تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct تعمیرگاه گیربکس دبل کلاچ dct شما این اصطلاح را در مورد وسایل نقلیه با عملکرد بالا، معمولاً اتومبیل های جمع و جور توربوشارژ و وسایل نقلیه لوکس شنیده اید: گیربکس دوکلاچه یا DCT.واضح است که قرار است یک نقطه صحبت مثبت برای این وسایل نقلیه باشد. مانند بسیاری از قطعات …

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct ادامه »

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

تعمیرگاه گیربکس دبل کلاچ dct

شما این اصطلاح را در مورد وسایل نقلیه با عملکرد بالا، معمولاً اتومبیل های جمع و جور توربوشارژ و وسایل نقلیه لوکس شنیده اید: گیربکس دوکلاچه یا DCT.واضح است که قرار است یک نقطه صحبت مثبت برای این وسایل نقلیه باشد.

مانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو، گیربکس به مرور زمان فرسوده می شود. چرخ دنده ها اصطکاک زیادی را تجربه می کنند و ممکن است فرسوده شوند. اگر اتومات دارید، شیر برقی (که تعویض دنده را کنترل می کند) نیز به مرور زمان فرسوده می شود و از تعویض دنده خودرو جلوگیری می کند. علاوه بر این، گیربکس واشرهایی دارد که می توانند ترک بخورند و دیگر به درستی آب بندی نمی شوند.

بی توجهی به نگهداری منظم می تواند طول عمر گیربکس را کاهش دهد. به عنوان مثال، بسته به مدل و مدل خودرو، هر 30000 تا 60000 مایل باید روغن گیربکس را تعویض کرد. مایع گیربکس قدیمی گیربکس را به درستی روغن کاری نمی کند و می تواند باعث اصطکاک و گرمای بیشتر شود که به گیربکس آسیب می رساند.

هدف از گیربکس دوکلاچه این است که ماشین شما را قادر به تعویض سریع تر دنده کند.این به شما شتاب و عملکرد بهتری می دهد، یک سیستم تک کلاچ تنها می تواند در یک گیربکس اتوماتیک بسیار سریع عمل کند.اما اگر ماشین شما دنده بعدی آماده حرکت باشد، چه نیاز به تعویض دنده بالا یا پایین داشته باشد، چه؟ یک انتقال DCT دقیقاً این کار را انجام می دهد. یک گیربکس دو کلاچه در اطراف یک شفت گیربکس دو تکه متمرکز می شود. بدون آن به سادگی نمی تواند کار کند.

چرخ دنده های زوج در یک قسمت شفت کار می کنند در حالی که چرخ دنده های فرد در قسمت دوم قرار دارند. هر بخش از شفت کلاچ مخصوص به خود را دارد.مهم نیست که در چه دنده ای هستید، دنده بعدی بالا و پایین آماده است و به لطف کلاچ دوم در انتظار است.به عنوان مثال، اگر در حال حاضر با کلاچ شماره 2 در دنده سوم هستید، هر دو دنده دوم و چهارم با کلاچ 1 ایستاده اند.یک کلاچ تک باید دنده فعلی خود را رها کرده و به دنده بعدی بالا یا پایین تغییر دهد.یک DCT زمان تعویض دنده را به نصف یا کمتر کاهش می دهد زیرا دنده آماده حرکت است – یک کلاچ فقط باید آزاد شود و دیگری درگیر شود.

خبر خوب این است که انتقال DCT بسیار بادوام شناخته شده است.شما موارد زیادی از نیاز به تعمیر گیربکس دو کلاچه را نمی شنوید.دلیل این خبر خوب این است که تعمیر DCT بسیار گران است.در واقع، اکثر انتقالات DCT قابل تعمیر نیستند.این بدان معناست که برخلاف گیربکس های اتوماتیک معمولی، نمی توانید یک DCT را بازسازی کنید. یک واحد جدید باید خریداری و نصب شود. بازسازی گیربکس دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: بازسازی کل واحد انتقال به طوری که مانند جدید کار کند. این فرآیند شامل جداسازی کل واحد انتقال در ماشین شما است.

از آنجا، مکانیک شما قطعات فرسوده و آسیب دیده داخل جعبه دنده را بررسی می کند. به عنوان مثال، ترک خوردگی صفحه انعطاف پذیر (یا فلایویل اگر گیربکس دستی دارید) یکی از دلایل رایج برای بازسازی گیربکس است.پس از آن، مکانیک شما تمام قطعات لازم را با قطعات جدید تعویض می کند. سپس سایر اجزای داخلی و خارجی گیربکس را قبل از مونتاژ مجدد آن تمیز می کنند. در نهایت، آنها گیربکس را دوباره نصب می کنند و مایع را دوباره پر می کنند. پس از آن، آنها یک رانندگی آزمایشی انجام می دهند و قبل از اینکه در نهایت ماشین را به شما تحویل دهند، یک بررسی نهایی را انجام می دهند.

 

گیربکس دو کلاچ چگونه کار می کند؟

هدف از گیربکس دوکلاچه این است که ماشین شما را قادر به تعویض سریع تر دنده کند.این به شما شتاب و عملکرد بهتری می دهد، و این چیزی است که همه ما می خواهیم، ​​اینطور نیست؟ یک سیستم تک کلاچ تنها می تواند در یک گیربکس اتوماتیک بسیار سریع عمل کند. اما اگر ماشین شما دنده بعدی آماده حرکت باشد، چه نیاز به تعویض دنده بالا یا پایین داشته باشد، چه؟ یک انتقال DCT دقیقاً این کار را انجام می دهد.

یک گیربکس دو کلاچه در اطراف یک شفت گیربکس دو تکه متمرکز می شود. بدون آن به سادگی نمی تواند کار کند.چرخ دنده های زوج در یک قسمت شفت کار می کنند در حالی که چرخ دنده های فرد در قسمت دوم قرار دارند. هر بخش از شفت کلاچ مخصوص به خود را دارد. مهم نیست که در چه دنده ای هستید، دنده بعدی بالا و پایین آماده است و به لطف کلاچ دوم در انتظار است.به عنوان مثال، اگر در حال حاضر با کلاچ شماره 2 در دنده سوم هستید، هر دو دنده دوم و چهارم با کلاچ 1 ایستاده اند.

یک کلاچ تک باید دنده فعلی خود را رها کرده و به دنده بعدی بالا یا پایین تغییر دهد.یک DCT زمان تعویض دنده را به نصف یا کمتر کاهش می دهد زیرا دنده آماده حرکت است – یک کلاچ فقط باید آزاد شود و دیگری درگیر شود.

BMW X2 M35i با DCTبرای هر نوع انتقال هدفی وجود دارد.برای برخی از رانندگان، گیربکس دستی برای اتصال بین راننده و خودرو غیر قابل تعویض است.برای دیگران، عملکرد اضافه ای که یک DCT ارائه می دهد مهم نیست.در عوض، یک تعویض راحت و نرم ترجیح داده می شود، بنابراین یک گیربکس اتوماتیک معمولی به خوبی انجام می دهد.با این حال، برای خودروهای مبتنی بر عملکرد، به سختی استدلالی وجود دارد که در برابر DCT ها بایستد.آنها می توانند سریعتر از شما به صورت دستی یا با هر گیربکس اتوماتیک تعویض شوند و بسیار قوی هستند.

 

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

هزینه تعمیر گیربکس DCT چقدر است؟

خبر خوب این است که انتقال DCT بسیار بادوام شناخته شده است.شما موارد زیادی از نیاز به تعمیر گیربکس دوکلاچه را نمی شنوید.دلیل این خبر خوب این است که تعمیر DCT بسیار گران است.در واقع، اکثر انتقالات DCT قابل تعمیر نیستند.این بدان معناست که برخلاف گیربکس های اتوماتیک معمولی، نمی توانید یک DCT را بازسازی کنید. یک واحد جدید باید خریداری و نصب شود.با این حال، می توانید از طریق تعمیر و نگهداری معمول از تعمیرات جلوگیری کنید.مطمئن شوید که روغن گیربکس DCT خود را در فاصله زمانی توصیه شده یا قبل از آن تعویض کرده اید تا تا حد امکان دوام داشته باشد.

یک روند اخیر در گیربکس ها، گیربکس دو کلاچه یا DCT است. گیربکس دوکلاچه مدت زیادی است که وجود داشته است، به خصوص در خودروهای پرقدرت، اما این فناوری به طور پیوسته راه خود را به خودروهای مصرف کننده راننده روزمره باز کرده است. DCT ها بسیار شبیه گیربکس های دستی هستند، با این تفاوت که دو کلاچ دارند و هیچ پدالی برای کنترل آن ها وجود ندارد. این بدان معناست که هنگام تعویض دنده، وقفه کمتری در برق وجود دارد.

این کار به این صورت است: همانطور که شما در حال رانندگی هستید، ماشین قبلاً دنده بعدی را انتخاب کرده است، بنابراین در صورت نیاز، فقط یک تعویض سریع انجام می دهد. بدون نیاز به باز کردن و درگیر کردن کلاچ. کل تعویض دنده تنها چند میلی ثانیه طول می کشد و بسیار سریعتر از گیربکس دستی است.

 

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

تعمیر گیربکس دو کلاچه

اتوماتیک معمولی است . اما داخلی آن کاملا منحصر به فرد است.کلاچ های یک گیربکس دوکلاچه صرفاً برای انتقال نیرو در نظر گرفته شده است.در یک اتوماتیک معمولی، آنها برای انتخاب دنده مناسب خدمت می کنند، در حالی که مبدل گشتاور نیرو را به موتور منتقل می کند.شما مجبور نیستید سبک رانندگی خود را فقط به این دلیل که ماشین شما دارای گیربکس دوکلاچه است تغییر دهید. اما لغزش کلاچ، که می تواند کلاچ را زود از موعد فرسوده کند، یک خطر است.بنابراین این نکات را برای حفظ طول عمر بسته کلاچ به خاطر بسپارید.

از پدال ترمز استفاده کنید

پدال ترمز یا ترمز پایی منبع اصلی اطلاعات کنترلر گیربکس برای جدا کردن کلاچ است. ترمز دستی دستی نیست.هرگز ترمز دستی را فعال نکنید و هر زمان که دنده در حالت D یا R قرار گرفت، پدال ترمز را رها نکنید. فرقی نمی کند که ترمز دستی دستی باشد یا الکترونیکی.انجام این کار باعث درگیر شدن کلاچ می شود اما از آنجایی که خودرو حرکت نمی کند، کلاچ در حالت لغزش قرار می گیرد.

برای نگه داشتن ماشین از گیربکس استفاده نکنید

هنگامی که خودروی شما در شیب قرار دارد، از پدال ترمز برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. نگه داشتن آن در موقعیت خود با استفاده از گیربکس دوکلاچه باعث لغزش کلاچ می شود.انجام همین کار در خودروی دستی نیز کلاچ آن را فرسوده می کند.همین مانور برای یک گیربکس اتوماتیک معمولی مضر نیست.

حالت دستی گیربکس فقط برای سرگرمی نیست. در گیربکس دوکلاچه، زمانی که نیاز دارید آهسته رانندگی کنید، باید آن را انتخاب کنید.به عنوان مثال، زمانی که در پارکینگ هستید از حالت دستی استفاده کنید. با انتخاب دنده اول از انتخاب اتوماتیک گیربکس دنده دوم جلوگیری می کنید. در سرعت های پایین، ماندن در دنده دوم ممکن است باعث لغزش کلاچ شود.همچنین، همیشه سعی کنید هنگام بالا رفتن از شیب، مانند سطح شیب دار پارکینگ، دنده پایین تر را به صورت دستی انتخاب کنید.

رعایت این موارد سبب می شود تا گیربکس دو کلاچه کمتر دچار آسیب شود و یا آسیب های وارد شده به خودرو شدید و جدی نباشند.

تعمیر گیربکس دبل کلاچ dct

استفاده از گیربکس های دو کلاچ در حال حاضر با توجه به کارایی بیشتر در خودرو های روز خصوا خودرو های اسپورت کارایی بالایی دارند و تعمیر و نهگداری از این دسته از گیربکس ها با توجه به ساختار متفاوتی که دارند به دانش و تخصص نیازمند است به همین دلیل است که ما برای رفاه حال شما عزیزان مجموعه ای از افراد متخصص در این امر را در مجموعه ی تهران پلاس گرد هم آورده ایم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن