیربکس شل

ضعف در سوپاپ . شیر برقی

 

علت گاز هرز خوردن گیربکس هویندای سوناتا چیست؟

فقدان روغن به میزان کافی در گیربکس

مستهلک شدنو فرسودگی صفحه کلاچ

نبود روغن کافی در کاسه کلاچ

 

گیربکس هیوندای سوناتا خلاص می شود؟

بریده شدن اویل پمپ

شکست توربین

هرز شدن پلوس

خراب بودن چرخ دنده های داخلی گیربکس یا نبود روغن در گیربکس به مقدار کافی

 

علت لرزش ماشین هنگام حرکت؟

خرابی موتور

خرابی پلوس و خرابی صفحه کلاچ

به خاطر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کلی اتومبیل بسیار موثر است، بنابراین توصیه می‌کنیم که آن را به یک متخصص ماهر واگذار کنید.

از آنجا که این یک مهارت ماهر است که با استفاده از تجربه بلند خود، تشخیص درست را تشخیص می‌دهد و گیربکس اتوماتیک خود را تعمیر می‌کند. علاوه بر این، تعمیرات گیربکس به ابزارهای تخصصی و کامل نیاز دارد تا بتواندبه درستی قطعات را تعمیر کرد.

علاوه بر این روغنی که در گیربکس اتوماتیک ریخته می شود با سایر روغن ها متفاوت است. برای خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند عموما از روغن واسکازین استفاده می شود اما برای خودرو هایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، مانند هیوندای سوناتا باید از روغن مخصوص گیربکس استفاده کرد که عموما توسط شرکت تولید کننده اعلام می شود.

بنابراین توجه داشته باشید که نوع روغن در گیربکس های مختلف بسیار متفاوت است. دقت کنید که از روغن گیربکس مناسب برای خودروی خود استفاده کنید.

مقدار روغن گیربکس مورد نیاز برای تعویض به مدل هر خودرو بستگی دارد و ممکن است بین ۶ لیتر روغن و ۹ لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو لازم باشد. توجه داشته باشید، با این حال، گاهی اوقات در برخی از ماشین‌ها، اگر روغن به صورت دستی تغییر کند، چون ممکن نیست تمام روغن قدیمی از گیربکس تخلیه شوند و همیشه یک مقدار روغن کهنه در جعبه‌دنده وجود دارد که سبب می شود، به روغن کمتری برای تعویض روغن گیربکس نیاز داشته باشید در مقایسه با زمانی که روغن را با یک دستگاه کاملاً اتوماتیک تغییر دهید.

چون در هنگام تغییر روغن با گیربکس کاملاً اتوماتیک، روغن کاملاً کهنه از جعبه‌دنده خارج  می‌شود و روغن سالمی که توسط دستگاه تزریق می‌شود، دقیقاً برابر با ظرفیت واقعی گیربکس است، و در نتیجه توصیه می‌کنیم که روغن گیربکس را با یک دستگاه کاملاً اتوماتیک تعویض کنید.

هزینه تعمیرات گیربکس به علت مشکل در گیربکس خودروی شما متفاوت است، و هزینه آن پس از پیدا کردن علت مشکل و مقدار آسیب به جعبه‌دنده و بخش معیوب تخمین زده می‌شود.

هیوندای سوناتا از جمله خودروهایی است که مدل های مختلف آن همچنان در ایران خرید و فروش می شوند اگر قصد خرید هیوندای سوناتا دست دوم را دارید بهتر است پیش از اقدام به خرید به مراجعه به یک مرکز معتبر تمامی بخش های مختلف خودرو را چک و بررسی کنید و با اطمینان کامل خودرو را خریداری کنید.

تهران پلاس مرکز تخصصی بررسی و تعمیر انواع خودرو هیوندای در ایران است و تمامی امور مربوط به هیوندای سوناتا در این مرکز توسط افراد متخصص و خبره انجام می شوند.

تعمیر گیربکس هیوندای سوناتا

یکی از بخش های حیاتی و مهم در خودروی هیوندای سوناتا مانند هر خودروی دیگر گیربکس اتوماتیک آن است. گیربکس اتوماتیک به دلیل نقشی که در انتقال نیروی تولیدی از موتور به چرخ ها دارد بسیار مهم است و باید برای بررسی و سرویس به موقع آن اقدام کنید تا خودرویی سالم و با دوام داشته باشید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن