تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t تعمیر گیربکس لکسوس nx200t کراس اوور لکسوس NX با طراحی جسورانه با انتخابی از دو پیشرانه عرضه می شود. NX 300 دارای 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو 235 اسب بخاری در زیر کاپوت خود است که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده است. لکسوس یکی از برند های محبوب …

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t ادامه »

تعمیرگاه لکسوس nx200t

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

کراس اوور لکسوس NX با طراحی جسورانه با انتخابی از دو پیشرانه عرضه می شود. NX 300 دارای 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو 235 اسب بخاری در زیر کاپوت خود است که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده است. لکسوس یکی از برند های محبوب خودرو در ایران است و هر چند به سختی اما هر ساله تعدادی از خودرو های لکسوس در ایران خرید و فروش می شوند. لکسوس nx200t یکی از خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک برند لکسوس در ایران است با توجه به اهمیت گیربکس های اتوماتی کدر سلامت انواع خودرو ها خصوصا لکسوس nx200t در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس لکسوس nx200t و مواردی که باید در ارتباط با این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های لکسوس nx200t

اولین نسل NX در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن در 20 آوریل 2014 معرفی شد. بخش کوچکی از قطعات nx با تویوتا RAV4  در ابتدا مشترک بودند که عمدتاً به ساختار و فاصله بین دو محور مربوط می‌شود، در حالی که استایل، قطعات تعلیق، برخی از موتورها، فضای داخلی، و سطح لوکس و مهارت منحصر به فرد لکسوس هستند. انواع NX فروخته شده در ایالات متحده دارای نمای های کمی تغییر یافته است، که زوایای خروج بالاتر را تسهیل می کند و به آن اجازه می دهد توسط EPA ایالات متحده به عنوان “خودروی خارج از جاده” شناسایی شود. فروش ایالات متحده در نوامبر 2014 آغاز شد.تولید در 8 اوت 2014 در کارخانه تویوتا موتور کیوشو میاتا آغاز شد.

لکسوس nx200t از یک موتور 2.0 لیتری 8AR-FTS توربوشارژ چهار سیلندر تزریق مستقیم نیرو می گیرد که می تواند در هر دو چرخه اتو و اتکینسون کار کند. این موتور دارای لکسوس Economy با احتراق با بازده حرارتی برتر (ESTEC) تزریق مستقیم 4 زمانه با تزریق سوخت توربو (D-4ST) است. ESTEC D-4ST با انژکتورهای دوقلو مجزا برای تزریق مستقیم و پورت، می‌تواند تزریق مستقیم فشار بالا را به سیلندر و تزریق درگاه ورودی معمولی یا فقط تزریق مستقیم سیلندر را با توجه به سرعت موتور انجام دهد.

این موتور که با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت شده است، 175 کیلووات (235 اسب بخار؛ 238 اسب بخار) در 4800-5600 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر (258 پوند فوت) در 1650-4000 دور در دقیقه تولید می کند. لکسوس NX 300h جدید صرفاً یک کراس اوور با ظاهری SUV نیست. این دستگاه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی هوشمند است که در زمانی که راننده به آن نیاز دارد، سرعت و انتقال قدرت بیشتری را فراهم می کند.

 

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

سرویس و تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

مشکلات انتقال لکسوس NX200t می تواند خود را به صورت تاخیر در تعویض دنده، ساییدن هنگام شتاب گیری، احساس لرزش یا صدای سوت و بوی سوختگی از زیر کاپوت نشان دهد. این ها نشانه هایی هستند که نشان می دهند گیربکس لکسوس nx200t دچار مشکل و خرابی شده است، هر کدام از این مشکلات باید به سرعت علت یابی و رفع شوند در غیر این صورت مشکل ایجاد شده در گیربکس پیشرفت کرده و شدیدتر می شود و باقی بخش های خودرو را نیز درگیر خواهد کرد. لکسوس nx200t

به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که به صورت چهارچرخ محرک یا جلو است. لکسوس nx200t دارای یک موتور 2.0 لیتری خطی 4 بزرگتر است که با موتور الکتریکی در مجموع 235 اسب بخار جفت شده است. این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به هر چهار چرخ می رساند.

 

تعمیر گیربکس لکسوس nx200t

بررسی روغن گیربکس لکسوس nx200t

موتور را برای چند دقیقه روشن کنید و مطمئن شوید که ماشین در حالت پارک قرار دارد.

میله شیر انتقال را پیدا کنید که معمولاً در سمت راست میله روغن قرار دارد.

میله را بردارید و مایع را لمس کنید. رنگ آن باید تقریباً شفاف و با رنگ صورتی باشد اگر رنگ روغن گیربکس مشکی یا قرمز بود باید سریعا روغن گیربکس را تعویض کنید.

اگر روغن گیربکس لکسوس nx200t به موقع تعویض نشود ممکن است سبب آسیب دیدن چرخ دنده ها در گیربکس و باقی بخش های خودرو خصوصا موتور خودرو شود چرا که به تدریج سطح روغن در گیربکس لکسوس nx200t پایین می آید و موتور برای انتقال نیرو به چرخ ها ناچار است بیشتر کار کند این امر سبب استهلاک و خرابی بخش های مختلف موتور می شود در این بین به دلیل نبود روغن در گیربکس چر خ دنده های گیربکس لکسوس nx200t بر روی هم فشار وارد می کنند و پس از مدتی می شکنند.

گاهی اوقات پیش می آید که با اینکه روغن گیربکس لکسوس nx200t را در زمان معین شده توسط شرکت تعویض کرده اید باز هم روغن گیربکس دچار سوتخگی و خرابی می شود این امر می تواند به دلیل عدم استفاده از روغن گیربکس سالم و استاندارد و خالی نشدن کامل روغن وسخته و فاسد قبلی از گیربکس ایجاد شود. با توجه به اینکه لکسوس در ایران نماینده قانونی ندارد تعداد تکنسین هایی که توانایی شناسایی انواع مشکلات ایجاد شده در گیربکس لکسوس nx200t و تعویض روغن گیربکس را دارند بسیار محدود است، به علاوه تعویض روغن گیربکس باید توسط دستگاه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام شود تا روغن قدیمی به صورت کامل از گیربکس خارج شده و روغن جدید جایگزین و اصل جایگزین آن شود.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس و تعویض روغن گیربکس لکسوس nx200t در ایران است تمامی افراد مشغول به کار در این مرکز تکنسین هایی هستند که گواهی و مهارت و دانش لازم در ارتباط با خودروی لکسوس nx200t خصوصا گیربکس لکسوس nx200t را دریافت کرده اند و در این زمینه در کنار دانش بالا مهارت و تجربه یک افی را نیز دارا می باشند تعویض روغن گیربکس لکسوس nx200t در تهران پلاس توسط دستگاه و بدون دخالت فیزیکی انجام می شود.

در این مقاله خودروی لکسوس nx200t و مواردی که باید در ارتباط با گیربکس این خودرو برای حداکثر کارایی مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم لکسوس nx200t یکی از خودرو های کاربردی و با کیفیت برند لکسوس است اما این امر دلیلی بر سرویس نکردن و تعویض به موقع روغن گیربکس لکسوس nx200t نیست.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن