تعمیر گیربکس آئودی tt

تعمیر گیربکس آئودی tt تعمیرگاه گیربکس آئودی tt آئودی TT یک خودروی اسپرت 2 در است که توسط آئودی از سال 1998 ساخته شده و در حال حاضر نسل سوم این خودرو در بازار موجود است. دو نسل اول توسط زیرمجموعه آئودی Audi Hungaria Motor Kft مونتاژ شدند. برای هر یک از سه نسل خود، …

تعمیر گیربکس آئودی tt ادامه »

تعمیرگاه آئودی

تعمیر گیربکس آئودی tt

تعمیرگاه گیربکس آئودی tt

آئودی TT یک خودروی اسپرت 2 در است که توسط آئودی از سال 1998 ساخته شده و در حال حاضر نسل سوم این خودرو در بازار موجود است. دو نسل اول توسط زیرمجموعه آئودی Audi Hungaria Motor Kft مونتاژ شدند. برای هر یک از سه نسل خود، TT به عنوان یک کوپه 2+2 و یک رودستر دو نفره با استفاده از نسل‌های متوالی پلت‌فرم گروه A فولکس واگن، با A4 (PQ34) در دسترس بود. در نتیجه این اشتراک پلتفرم، آئودی TT دارای طرح‌بندی سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق مشابه با پلتفرم‌های مرتبط خود است. از جمله یک موتور با جهت عرضی نصب شده در جلو، سیستم چهار چرخ محرک چرخ جلو یا کواترو، و سیستم تعلیق کاملاً مستقل جلو با استفاده از میله های مک فرسون.

 

آئودی tt

همه آئودی TT ها اکنون یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر خطی را در دو خروجی ارائه می دهند که در زمان فیس لیفت 2018 از مدل پایه 1.8 TFSI و 2 لیتری TDI حذف شده است. آئودی همچنین گیربکس شش سرعته دستی را در همه مدل ها کنار گذاشته و منحصراً آن را با یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه جایگزین کرده است.

آئودی tt دارای دیفرانسیل جلو 40TSFi با قدرت 197 اسب بخار است، و قدرتمندتر 45TFSI با قدرت 242 اسب بخار، هم در دیفرانسیل جلو و هم در چهار چرخ متحرک کواترو آئودی موجود است. آئودی tt همگی بر روی پلت فرم MQB گروه فولکس واگن ساخته شده‌اند و سیستم چهار چرخ محرک را به سمت جلو هدایت می‌کنند و در هنگام تشخیص لغزش، قدرت چرخش دیفرانسیل مرکزی به عقب را دارد. گیربکس S-Tronic نام آئودی برای DSGتعویض‌های خوب و سریعی دارد.

در حالی که نرم افزار کنترل کننده این نوع گیربکس ها در دهه گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است، قوانین آلایندگی سختگیرانه فزاینده سازندگان را مجبور کرده است تا آنها را برای حداکثر کارایی کالیبره کنند، که می تواند باعث شود گیربکس زمانی که به حال خود رها شود احساس کندی کند. اهرم را به حالت اسپورت برگردانید و وضوح پاسخ افزایش می یابد، اما میل آن به پایین نگه داشتن دنده های غیرضروری بدون دلیل واضح نیز افزایش می یابد.

آئودی tt با همان موتورهای پایه، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک مانند TTهای کوچکتر کار می کند، اما دارای قدرت 302 اسب بخار قوی تری است که از آئودی S3 گرفته شده است. این مدل، مانند تمام مدل‌های فعلی TT، به فیلتر ذرات اگزوز مجهز شده است که کاهش ظریف 4 اسب بخار قدرت را در مقایسه با مدل‌های قبلی TTS، و کاهش خروج اگزوز و صدای غرغر را توضیح می‌دهد.پرچمدار TT RS تنها مدل در این محدوده با پیشرانه متفاوت است و 394 اسب بخار قدرت و 354 پوند فوت گشتاور را از یک موتور پنج سیلندر خطی تولید می کند.

آئودی
آئودی

تعمیر گیربکس آئودی tt

تعمیر و سرویس گیربکس آئودی tt

برای اینکه ماشین شما بتواند از نقطه A به نقطه B برسد، نیاز به یک گیربکس کار دارد.گیربکس این امکان را به خودرو می دهد که دنده ها را عوض کند و در نتیجه نیرو را از موتور به محور محرک به کارآمدترین شکل ممکن منتقل کند.این کار را با تغییر نسبت دنده انجام می دهد.در دنده های پایین تر، این امر ضمن کاهش سرعت، قدرت موجود را افزایش می دهد.از طرف دیگر دنده های بالاتر باعث کاهش قدرت و افزایش سرعت می شود.

این امر به خودروها امکان می‌دهد تا قدرت و سرعت را به طور مؤثرتری برای هر موقعیتی توزیع کنند.اما در حالی که همه قبول دارند که گیربکس برای عملکرد داخلی هر خودرو حیاتی است، هیچ توافق کلی در مورد اینکه چه نوع گیربکس بهتر است وجود ندارد ، اتوماتیک یا دستی.

به هر حال، هر دو انتقال مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند، و در جایی که فرد ممکن است در یک موقعیت عالی باشد، ممکن است در موقعیتی دیگر کارایی کافی نداشته باشد.گیربکس‌های اتوماتیک بسیار ساده‌تر هستند و زمان کمتری را برای رانندگان برای یادگیری صرف می‌کنند.

محدودیت دستی کمتر – به اکثر رانندگان جدید آموزش داده شده است که ایمن ترین راه برای رانندگی این است که همیشه هر دو دست خود را روی فرمان محکم نگه دارید.

برای مناطق تپه‌ای بهتر است – اگر راننده‌ای با تجربه کمتر هستید، ممکن است متوجه شوید که پیمایش در شیب‌های تند در یک گیربکس دستی دشوار است، به‌ویژه اگر در حال تلاش برای انجام این کار از نقطه توقف هستید.

 

گیربکس‌های اتوماتیک این مشکل را برطرف می‌کنند و ماشین شما را قادر می‌سازد بدون توجه به اینکه تپه چقدر شیب دار باشد، کارآمد عمل کند.خطر توقف بسیار کاهش می یابد – چیزهای کمی خجالت آورتر و ناخوشایندتر از توقف تصادفی وسیله نقلیه شما درست در زمان تغییر چراغ راهنمایی وجود دارد.

استفاده آسان تر در ترافیک سنگین – به طور کلی، کار بیشتری برای راه اندازی، شتاب گیری، کاهش سرعت و توقف گیربکس های دستی انجام می شود.این معمولاً یک مشکل نیست، اما در ترافیک سنگین که ماشین قادر به افزایش سرعت نیست، رانندگان ممکن است متوجه شوند که شروع و توقف مداوم به یک کار سخت تبدیل می‌شود.گیربکس های اتوماتیک به راننده این امکان را می دهند که در ترافیک سنگین بدون نیاز به فشار دادن یک پدال بیشتر حرکت کند.

گیربکس به کار رفته در آئودی tt در حال حاضر از نوع اتوماتیک است و اگر می خواهید از مزایای کامل این خودرو بهره مند شوید باید گیربکس را به صورت بررسی و هر نوع مشکل در گیربکس را به سرعت تعمیر و رفع کنید. تکنسین های ما در مرکز تهران پلاس آماده خدمت رسانی به شما هستند و هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس آئودی tt را به صورت کاملا تخصصی بررسی و با جدیدترین ابزار و امکانات مشکل گیربکس آئودی را رفع می کنند. حتی برای آرامش خیال شما عزیزان تمامی خدمات مرکز تهران پلاس با ضمانت ارائه می شوند.

آئودی
آئودی

تعمیر گیربکس آئودی tt

در این مقاله خودروی آئودی tt و گیربکس به کار رفته در این خودرو و نکاتی که باید در ارتباط با گیربکس به کار رفته در این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس آئودی به صورت منظم سبب می شود تا خودرو حداکثر کارایی را داشته باشد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن