تعمیر گیربکس زد اف ZF

تعمیر گیربکس زد اف ZF تعمیرگاه گیربکس زد اف ZF گیربکس دو کلاچه از ZF امکان تعویض سریع دنده را تحت بار بدون وقفه در گشتاور فراهم می کند. بنابراین برای وسایل نقلیه با طرح های پویا/اسپرت مناسب است. در آنها، گیربکس ZF یک عمل متعادل کننده بین اسپرت خالص و بالاترین راحتی رانندگی انجام …

تعمیر گیربکس زد اف ZF ادامه »

تعمیر گیربکس چینی

تعمیر گیربکس زد اف ZF

تعمیرگاه گیربکس زد اف ZF

گیربکس دو کلاچه از ZF امکان تعویض سریع دنده را تحت بار بدون وقفه در گشتاور فراهم می کند. بنابراین برای وسایل نقلیه با طرح های پویا/اسپرت مناسب است. در آنها، گیربکس ZF یک عمل متعادل کننده بین اسپرت خالص و بالاترین راحتی رانندگی انجام می دهد. گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عملکرد رانندگی اسپرت را امکان پذیر می کند: تغییر دنده مستقیم بدون وقفه در نیروی برشی. ماشین “درست روی گاز می نشیند”.

همچنین به دلیل بهره وری عالی سوخت، مصرف سوخت بهتری نسبت به گیربکس دستی دارد.به همین دلیل است که در حال حاضر در اغلب خودرو های لوکس خصوصا خودرو های تولیدی برند بی ام و از گیربکس ZF استفاده می شود. تعمیر گیربکس ZF با توجه به ساختار خاصی که دارد نیازمند مهارت و دانش تخصصی است و نمی توان بدون دانش کافی برای تعمیر و حتی سرویس این گیربکس اقدام کرد.

تعمیر گیربکس زد اف ZF

گیربکس زد اف ZF یکی از گیربکس های به روز و جدید هشت سرعته است که اغلب در خودرو های برند بی ام و مورد استفاده قرار می گیرد. گیربکس زد اف ZF به دلیل عملکرد فوق العاده ای که دارد توانسته به سرعت در بازار خودروسازی مطرح شود. درست است که گیربکس زد اف ZF از سرعت و شتاب بالایی بهره می برد اما بررسی های انجام شده نشان می دهند که بر خلاف باور مردم گیربکس زد اف ZF نیز به سرویس و بررسی نیاز دارد و مانند سایر گیربکس در صورتی که در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد خراب می شود.

اکثر  سیستم‌های انتقال خودرو بر روی بهبود نسبت‌های قدرت تمرکز می‌کنند تا در انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها مؤثرتر شوند. گیربکس ZF 8 Speed ​​رویکرد متفاوتی داشت.  شرکت زد اف تصمیم گرفت به جای افزایش برد عملکرد گیربکس، روی به حداقل رساندن مصرف سوخت از طریق کاهش وزن و افزایش انعطاف پذیری با مهندسی آن برای سازگاری با طیف گسترده ای از انواع خودرو تمرکز کند

اگر در چند سال گذشته یک وسیله نقلیه گران قیمت خریداری کرده اید، احتمال اینکه دارای گیربکس ZF باشد بسیار بالا است. گیربکس زد اف در  سال های اخیربسیاری از سدان‌های لوکس اتوماتیک و خودروهای اسپورت محبوب مورد استفاده قرار گرفته است. سازندگان استون مارتین، شورولت، آلفارومئو، دوج، فورد و بی‌ام‌و همگی برای عملکرد به گیربکس ZF متکی هستند.

 

سرویس و تعمیر گیربکس زد اف

طول عمر گیربکس زد اف ZF شما را می توان با یک سرویس هر 60000 مایل یا هر 6 سال یکبار افزایش داد و طبق تجربه ما عدم تغییر روغن باعث ایجاد مشکلاتی از جمله تعویض کند یا ناگهانی دنده و در برخی موارد خرابی زودرس گیربکس شده است. سرویس‌دهی منظم کارایی گیربکس شما را بازیابی می‌کند و شما با چندین مایل کار بدون مشکل، دوباره این حس جدید را خواهید داشت.

نکته ی مهم در ارتباط با گیربکس زد اف ZF استفاده از روغن گیربکس مناسب و با کیفیت است، روغن گیربکسی که در گیربکس زد اف ZF به کار برده می شود باید براساس استاندارد های مورد نیاز گیربکس که توسط شرکت سازنده تعیین شده است انتخاب و در نهایت استفاده شود، در غیر این صورت ممکن است روغن گیربکس پس از مدت کوتاهی فاسد شده یا در نتیجه ی دارا نبودن کیفیت مناسب سبب ساییدگی چرخ دنده ها روی هم و در نتیجه شکستگی گیربکس شود.

 

سرویس دوره ای گیربکس زد اف

سرویس دوره ای گیربکس زد اف شامل مواردی می شود که با بررسی آن ها می توان از بورز آسیب های جدی در گیربکس جلوگیری کرد این موارد عبارتند از:

بازدید فنی گیربکس

بررسی اتصالات گیربکس

بررسی عملکرد سیستم برقی

بررسی روغن گیربکس

در مرکزتهران پلاس تمامی خدماتی که برای گیربکس زد اف ZF خودروی شما نیاز است اعم از یونیت جدید یا تعویض، کلاچ، مبدل گشتاور، روغن گیربکس و کیت تعویض روغن، قطعات، گیربکس های اتوماتیک، گیربکس های دستی، قطعات یدکی گیربکس اصلی یا کیت های تعمیر با بهترین کیفیت و بالاترین مهارت ارائه می شوند.

8HP نام تجاری ZF Friedrichshafen AG برای مدل های گیربکس اتوماتیک هشت سرعته آن (گیربکس 8 سرعته با مبدل هیدرولیک و چرخ دنده های سیاره ای) برای کاربردهای موتور طولی است که توسط شرکت تابعه ZF در زاربروکن طراحی و ساخته شده است. که اولین بار در سالون BMW سری 7 (F01) 760Li مجهز به موتور V12 بود و از آن زمان هر مدل جدید BMW در تمام سری‌ها تا سری 1 در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک دارای گزینه مجهز شدن به آن

یکی از اهداف اصلی آن بهبود مصرف سوخت خودرو است و می تواند 11% صرفه جویی در مقایسه با گیربکس 6 سرعته ZF و 14% در مقابل گیربکس های 5 سرعته مدرن به دست آورد.به دلیل تغییرات در طراحی داخلی، زمان تعویض به 200 میلی ثانیه کاهش یافته است. علاوه بر این، این واحد توانایی تعویض دنده را به شیوه‌ای غیر متوالی – از دنده 8 به دنده 2 در شرایط شدید به ارمغان می‌آورد. در نسخه 8HP70، حداکثر گشتاور 700 نیوتن متر (516 پوند بر فوت) و وزن آن 87 کیلوگرم (192 پوند) است.

توسعه آینده شاهد دو نسخه چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود، با نسخه ای که برای برنامه های گروه فولکس واگن با استفاده از دیفرانسیل مرکزی Torsen در نظر گرفته شده است. این می تواند محدوده گشتاوری از 300 نیوتن متر (221 پوند بر فوت) تا 1000 نیوتن متر (738 پوند فوت) را در بر بگیرد و برای استفاده در خودروهای کلاس متوسط ​​تا خودروهای لوکس اسپرت بزرگ در دسترس خواهد بود.

نسل دوم محصولات 8HP از سال 2014 عرضه شدند. بهبودهای بهره وری نسبت به طراحی اولیه شامل نسبت گسترده تر 7.8:1، کاهش گشتاور پسا از عناصر تعویض، کاهش فشار پمپ روغن مورد نیاز، و استفاده گسترده از روکش و راه اندازی است. سیستم های توقفZF بهبود مصرف سوخت را نسبت به کیت های 8HP نسل اول 3% تخمین زده است. اصلاحاتی نیز با توجه به ارتعاش انجام شد.

نسل سوم محصولات 8HP از سال 2018 عرضه شدند. بهبودهای عمده عبارتند از اسپرد کلی 8.6 و بهبود مصرف سوخت 2.5 درصدی نسبت به نسل دوم. چندین گزینه در حداکثر گشتاور موجود است، همچنین گیربکس با گزینه های هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی موجود است: با 15 کیلو وات و 200 نیوتن متر پشتیبانی از تقویت و بازیابی در ترکیب با فناوری 48 ولت تا 90 کیلو وات و 250 نیوتن متر برای استفاده در موارد بالاتر.

 

تعمیر گیربکس زد اف ZF

سرویس و تعمیر گیربکس ZF

مشکلات گیربکس ZF می تواند به دلیل مسافت پیموده شده زیاد، سوء استفاده یا عدم نگهداری مناسب ایجاد شود. اما آنها نسبتا نادر هستند. بیشتر مشکلات گیربکس ZF نه از خود گیربکس، بلکه از اجزای مرتبط مانند مجموعه کلاچ، اتصال یا خط محرکه سرچشمه می گیرد: قطعاتی که نیروی چرخش را از گیربکس به چرخ ها منتقل می کنند. همچنین، همانطور که در زیر بحث می‌کنیم، علائمی که به نظر می‌رسد از گیربکس می‌آیند می‌توانند از قسمت‌های غیرمرتبط خودرو ناشی شوند.

صداهای عجیب و غریبی که ممکن است از گیربکس ایجاد شود

شایع‌ترین علت گیربکس پر سر و صدا، روغن ناکافی است که باعث می‌شود چرخ دنده‌ها یا مجموعه داخلی صدای زمزمه یا زمزمه به صدا درآید. اگر یک گیربکس پر سر و صدا روغن کافی داشته باشد، روان کننده ممکن است با براده ها یا ذرات فلزی آلوده شود.روغن ناکافی یا آلوده ممکن است باعث ایجاد صدای گیربکس در برخی یا همه دنده ها شود. اما اگر صداهایی را در یک چرخ دنده خاص بشنوید، ممکن است چرخ دنده ها یا سنکرونایزر آن دنده فرسوده یا آسیب دیده باشد.

مشکل در تعویض دنده ی خودرو

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که به سختی می‌توانید اهرم تعویض دنده را از یک دنده به دنده دیگر ببرید. معمولاً این به مشکلی در اتصال شل، کابل‌های شیفت فرسوده یا یاتاقان‌های فرسوده اشاره می‌کند.اگر حتی با روشن نشدن موتور، تعویض دنده برایتان سخت است، به قسمت اتصال نگاهی بیندازید. اگر تعویض دنده سخت فقط زمانی اتفاق می افتد که موتور روشن است، کلاچ را بررسی کنید. اگر گیربکس اخیرا جابجا شده است، عدم تراز را بررسی کنید.

احساس بوی سوختگی

بدیهی است که آخرین چیزی که بیشتر مردم دوست دارند از زیر کاپوت وسیله نقلیه خود متوجه آن شوند بوی بد سوختگی است. یکی از مواردی که ممکن است نشان دهنده آن باشد سوختن روغن گیربکس است، به خصوص زمانی که با یکی از علائم دیگر همراه باشد. در مورد بوی سوختگی که از گیربکس شما می آید، باید فوراً توسط یک متخصص آن را بررسی کنید.روغن گیربکس از ساییده شدن دنده های خودروی شما جلوگیری می کند. عدم وجود مایع گیربکس به این معنی است که می توانید به گیربکس آسیب وارد کنید.

 

تعمیر گیربکس زد اف ZF
گیربکس زد اف عموما در خودرو های نسل جدید به کار برده می شود و با توجه به محدود بودن این دسته از خودرو ها در ایران تعمیر و حتی سرویس گیربکس زد اف را نمی توان بدون دانش کافی انجام داد چرا که همه ی افراد آموزش های لازم در این حیطه در ایران دریافت نکرده اند.

در تهران پلاس مجموعه ای از حرفه ای ترین افراد برای حل انواع مشکلات ایجاد شده در گیربکس ZF حضور دارند تا مشکلات ایجاد شده در گیربکس ZF خودروی شما بدون هیچ گونه مشکلی رفع و تعمیر شود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن