تعمیر گیربکس مازراتی کواتروپورته

تعمیر گیربکس مازراتی کواتروپورته تعمیرگاه گیربکس مازراتی کواتروپورته مازراتی کواتروپورته  یک خودرو ورزشی لوکس چهار در است که توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی تولید می‌شود. نام ترجمه شده از ایتالیایی به معنای “چهار در” است. این خودرو در حال حاضر در نسل ششم خود قرار دارد و اولین نسل آن در سال 1963 معرفی شد.مازراتی کواتروپورته …

تعمیر گیربکس مازراتی کواتروپورته ادامه »

تعمیر جعبه فرمان، تعویض بوش دیفرانسیل مازراتی

تعمیر گیربکس مازراتی کواتروپورته

تعمیرگاه گیربکس مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته  یک خودرو ورزشی لوکس چهار در است که توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی تولید می‌شود. نام ترجمه شده از ایتالیایی به معنای “چهار در” است. این خودرو در حال حاضر در نسل ششم خود قرار دارد و اولین نسل آن در سال 1963 معرفی شد.مازراتی کواتروپورته اصلی (Tipo AM107) بین سال‌های 1963 و 1969 ساخته شد.

مازراتی کواتروپورته در ابتدا خودرویی بزرگ بود که از موتورهای V8 نیرو می‌گرفت که هر دو اولین خودروهای مازراتی تولید سری بودند. در حال حاضر اما مازراتی کواتروپورته مانند دیگر خودرو های برند مازراتی تغییر کرده و به روز شده است.

 

تاریخچه ی مازراتی کواتروپورته

اولین نمایش جهانی چهارمین نسل کواتروپورته در نمایشگاه خودروی تورین در آوریل 1994 برگزار شد و این خودرو تا پایان سال به فروش بالایی دست یافت  . در ابتدا کواتروپورته از موتورهای 6 سیلندر 24 سوپاپه و دو توربوشارژ گیبلی استفاده می کرد. برای بازارهای صادراتی یک واحد 2.8 لیتری وجود داشت که حداکثر توان خروجی 284 اسب بخار (209 کیلووات؛ 280 اسب بخار) را تولید می کرد و به خودرو اجازه می داد به حداکثر سرعت ادعایی 255 کیلومتر در ساعت (158 مایل در ساعت) دست یابد.

از آنجایی که مالیات محلی خودروهای بیش از دو لیتری را به شدت جریمه می کرد، به خریداران ایتالیایی نسخه 2.0 لیتری پیشنهاد شد که قدرت کمی بیشتر (287 اسب بخار یا 211 کیلووات) اما گشتاور کمتری نسبت به نسخه 2.8 لیتری داشت. در بازار داخلی، 2.8 تا یک سال پس از معرفی آن ارائه نشد.

پس از نمایش در دسامبر 1995 در نمایشگاه خودروی بولونیا، یک موتور 3.2 لیتری توربوشارژ دوقلو V8 مازراتی کواتروپورته در سال 1996 به مجموعه اضافه شد: موتور جدید AM578، تکامل یافته Shamal V8، حداکثر توان خروجی را تولید کرد. 335 اسب بخار (247 کیلووات؛ 330 اسب بخار).

حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت (168 مایل در ساعت) اعلام شد. در همان زمان، برخی به‌روزرسانی‌های جزئی در همه مدل‌ها ارائه شد: رینگ‌های آلیاژی هشت پره جدید و آینه‌های بال‌های آیرودینامیک (به ایتالیایی به ترتیب برای «شش» و «هشت سیلندر») روی گلگیرهای جلو که نشان‌دهنده نوع خودرو مازراتی کواتروپورته به کاربرده شدند.

به طور استاندارد، هر سه موتور به یک گیربکس 6 سرعته دستی Getrag متصل می شدند، در حالی که گیربکس های 4 سرعته اتوماتیک به ترتیب با موتورهای 2.8 و 3.2 در صورت درخواست در دسترس بودند – 4HP22 توسط ZF Friedrichshafen و یک گیربکس کنترل شده با کامپیوتر که توسط استرالیایی تهیه می شد. شرکت BTR

در ژوئیه 1997، فراری، زیرمجموعه فیات، 50 درصد از سهام کنترلی مازراتی S.p.A. را به دست آورد. فراری بلافاصله اقدام به تجدید تاسیسات تولیدی مازراتی و همچنین بهبودهایی در روش های تولید و کنترل کیفیت کرد.

اقدامات انجام شده توسط شرکت مادر جدید منجر به بهبود مازراتی کواتروپورته شد که در مارس 1998 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. قوای محرکه و عملکرد بدون تغییر باقی ماندند، به جز استفاده از همان جعبه دنده BTR از 3.2 V8 برای مدل 2.8 V6 اتوماتیک.

مازراتی کواتروپورته دیگر ساعت بیضی شکل مازراتی را روی داشبورد نداشت و آینه‌های بالش را دوباره طراحی کرده بود. مدیریت فراری تصمیم گرفت که موتور 2.0 لیتری V6 را از خط تولید Evoluzione کنار بگذارد، زمانی که آنها در کنار 3200 GT جدید عرضه شدند، و بنابراین خودروهای جدید با نشان های V6 evoluzione یا V8 evoluzione در گلگیرهای جلو از مدل های قبلی متمایز شدند. تولید نسل چهارم مازراتی کواتروپورته در می 2001 به پایان رسید و 2400 دستگاه در مجموع ساخته شد که 730 دستگاه از آنها نسخه Evoluzione بودند.

 

تعمیر گیربکس مازراتی کواتروپورته

گیربکس مازراتی کواتروپورته

گیربکس DuoSelect که در نسل پنجم مازراتی کواتروپورته در دسترس بود، توسعه واحد CambioCorsa بود که برای اولین بار در مازراتی کوپه استفاده شد و توسط Graziano Trasmissioni ساخته شد. این یک گیربکس دستی خودکار مبتنی بر فراری بود که در محور عقب در بلوک با دیفرانسیل در طرح گیربکس، با کلاچ خشک دو صفحه ای که در محفظه زنگی متصل به عقب موتور قرار داشت، نصب شده بود. یک لوله گشتاور به طور صلب این دو واحد را به هم متصل کرد. تعویض دنده از طریق دنده های

استاندارد پشت فرمان انجام شد. هیچ اهرم دنده در تونل مرکزی وجود نداشت، بلکه یک دسته کوچک T شکل بود که برای درگیر شدن سریع دنده اول و معکوس هنگام مانور دادن با سرعت آهسته استفاده می شد.

گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور 6 سرعته 6HP26 بود که توسط ZF Friedrichshafen عرضه می شد. برخلاف DuoSelect، در موقعیت معمولی درست پشت موتور قرار گرفت. برای جا دادن آن و دیفرانسیل عقب جدید، زیرفریم های جلو و عقب و همچنین بخشی از تونل انتقال باید دوباره طراحی می شد.

تعویض دستی توسط دسته دنده نصب شده در کنسول وسط امکان پذیر بود. علاوه بر این، خودروهای اسپورت GT به صورت استاندارد مجهز به شیفترهای دست و پا بودند، در حالی که در مدل‌های دیگر آنها یک گزینه اضافی اختیاری بودند. همه مدل‌های کواتروپورته دارای دیفرانسیل لغزش محدود بودند. همین ویژگی ها اخرین نسل مازراتی کواتروپورته تولیدی را به یکی از خودرو های محبوب و پرطرفدار در بازار تبدیل کردند.

در ایران نیز نسل های مختلف خودروی مازراتی کواتروپورته عرضه می شوند و در بازار خودرو های دست دو منیز خرید و فروش مازراتی کواتروپورته رونق دارد، نکته ای که باید در ارتباط با گیربکس مازراتی کواتروپورته مد نظر داشته باشید این است که با توجه به نوع گیربکس به کار رفته در خودر، سرویس دوره ای و شناسایی هر نوع مشکل در گیربکس نقش تعیین کننده ای در سلامت خودرو دارد، هر چندک ه مازراتی به دلیل تحریم ها در حال حاضر نمایندگی فعال در ایران ندارد اما تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس نسل های مختلف مازراتی کواتروپورته در ایران است تمامی افراد مشغول به کار در تهران پلاس مهارت و آموزش های لازم در ارتباط با گیربکس مازراتی کواتروپورته و مشکلاتی که ممکن است در گیربکس ایجاد شود را دیده اند و در این زمینه تجربه ی بالایی دارند همین عامل سبب می شود تا تمامی خدمات در تهران پلاس با ضمانت ارائه شوند.

اگر قصد خرید مازراتی کواتروپورته دست دو مرا دارید حتما پیش از اقدام به خرید و پرداخت کامل پول، بخش های مختلف خودرو را بررسی کنید تا هر خرابی و مشکلی مشخص گردد، در تهران پلاس این دسته از خدمات نیز ارائه می شوند.

در این مقاله خودروی مازراتی کواتروپورته و مواردی که باید در ارتباط با این خودرو خصصوا گیربکس آن مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن