تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز تعمیرگاه گیربکس تویوتا لندکروز لندکروزر از یک موتور 5.7 لیتری V-8 با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می برد. تویوتا لندکروزر به راحتی به سرعت 150 کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند به حداکثر سرعت حدود 190 کیلومتر در ساعت دست یابد . تویوتا لندکروز دارای 1 موتور …

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز ادامه »

تعمیر جعبه فرمان تویوتا لندکروز

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

تعمیرگاه گیربکس تویوتا لندکروز

لندکروزر از یک موتور 5.7 لیتری V-8 با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می برد. تویوتا لندکروزر به راحتی به سرعت 150 کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند به حداکثر سرعت حدود 190 کیلومتر در ساعت دست یابد . تویوتا لندکروز دارای 1 موتور دیزلی 4461 سی سی است با گیربکس اتوماتیک است.

تویوتا لندکروز در ایران نیز مانند سایر کشور های جهان به دلیل ویژگی هایی که دارد به فروش می رسد هر چند به طور محدود، نکته ی مهمی که در کارایی و کیفیت تویوتا لندکروز نقش اساسی را ایفا می کند، تعمیر و سرویس به موقع خودرو تویوتا لندکروز خصوصا گیربکس و موتور این خودرو است. با توجه به اهمیت این مسئله در ادامه ی مقاله تویوتا لندکروز و نکات مربوط به تعمیر و سرویس این گیربکس را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

ویژگی های خودرو تویوتا لندکروز

تولید اولین نسل لندکروز در سال 1951 آغاز شد. لندکروزر در سبک های بدنه کانورتیبل، سقف سخت، استیشن واگن و شاسی کابین تولید شده است. قابلیت اطمینان و طول عمر لندکروزر به محبوبیت زیادی منجر شده است، به ویژه در استرالیا، جایی که پرفروش ترین وسیله نقلیه بدنه روی فریم و چهار چرخ محرک است.

تویوتا همچنین لندکروزر را در مناطق دورافتاده استرالیا به طور گسترده آزمایش می کند – که یکی از سخت ترین محیط های عملیاتی از نظر دما در زمین به حساب می آید. در ژاپن، لندکروزر در انحصار نمایندگی های ژاپنی تویوتا به نام فروشگاه تویوتا است.

از سال 2018، لندکروزر (J200) در بسیاری از بازارها موجود بود. استثناها عبارتند از کانادا، مالزی (که به جای آن لکسوس LX را دریافت می کند)، هنگ کنگ، ماکائو، سنگاپور، کره جنوبی، برزیل و بخش های بزرگی از اروپا. در اروپا، تنها کشورهایی که لندکروزر به طور رسمی در آنها فروخته می شود جبل الطارق، مولداوی، روسیه و اوکراین هستند.

لندکروز در آفریقا نیز بسیار محبوب است، جایی که کشاورزان، سازمان‌های غیردولتی، سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه، ارتش‌های ملی (اغلب نسخه پیکاپ) و همچنین گروه‌های مسلح که به عنوان خودرویی جنگی از تویوتا لندکروز از آن استفاده می‌کنند.

لندکروزر سری J300 در 9 ژوئن 2021 رونمایی شد.روی پلتفرم بدنه TNGA-F ساخته شده است و برای کاهش وزن و افزایش استحکام دوباره طراحی شده است. وزن کل این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود 200 کیلوگرم (441 پوند) کاهش یافته است. سایر پیشرفت های ادعا شده شامل کاهش مرکز ثقل، توزیع وزن و ساختار تعلیق بهبود یافته است.

ابعاد بیرونی شامل طول کل، عرض کلی و فاصله بین دو محور و همچنین زوایای خروج و نزدیک شدن تا حد زیادی مانند مدل قبلی حفظ شده است تا عملکرد آفرود خود را حفظ کند. زاویه نزدیک شدن آن 32 درجه نسبت به مدل قبلی خود است. تویوتا این خودرو را به سیستم تعلیق متغیر تطبیقی ​​(AVS)، سیستم تعلیق دینامیکی جنبشی الکترونیکی (E-KDSS)، سیستم انتخاب چند زمینی پیشرفته‌تر با حالت‌های برف عمیق و خودکار، و سیستم مانیتور چند زمینی مجهز کرده است. دارای یک دوربین زیر بدنه است.

یک نوع GR Sport نیز برای اولین بار در دسترس است. 5 میلی متر (0.2 اینچ) کوتاه تر از مدل استاندارد است و از چسب بدنه بیشتری برای افزایش استحکام ساختاری استفاده می کند. مدل GR Sport همچنین قفل دیفرانسیل جلو و عقب را ارائه می‌کند، برخلاف قفل مرکزی در سری 300 استاندارد. برای صرفه جویی در وزن، مدل GR Sport نیز به صورت پنج نفره ارائه می شود.

تویوتا لندکروز بسیار گران هستند زیرا مانند تانک ساخته می شوند ، برای همیشه دوام می آورند، ارزش فروش مجدد بالایی دارند، برای کنترل هر زمینی طراحی شده اند و به عنوان یک وسیله نقلیه لوکس طبقه بندی می شوند. Phong Ly، مدیر اجرایی iSeeCars می گوید : « تویوتا لندکروزر نابود نشدنی برای حداقل 25 سال دوام طراحی شده است و در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که رانندگی در خارج از جاده معمول است، به آن اعتماد دارند.

تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروز

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز در تعمیرگاه تویوتا تهران پلاس

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

به طور متوسط ​​انتظار می رود برای تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز بین 1000-1500.00 دلار بپردازید ، به علاوه هر هزینه  و مزد برای نصب گیربکس جدید ، این هزینه مسلما در ایران با توجه به نوسانات بازار ارز و دلار بسیار بیشتر نیز می شود و به همین دلیل شناسایی درست مشکل ایجاد شده در گیربکس و راه حل مناسب برای رفع مشکل گیربکس اهمیت بالایی دارد.

نکاتی که نشان می دهند گیربکس تویوتا لندکروز میاز به تعمیر دارد عبارتنداز:

روشن شدن چراغ داشبور و اعلام هشدار برای بررسی موتور تویوتا لندکروز

درست جا نرفتن دنده در زمان حرکت خودرو

نشت روغن و سطح پایین روغن موجود در گیربکس تویوتا لندکروز

ماشین شما حتی زمانی که در حالت خلاص قرار دارید صداهای عجیبی تولید می کند.

بوی سوختگی یا بویی نامطبوع

همه ی این موارد نشان می دهند که مشکلی در گیربکس تویوتا لندکروز ایجاد شده است، حتی اگر به تازگی برای سرویس دوره ای تویوتا لندکروز اقدام کرده اید، با بروز هر کدام از این موارد باید برای بررسی دقیق تر مشکل ایجاد شده به مراکز معتبر مراجعه کنید، هر کدام از این نشانه ها اگر در ابتدا و سریعا بررسی شوند به راحتی و با هزینه ای به مراتب کمتر رفع می شوند. برخی از رایج ترین اشکال خرابی گیربکس تویوتا لندکروز عبارتند از:

علت اصلی روانکاری ناکافی ناشی از کم پر شدن، اختلاط یا ناسازگاری، روغن کاری نادرست و  رعایت نکردن فواصل زمانی سرویس خودرو ، فرسودگی گریس یا روغن، آلودگی آب و آلودگی ذرات. اجزای اصلی ایجاد کننده مشکل یا صفحات فرسوده، فنرهای کلاچ یا سیلندر اصلی هستند . همچنین ممکن است به دلیل وجود هوا در کانال سیال ایجاد شود. در صورت وجود هوا در سیستم، می توان آن را با تغییر یا هواگیری ساده کانال مربوطه رفع کرد.

در  مرکز تخصصی تهران پلاس در ابتدا گیربکس تویوتا لندکروز به دقت توسط افراد متخصص که دانش و مهازت کافی در ارتباط با گیربکس تویوتا لندکروز بررسی می شود سپس با توجه به نوع مشکل راه حل مناسب برای رفع مشکل گیربکس به کمک تجهیزات قطعات اصل و با کیفیت اتخاذ می شود به همین دلیل است که تمامی خدمات در مرکز تهران پلاس با ضمانت ارائه می شوند.

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از خودرو های با دوام و با کارایی بالا در جهان است که در این مقاله نکات مربوط به این خودروی با ارزش را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن