تعمیر توربو ولوو

تعمیر توربو ولوو X90 تعمیر توربو ولوو یکی از دلایل اصلی که باعث شده موتورهای توربو در بین همه طیف ها محبوب نباشند، به پدیده توربو لگ یا واکنش با تاخیر آنها در برابر فشرده شدن پدال گاز مربوط می شود. اگر چه این تاخیر در بیشتر موارد زیر یک ثانیه است، اما به علت …

تعمیر توربو ولوو ادامه »

تعمیر توربو ولوو

تعمیر توربو ولوو X90

تعمیر توربو ولوو

یکی از دلایل اصلی که باعث شده موتورهای توربو در بین همه طیف ها محبوب نباشند، به پدیده توربو لگ یا واکنش با تاخیر آنها در برابر فشرده شدن پدال گاز مربوط می شود. اگر چه این تاخیر در بیشتر موارد زیر یک ثانیه است، اما به علت ایجاد حسی ناخوشایند تا حد زیادی از لذت رانندگی می کاهد.

برای از بین بردن توربو لگ و همگام سازی عکس العمل موتور با فشرده شدن پدال گاز، خودروسازان مختلف راهکارهای متفاوتی را در پیش گرفته اند.

استفاده از توربوشارژرهای برقی یا فناورین توئین اسکرول (توئین پاور) دو مورد از روش های مرسومی هستند که توسط شرکت هایی مثل آئودی و ب ام و به کار گرفته می شوند.

اما در این بین سوئدی ها به یک روش کاملا متفاوت رو آورده و از فناوری انحصاری خود با نام پاور پالس (PowerPulse) در موتورهای دیزلی استفاده می کنند. برای این کار مهندسین ولوو مخزنی را در مسیر هوای ورودی به داخل سیلندر قرار داده اند.

این مخزن توسط یک کمپرسور تغذیه شده و به داخل آن هوا تزریق می شود. در نتیجه مخزن مذکور همواره پر از هوای غلیظ و پر فشار بوده و می تواند در مواقع ضروری مثل دورهای پایین، با آزاد کردن بخشی از هوا در منیفولد گازهای خروجی توربوشارژر را فعال کند.

در موتورهایی که از ساختار توربوی سکوئنشال (ترتیبی) بهره می برند، هوای آزاد شده از این مخزن یک توربوشارژر کوچک را فعال می کند. این توربوشارژر کوچک نیز به نوبه خود توربوشارژر اصلی را به حرکت وادار کرده و سرعت دوران پره های آن را در دورهای پایین افزایش می دهد.

روشن است که در این صورت دیگر نیازی نیست توربوشارژر منتظر آستانه تقویت بماند و از همان دورهای پایین می تواند وارد عمل شود.

در کنار این فناوری، ولوو از ترکیب همزمان سوپرشارژر و توربوشارژر نیز در برخی از موتورهای خود بهره می برد. در این موتورها در دورهای پایین سوپرشارژر وظیفه تزریق هوا و شتابگیری بهتر را بر عهده دارد.

با رسیدن به دورهای میانی و بالاتر این وظیفه به توربوشارژر محول می شود. با این تکنولوژی موتورهای موجود (با کد T8) می توانند چه در دورهای پایین په در دورهای بالا واکنش بسیار سریعی از خود نشان دهند.

همانطور که پیش از این نیز به اطلاعتان رسانده ایم، ولوو قصد دارد از سال ۲۰۱۹ همه مدل های تولیدی خود را با پیشرانه های هیبریدی یا برقی به میدان بفرستد.

در این حالت با اضافه شدن یک موتور برقی به پیشرانه، می توان گفت که تاخیر ناچیز موتورهای درون سوز فعلی بطور کامل برطرف خواهند شد، زیرا موتورهای برقی از همان ابتدا بیشترین گشتاور خود را ارایه می کنند.

همانند اکثر فناوری ها، فناوری توربوشارژر نیز روز به روز در حال تکامل بوده و معایب آن به طرق مختلف در حال برطرف شدن است. امروزه بیشتر موتورهایی که به این فناوری مجهز هستند، واکنش های بسیار خوبی از خود نشان داده و دیگر خبری از تاخیرهای آزاردهنده در آنها نیست.

با وجود مزایای زیاد و در حالی که فناوری توربو دوران بلوغ خود را سپری می کند، این فناوری هنوز جایی در خودروهای داخلی نداشته و تنها نمونه توربوی فعلی نیز به دلیل قطعات نامرغوب از مشکلات کیفی متعددی رنج می برد. این مساله به وضوح از فاصله تکنولوژیک بسیار زیاد با خودروسازان تراز اول جهان حکایت دارد.

تعمیر توربو ولوو X90 در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:

بخش تعمیرگاهی تهران پلاس

خدمات تهران پلاس برای ماشین‌های لوکس در زمینه‌های زیر می باشد:

تعمیر موتور:

تعمیر اساسی موتور شامل یاتاقان زدن و سوختن واشر سرسیلندر و روغن سوزی
تعمیر کاتالیزور
عیب‌یابی و تعمیر خام سوزی و بد کار کردن موتور جهت معاینه فنی

 

تعمیر گیربکس:

تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس
تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز
عیب‌یابی و تعمیرات کامپیوتر گیربکس

 

تعمیرات سیستم تعلیق:

سرویس جلوبندی، تنظیم زاویه‌ی چرخ‌ها و رفع لاستیک سایی
تعمیر جعبه فرمان و رفع روغن‌ریزی (با یکسال گارانتی)

 

تعمیرات برق و الکترونیک:

عیب‌یابی و تعمیر سیم‌کشی مطابق نقشه‌های کمپانی
عیب‌یابی و تعمیرات یونیت‌ها شامل (ECM، TCM، ABS و …)
تعمیرات سان‌روف
عیب‌یابی و تعمیرات کروز و رادار و سنسورهای سپر
تعویض ترانس و لامپ‌های زنون
شارژ و گاز کولر و تعمیر کمپرسور و نشت‌گیری
تعمیر و شفاف‌سازی چراغ‌های جلو

 

صافکاری خودرو:

تخصص در صافکاری بدون رنگ
تعویض قطعه به صورت فابریک
شاسی‌کشی با دستگاه و تعمیر سپر
تخصص در امور تیونینگ
بستن گیت و تغییر فیس

 

نقاشی خودرو:

رنگ کردن بدنه خودرو بصورت فابریک
مات کردن بدنه به‌صورت سه‌بعدی
تغییر رنگ رینگ و کلیپر
پولیش واکس بدنه
قلم‌گیری لیسه‌ای
سرامیک و واکس بدنه
کارشناسی رنگ خودرو

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن