تعمیر گیربکس بنز e200

تعمیر گیربکس بنز e200 تعمیرگاه گیربکس بنز e200 مرسدس بنز کلاس E مجموعه ای از خودروهای اجرایی است که توسط خودروساز آلمانی مرسدس بنز در پیکربندی های مختلف موتور و بدنه تولید می شود. کلاس E که از سال 1953 تولید می شود، در خط میانی مرسدس بنز قرار می گیرد و در پنج نسل …

تعمیر گیربکس بنز e200 ادامه »

تعمیرگاه بنز

تعمیر گیربکس بنز e200

تعمیرگاه گیربکس بنز e200

مرسدس بنز کلاس E مجموعه ای از خودروهای اجرایی است که توسط خودروساز آلمانی مرسدس بنز در پیکربندی های مختلف موتور و بدنه تولید می شود. کلاس E که از سال 1953 تولید می شود، در خط میانی مرسدس بنز قرار می گیرد و در پنج نسل در سراسر جهان عرضه شده است.

سیستم گیربکس بنز e200 با انتخاب دقیق دنده، زمان تعویض کوتاه، راحتی سواری بالا و کارایی اقتصادی بهینه – در زمین مانند جاده مشخص می شود. موتورها و گیربکس‌های کاملاً منطبق با عناصر کنترل الکترونیکی، سطح فوق‌العاده‌ای از تعویض دقیق دنده و زمان تعویض کوتاه را ارائه می‌دهند.

 

ویژگی های خودرو بنز e200

قبل از سال 1993، E در نامگذاری مرسدس بنز پسوندی بود که به دنبال شماره مدل خودرو بود که مخفف Einspritzmotor (در آلمانی برای موتور تزریق سوخت) بود. این ویژگی در اوایل دهه 1960 ظاهر شد، زمانی که این ویژگی به طور گسترده در خط تولید این سازنده مورد استفاده قرار گرفت، و نه فقط در مدل های لوکس و اسپرت سطح بالایی آن. با عرضه فیس لیفت W124 در سال 1993، تزریق سوخت در موتورهای مرسدس فراگیر شد و E به عنوان پیشوند یعنی E 200 و خط مدل به طور رسمی به عنوان کلاس  E-Klasseشناخته شد. . تمامی نسل‌های کلاس E دارای سیستم چهار چرخ محرک یا 4Matic مرسدس بنز هستند.

از لحاظ تاریخی، کلاس E پرفروش‌ترین مدل مرسدس بنز است که تا سال 2015 بیش از 13 میلیون دستگاه فروخته است. اولین سری کلاس E در ابتدا به صورت سدان چهار در، استیشن واگن پنج در، کوپه 2 در و کانورتیبل 2 در در دسترس بود. از سال 1997 تا 2009، کوپه و کانورتیبل معادل با پلاک مرسدس بنز CLK-Class فروخته شد. که در واقع بر پایه‌های مکانیکی کلاس C کوچک‌تر استوار بود و در عین حال استایل و برخی از پیشرانه‌ها را از کلاس E قرض می‌گرفت، این روند با C207 کلاس E کوپه/کانورتیبل که به موازات سدان کلاس E W212 فروخته می‌شد ادامه یافت.

با توجه به اندازه و دوام کلاس E، بسیاری از بخش‌های بازار را پر کرده است، از خودروهای شخصی گرفته تا تاکسی‌های مکرر در کشورهای اروپایی، و همچنین وسایل نقلیه ویژه (مانند ماشین پلیس یا آمبولانس) کارخانه. در نوامبر 2020، W213 E-Class جایزه بهترین خودروی سال 2021 را دریافت کرد که اولین بار برای مرسدس بنز بود.

 

تعمیر گیربکس بنز e200

تعمیر و سرویس گیربکس e200

گیربکس به کار رفته در بنز e200 گیربکس هفت دنده خودکار تیپ ترونیک پلاس است این گیربکس با توجه به مزیت های بالایی که دارد خودروی بنز e200 به یکی از خودرو های محبوب و پرفروش کلاس e برند بنز تبدیل کرده است. این گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دارای 3 سنسور برای نظارت بر تمامی عملکردها می باشد. علاوه بر این، ماژول کنترل گیربکس در داخل جعبه دنده قرار دارد. این یک پیشرفت بزرگ است زیرا به جای اینکه یک واحد مستقل در خارج از گیربکس باشد، بخشی از بدنه شیر است.

در حال حاضر برند بنز در ایران نماینده رسمی و قانونی ندارد و همین امر سرویس و تعویض گیربکس بنز e200در ایران را سخت و مشکل کرده است . گیربکس هفت دنده خودکار تیپ ترونیک پلاس به کار رفته در بنز e200 نسبت به سایر گیربکس ها به مراقبت و سرویس دوره ای منظم نیاز دارد تا بتواند حداکثر کارایی خود را داشته باشد، اگر سرویس و تعمیر گیربکس به درستی انجام نشود مشکل ایجاد شده در گیربکس می تواند موتور خودرو را هم دچار مشکل کند.

بر خلاف بسیاری از خودروسازان دیگر، مرسدس بنز فقط از گیربکس های  توماتیکی درخ ودرو هایش  استفاده می کند که خودشان ساخته اند. این گیربکس ها معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند، تا زمانی که به طور منظم سرویس شوند.سرویس دقیق و منظم نقش مهمی در کارایی و کیفیت گیربکس های به کار رفته در خودرو های بنز دارد به همین دلیل در دفترچه راهنمای همراه خودرو زمان های مناسب برای سرویس و بررسی خودرو براساس میزان مسافت طی شده ذکر شده اند.

برای انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر و سرویس بنز e200 باید توجه داشته باشید که تکنسین های مرکز دانش ، مهارت و تخصص کافی در ارتباط با گیربکس بنز و بخش ها و اتصالات آن را داشته باشند متاسفانه عموم تکنسین ها در ایران به صورت تجربی کار می کنند و به دلیل اینکه تعداد بنز e200 در ایران محدود است کمتر افرادی به صورت تجربی توانایی تعمیر و حتی تعویض روغن آن را دارند.

 

تعمیر گیربکس بنز e200

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دوره ای بنز e200 در ایران است تمامی امور مرتبط با بنز در این مرکز توسط تکنسین های آموزش دیده و با تجربه و نه تکنسین های تجربی انجام می شود. در تهران پلاس در ابتدا نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس به دقت شناسایی میشود سپس با توجه به نوع مشکل و میزان آسیب آن بهترین روش ممکن برای رفع ایراد گیربکس به کار گرفته می شود.

علائم مختلفی وجود دارد که نشان می دهند گیربکس خودرو دچار مشکل شده است. . مهم است که از این علائم آگاه باشید تا بتوانید به محض بروز مشکل، خودروی خود را تعمیر کنید. شما بهتر از همه ماشین خود را می شناسید زیرا بیشتر با آن رانندگی می کنید، بنابراین اگر متوجه رانندگی متفاوت یا صداهای عجیب و غریب شدید، همیشه باید آن را بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی کار می کند یا برای تشخیص یک مشکل، داشتن یک عیب یابی مکانیکی برای اطمینان از کارکرد صحیح، ضرری ندارد. اگر مشکل گیربکس را تجربه می کنید، علائمی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می دهد تا خودروی خود را بررسی کنید.

یکی از رایج ترین علائم این است که گیربکس شما در دنده نمی ماند. هنگامی که این اتفاق می افتد، متوجه خواهید شد که ماشین شما به جلو حرکت نمی کند یا دنده های شما شروع به لیز خوردن می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، می توانید تغییر ماشین خود را از یک دنده به دنده دیگر حس کنید.

تعمیر گیربکس بنز e200

بنز e200 یکی از خودرو های لوکس در بازار خودوری ایران به شمار می رود، با توجه به هزینه بالای این خودرو نگهداری درست و اصولی و سرویس منطم آن اهمیت بیشتری نسبت به سایر خودرو ها دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن