تعمیر گیربکس تویوتا یاریس

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس تعمیرگاه گیربکس تویوتا یاریس تویوتا یاریس حس لوکس بودن خودرو درجه یک و کیفیت ساخت بالایی دارد،این خودرو با سیستم تعلیق بسیار خوب رانندگی می کند. به همین دلیل است که توانست به سرعت به یکی از خودروهای پر فروش برند تویوتا در بازار تبدیل شود. در بازار ایران نیز تویوتا …

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس ادامه »

تعمیرگاه تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس

تعمیرگاه گیربکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس حس لوکس بودن خودرو درجه یک و کیفیت ساخت بالایی دارد،این خودرو با سیستم تعلیق بسیار خوب رانندگی می کند. به همین دلیل است که توانست به سرعت به یکی از خودروهای پر فروش برند تویوتا در بازار تبدیل شود. در بازار ایران نیز تویوتا یاریس فروش مناسبی دارد و با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس تویوتا یاریس و نکاتی که باید در انتخاب مرکز معتبر برای تعمیر گیربکس این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

 

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس

ویژگی های خودرو تویوتا یاریس

تویوتا یاریس یک گزینه مناسب برای رانندگی طولانی است . خودروی ساب کامپکت دارای مزایای زیادی برای یک وسیله نقلیه کم هزینه است و گزینه مناسبی برای سفر های کوچک است. تا سال 2019، تویوتا از نام یاریس در نسخه‌های صادراتی مدل‌های مختلف بازار ژاپن استفاده می‌کرد و برخی از بازارها تا سال 2005 خودروهای مشابهی را با نام تویوتا اکو دریافت می‌کردند.

تویوتا یاریس برای سایر خودروها نیز اعمال شده است. از سال 1999 تا 2005، این پلاک برای مینی MPV یاریس ورسو که در اروپا فروخته می شد، استفاده می شد، خودرویی که در ژاپن به عنوان FunCargo شناخته می شد. از سال 2020، این پلاک برای کراس اوور SUV ساب کامپکت به نام یاریس کراس نیز استفاده شده است. در آمریکای شمالی، اکثر مدل‌های سدان یاریس از سال 2015 تا 2020 و یاریس هاچ‌بک‌های فروخته شده از سال 2019 تا 2020، نسخه‌های بازسازی‌شده مزدا2 هستند که توسط مزدا تولید و توسعه یافته‌اند.

در سال 2020، تویوتا GR Yaris را معرفی کرد که یک نوع عملکرد محور سه در از سری XP210 یاریس با استفاده از نام تجاری Gazoo Racing است. این به عنوان یک مدل مشابه برای مسابقات قهرمانی رالی جهانی FIA ساخته شده است.نام «یاریس» از «چاریس»، شکل مفرد Charites، الهه یونانی جذابیت و زیبایی گرفته شده است. تا مارس 2020، یاریس 8.71 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شده است.

تویوتا یاریس سری XP150 یک خودروی ساب کامپکت است که توسط تویوتا با نام یاریس از سال 2013 تولید و فروخته می شود. این خودرو که منحصراً برای بازارهای نوظهور به بازار عرضه می شود، همتای هاچ بک سدان ساب کامپکت سری XP150 است که در برخی بازارها نیز دارای همان پلاک یاریس است. تویوتا یاریس سری بزرگتر از سری XP130 یاریس هاچ بک است که در ژاپن، آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا و سری XP210 یاریس بعدی مبتنی بر TNGA به بازار عرضه شد.

اولین نمایش عمومی تویوتا یاریس سری XP150 را در پانزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای در آوریل 2013 انجام داد و در چندین بازار آسیایی از جمله چین، تایوان، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه عرضه شد. این وسیله نقلیه همچنین به عنوان یاریس اسپرت در شیلی از سال 2014 و در مکزیک و آرژانتین از سال 2016 به بازار عرضه شد.در برخی بازارها مانند شیلی، مکزیک و آفریقای جنوبی،  جایگزین یاریس هاچ بک سری XP130 شد. در سال 2021، استارلت با منبع سوزوکی در آفریقای جنوبی جایگزین شد.

تعمیرگاه تویوتا
تعمیرگاه تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس در تعمیرگاه تویوتا تهران پلاس

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس دارای موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر است که 106 اسب بخار قدرت و 103 پوند فوت گشتاور تولید می کند. گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد هستند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک موجود است. گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 مرحله ای CVT ( گیربکس متغیر پیوسته )، موتور مشابه تویوتا اتیوس – سدانی که در تویوتا یاریس قرار دارد ، به جز برای نوع VVTi دوگانه.

نشانه های خرابی گیربکس تویوتا یاریس

کثیفی و آلوده بودن روغن گیربکس

لغزش خودرو در زمان رانندگی

خلاص شدن دنده در زمان پارک

بروز صداهای عجیب در زمان رانندگی و تقه زدن خودرو

تغییر ناخودآگاه دنده

احساس بوی سوختگی

تمامی این موارد نشان می دهند ه گیربکس تویوتا یاریس دچار مشکل شده است و باید برای رفع مشکل سریعا اقدام کرد. مشابه تمام خودرو های برند تویوتا گیربکس به کار رفته در تویوتا یاریس هم کیفیت و کارایی بالایی دارد و می تواند چندین سال عمر کند، اما این دوام و کارایی به معنی این نیست که شما سرویس دوره ای خودرو را نادیده بگیرید، براساس تحقیقاتی که توسط خود برند تویوتا انجام شده است سرویس دوره ای خودرو نقش کلیدی را در حداکثر دوام  و کارایی گیربکس ایفا میکند در تمام دنیا تعویض گیربکس تویوتا پر هزینه است و این امر تنها مختص ایران نیست، در اغلب کشور های جهان تویوتا نمایندگی رسمی و قانونی دارد و به همین دلیل سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک یاریس امری آسان تر است اما در ایران تویوتا نمایندگی ندارد، با توجه به این نکته که گیربکس تویوتا یاریس پیچیدگی و ویژگی های خاص خودش را دارد هر فردی بدون دانش و مهارت نمی تواند برای تعمیر و یا تعویض گیربکس تویوتا یاریس اقدام کند، تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دوره ای تویوتا یاریس در ایران است که تمامی موارد مربوط به تویوتا یاریس در این مرکز توسط افراد آموزس دیده با دانش روز انجام می شود و هر نوع مشکل در گیربکس به راحتی با تشخیص درست رفع میگردد به همین سبب برای آرامش خیال مشتریان عزیز تمامی خدمات در این مرکز با صمانت ارائه می شوند.

اگر فردی که برای تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک تویوتا یاریس اقدام می کند دانش کافی را نداشته باشد، تنها راهی که برایح ل مشکل گیربکس به نظرش می رسد تعویض کل گیربکس است، این امر نه تنها هزینه های زیادی را به همراه دارد بلکه سبب خارج شدن قطعه ی گیربکس اصلی کارخانه از خودرو شما می شود که در تمام کشور های دنیای امری غیرعادی است و توصیه می شود تا جای ممکن گیربکس اصل کارخانه را تعویض نکنید مگر در ماوردی که گیربکس دچار مشکلات شدیدی شده باشد.

تعمیر گیربکس تویوتا یاریس

تعمیر و سرویس دوره ای خودرو یکی از مواردی است که نقش اصلی را در سلامت موتور و بخش های دیگر خودرو ایفا می کند این امر خصوصا در ارتباط با خودرو های خارجی اهمیت بیشتری دارد چرا که قطعات به کار رفته در این دسته از خودرو ها به سختی در ایران یافت می سوند در این مقاله خودروی تویوتا یاریس و موارد مربوط به این سری از خودرو تویوتا را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن