بهترین زمان تعویض لنت ترمز

بهترین زمان تعویض لنت ترمز بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه موقع است؟ برای تعویض لنت ترمز چه باید کرد؟ راههای تشخیص تمام شدن لنت ترمز چیست؟ بهترین محل برای تعویض لنت ترمز کجاست؟ هزینه تعویض لنت ترمز چقدر است؟ این ها جزو سوال های پرتکرار مشتریان می باشند که هدف کلی ما در این …

بهترین زمان تعویض لنت ترمز ادامه »

تعویض لنت ترمز

بهترین زمان تعویض لنت ترمز

بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه موقع است؟ برای تعویض لنت ترمز چه باید کرد؟ راههای تشخیص تمام شدن لنت ترمز چیست؟ بهترین محل برای تعویض لنت ترمز کجاست؟ هزینه تعویض لنت ترمز چقدر است؟

این ها جزو سوال های پرتکرار مشتریان می باشند که هدف کلی ما در این محتوا بررسی کلی زمان تعویض لنت ترمز و معرفی بهترین محل تعویض لنت ترمز در تهران می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

لنت ترمز

در حالت کلی وظیفه لنت ترمز تامین انرژی مورد نیاز برای باز داشتن خودرو از حرکت می باشد که نقش فوق العاده حساس و مهمی در کنترل خودرو دارد.

در واقع اگر بحث ترمز خودرو به هر دلیلی دچار مشکل شود در این صورت ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار جدی و تصادف های خطرناک گردد.

که باید برای دریافت بهترین عملکرد در سیستم کنترلی خودرو، بحث تعویض لنت ترمز را به افراد حرفه ای و متخصص سپرد.

در ترمز دیسک های موجود نقش اساسی را ایفاء می کنند و به گونه ای درگیر شدن دیسک ها با بخش دیگر باعث ایجاد اصطکاک شده و این مورد باعث می‌شود تا خودرو از حرکت باز ایستد.

در حالت کلی وظیفه توقف خودرو به عهده لنت‌های ترمز بوده و مهمترین موردی است که باعث می شود تا ترمز خودرو به درستی کار کند.

به همین دلیل باید در زمان های مشخص و در صورت وجود مشکل نسبت به سرویس کاری و یا رفع مشکلات موجود در لنت ترمز اقدام کرد.

 

چه مواردی در طول عمر لنت ترمز تأثیرگذار هستند؟

لنت ترمز یکی از قطعاتی است که به مرور زمان نیاز به تعویض دارد تا عملکرد صحیح ترمز حفظ گردد.

در حالت کلی نمی‌توان یک زمان ثابت و مشخصی را برای تعویض لنت ترمز تعریف کرده در واقع مدت زمان عمر مفید این قطعه بستگی به نحوه استفاده از خودرو دارد.

در واقع میزان استفاده از ترمز مهم‌ترین موردی است که بیشتر باعث می‌شود تا عمر مفید این قطعه کم شود و معمولاً کسانی که در بزرگراه ها اکثر رانندگی می‌کنند طول عمر لنت ترمز خودروشان نسبت به کسانی که در داخل شهر و مسیر پیچ و همراه رانندگی می کنند، بسیار زیادتر است.

همچنین از موارد مهم تاثیرگذار دیگر در طول عمر لنت ترمز مدت رانندگی در طول روز می باشد.

چون اکثر کسانی که تایم زیادی از خودرو استفاده می کنند در این حالت نیاز به تعویض سریع تر نسبت به کسانی دارند که کمتر از اتومبیل استفاده می نمایند.

از موارد مهم دیگر در طول عمر لنت ترمز می توان به میزان فشار وارد شده بر لنت‌های ترمز اشاره کرد.

یعنی اتومبیل‌هایی که بیشتر سرنشینان زیادی دارند و وزن زیادی را تحمل می کنند طول عمر لنت ترمز این خودروها نسبت به اتومبیل های دیگر کوتاه تر می باشد.

چند نوع لنت ترمز داریم؟

همانگونه که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روشهای جدید باعث می‌شود تا هر روز مدل جدیدی از قطعات مختلف به بازار عرضه شود.

در موقع همیشه ورژن جدید محصولات عرضه شده نسبت به محصولات قبلی مناسب تر بوده و کارآیی بهتر با عالی‌ترین دارند.

که لنت ترمز نیز شامل این موارد است و به مرور زمان انواع مختلف لنت ترمز با ویژگی‌های خاص به بازار عرضه شده است که در واقع از اولین نمونه‌های لنت ترمز می توان به لنت ترمز ارگانیک اشاره کرد.

که معمولاً طول عمر این لنت ها بسیار کوتاه بود.

سپس لنت ترمز کم فلز ساخته شده که در ساخت آنها از کمی فلز استفاده شده بود و که با نام لنت ترمز کم فلز نیز شناخته می شد.

در واقع طول عمر این لنت ها نسبت به لنگ ترمز ارگانیک زیادتر بود ولی هنگام استفاده باعث ایجاد سر و صدا در خودرو میشد.

از مدل دیگر لنت ترمز می توان به لنت نیم فلزی اشاره کرد که معمولاً درصد فلز استفاده شده در این مدل نسبت به نمونه های دیگر بیشتر می‌باشد و طول عمر این محصول نسبت به دو مورد قبلی زیاد تر بوده و بیشتر استفاده می گردد.

و از مدل دیگر می‌توان به لنت ترمز سرامیکی اشاره کرد که در واقع نسبت به موارد قبلی بسیار بادوام تر بوده و مقاومت بیشتری دارد.

همچنین طول عمر و کیفیت این لنت ها بسیار زیاد است و همچنین لازم به ذکر است که قیمت این لنت ها نسبت به مدل های دیگر بالا می باشد.

بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه موقعی است؟

اگر لررزش هایی را در پدال ترمز احساس کردید یا اگر فرمان به گونه ای نامیزان شد و صداهای غیر عادی در هنگام ترمز گرفتن مشاهده کردید و یا چراغ هشدار دهنده فعال شد.

در این حالت باید خیلی سریع نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام نمایید که خوشبختانه امروزه وجود مراکز تعمیر معتبری مانند مرکز تعمیر تهران پلاس باعث گردیده است تا تعویض لنت ترمز و سایر خدمات مربوط به رفع مشکلات خودرو از لحاظ فنی و ظاهری به صورت کامل انجام گردد.

در واقع شما به راحتی می توانید بحث سرویس دوره ای خودرو، تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تعمیر ترمز تعمیر جلوبندی، تعمیر کمک بادی، کارشناسی خودرو، رفع مشکلات سیستم برقی خودرو و تمام مشکلات به وجود آمده در خودروهای خارجی را به بهترین شکل ممکن در این مرکز رفع می گردد.

لازم به ذکر است که مهمترین ویژگی این مرکز ارائه خدمات فوق العاده عالی با استفاده از بهترین تجهیزات و همچنین مناسب بودن هزینه خدمات ارائه شده می باشد.

 

راههای تشخیص تمام شدن لنت ترمز

در لیست زیر چند نمونه از نشانه های تمام شدن لنت ترمز بیان شده است:

  • ایجاد صدای غیر عادی سوت مانند
  • کشیده شدن خودرو موقع ترمز کردن
  • بروز لرزش در پدال ترمز

در واقع موارد بیان شده جز رایج ترین مواردی هست که نشان می‌دهد نیاز به تعویض لنت ترمز می باشد.

در حالت کلی برای اینکه بهترین عملکرد را از خودرو دریافت نمایید بهتر است بعد از ۳۵ تا 45 کیلومتر لنت های ترمز را بررسی نمایید.

در واقع مهمترین مزیت بحث سرویس دوره ای خودرو این می باشد که در سریعترین زمان ممکن می تواند مشکل موجود در خود را تشخیص داد و رفع کرد.

و با توجه به اینکه ترمز یکی از مهمترین و حساسترین بخش ها در خودرو میباشد و به راحتی می‌تواند از بروز حوادث وحشتناک جلوگیری نماید.

در این حالت باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات ترمز و یا تعمیر تعویض لنت ترمز اقدام نمایید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن