تعمیر گیربکس بی ام و i8

تعمیر گیربکس بی ام و i8 تعمیرگاه گیربکس بی ام و i8 در بی ام و i8 یک موتور بنزینی کوچک 231 اسب بخاری که در وسط نصب شده است، چرخ های عقب را از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته به حرکت در می آورد، در حالی که یک موتور الکتریکی بزرگ 143 اسب بخاری، …

تعمیر گیربکس بی ام و i8 ادامه »

تعمیرگاه بی ام و i8

تعمیر گیربکس بی ام و i8

تعمیرگاه گیربکس بی ام و i8

در بی ام و i8 یک موتور بنزینی کوچک 231 اسب بخاری که در وسط نصب شده است، چرخ های عقب را از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته به حرکت در می آورد، در حالی که یک موتور الکتریکی بزرگ 143 اسب بخاری، چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. که امکان سه نوع پیشرانه مجزا را فراهم می کند. بی ام و i8 در حال حاضر پر فروش ترین خودروی لوکس در جهان به شمار می آید و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

 

ویژگی های خودرو بی ام و i8

بی ام و  i8 یک خودروی اسپرت هیبریدی پلاگین است که توسط برند بی ام و  ساخته شده است. i8 بخشی از خودرو های برقی بی ام و  است  و تحت برند فرعی بی ام و  i به بازار عرضه شد. نسخه تولیدی بی ام و  i8 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2013 رونمایی شد و در ژوئن 2014 در آلمان به فروش شد.

بی ام و  i8 2015 شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) را در 4.4 ثانیه داشتو حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی 250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) محدود شد. مدل سال 2015 i8 دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی 7.1 کیلووات ساعتی بود که برد تمام الکتریکی 37 کیلومتر (23 مایل) را تحت چرخه رانندگی جدید اروپایی ارائه می کرد. تحت چرخه EPA ایالات متحده، برد در حالت EV 24 کیلومتر (15 مایل) بود.ظرفیت باتری هر دو بی‌ام‌و i8 رودستر و i8 کوپه در سال 2018 به 11.6 کیلووات ساعت افزایش یافت و به برد الکتریکی NEDC اجازه داد تا 55 کیلومتر (34 مایل) برای کوپه و 53 کیلومتر (33 مایل) برای رودستر افزایش یابد.

بی‌ام‌و i8 کوپه بازده سوخت 2.1 لیتر در 100 کیلومتر (134.5 مایل بر گالن بر گرما؛ 112.0 مایل بر گالن در آمریکا) تحت آزمایش NEDC با انتشار کربن 49 گرم در کیلومتر داشت. EPA مصرف سوخت ترکیبی i8 را 76 MPGe (معادل 3.1 لیتر بنزین در 100 کیلومتر. تا مارس 2020، فروش جهانی همه نسخه‌ها به بیش از 20000 دستگاه رسیده بود و بی ام و  i8 را به پرفروش‌ترین خودروی اسپرت برقی پلاگین در جهان تبدیل کرد و از مجموع فروش همه رقبا در بخش خود فراتر رفت.

هزینه بالای مالکیت، قابلیت اطمینان کلی و تعمیر و نگهداری گران قیمت، بی ام و را به یکی از سریع‌ترین و به‌طور چشمگیرترین برندهای مصرف‌کننده در بازار تبدیل کرده است.

 

تعمیر گیربکس بی ام و i8

تعمیر و سرویس بی ام و

پیشرانه پیچیده نیاز به یک گیربکس به همان اندازه هوشمندانه دارد. اساساً نیروی موتور بنزینی با استفاده از یک خودکار شش سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود و جلو موتور الکتریکی را با استفاده از گیربکس اتوماتیک دو مرحله ای کنترل می کند. راننده 6 دنده و گیربکس سرعته را با رها کردن آن در حالت خودکار یا از طریق پدل های دنده روی فرمان کنترل می کند.

در حالت Eco، گیربکس همانطور که انتظار دارید عمل می کند، دنده را در لحظه مناسب برای دستیابی به حداکثر کارایی به سمت بالا تغییر می دهد. با این حال، به اسپورت تغییر دهید و دنده ها را برای مدت طولانی تری نگه می دارد. تعویض دنده ها شتاب بالایی ندارد، اما به اندازه کافی سریع هستند.

شکی نیست که بی ام  I8 شبیه یک خودروی مفهومی است و تقریباً شبیه هر چیز دیگری در بازار نیست. با توجه به آنچه گفته شد، بازار خودروهای اسپرت هیبریدی هنوز قلمرو جدیدی است و با توجه به پیشرفت سریع فناوری و طراحی، I8 ممکن است به عنوان یک قطعه از تاریخ پیشگام باقی بماند.

یکی از بخش های اصلی به کار رفته در بی ام و i8 گیربکس خودرو است. گیربکس 6 سرعته به کار رفته در این خودرو امکان شتاب بالا را برای راننده فراهم می کند و به همین دلیل یک خودروی اسپورت به شمار می آید. اگر گیربکس بی ام و i8 دچار خرابی و یا مشکل شود عملا کارایی کل خودرو پایین می آید و نمی توان از حداکثر توان خودرو بهره برد برخی از موارد نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خلاص شدن خودرو در حالت پارک

سخت بودن تعویض دنده

تغییر ناگهانی و خود به خودی دنده

احساس بوی سوختگی در خودرو

نشتی روغن گیربکس

تقه زدن یا شنیدن صداهای غیر عادی از خودرو

همه ی این موارد نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس هستند که با توجه به نوع مشکل و میزان خرابی نوع علامت نشان دهنده ی خرابی نیز متفاوت است. مراجعه به موقع برای سرویس دوره ای بی ام و i8 تا حد زیادی از بروز چنین مشکلاتی در گیربکس خودرو جلوگیری می کند.

یکی از نکات مهم در ارتباط با گیربکس بی ام و i8 تعویض به موقع روغن گیربکس است ، روغن گیربکس بی ام و باید در زمان های مقرر تعیین شده توسط خود شرکت بی ام و که عموما براساس میزان مسافت طی شده تعیین می شود تعویض گردد، اگر این کار به موقع انجام نشود سطح روغن در گیربکس کاهش پیدا کرده یا روغن گیربکس می سوزد که هر دو مورد سبب بروز مشکل در گیربکس و چرخ دنده های گیربکس می شوند.

با توجه به اینکه گیربکس به کار رفته در بی ام و i8 از نوع اتوماتیک است هر فردی دانش و مهارت شناسایی مشکل ایجاد شده در این نوع گیربکس را ندارد درم رکز تهران پلاس تنها افرادی مشغول به کار هستند که دانش ، توانایی و مهارت کافی در ارتباط با شناسایی و رفع مشکل ایجاد شده در گیربکس بی ام و i8 را دارا می باشند و می توانند بودن آسیب دیدن سایر قطعات بی او م مشکل ایجاد شده در گیربکس را رفع و حل کنند.

تعمیر گیربکس بی ام و i8

در این مقاله گیربکس بی ام و i8 و نکاتی که باید در ارتباط با این خودروی اسپورت و مراقبت و نگهداری از آن مد نظر قرار دهید را بررسی کردیم. بی ام و i8 با توجه به ویژگی هایی که دارد یکی از خودرو های محبوب اسپورت در بازار برای سفرهای درون شهری است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن