صافکاری مازراتی گیبلی

صافکاری مازراتی گیبلی صافکاری و نقاشی مازراتی گیبلی مازراتی گیبلی نام سه خودروی مختلف تولید شده توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی است: AM115، یک گرند تور V8 از سال 1967 تا 1973. AM336، یک V6 کوپه دو توربوشارژ از سال 1992 تا 1998. و M157، یک سالن اجرایی از سال 2013 به بعد   است که درح …

صافکاری مازراتی گیبلی ادامه »

تعمیر جعبه فرمان، تعویض بوش دیفرانسیل مازراتی

صافکاری مازراتی گیبلی

صافکاری و نقاشی مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی نام سه خودروی مختلف تولید شده توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی است: AM115، یک گرند تور V8 از سال 1967 تا 1973. AM336، یک V6 کوپه دو توربوشارژ از سال 1992 تا 1998. و M157، یک سالن اجرایی از سال 2013 به بعد   است که درح ال حاضر همه ی انواع این خودرو را زیر نام مازراتی گیبلی در بازار عرضه می شوند. خودرو های مازراتی با توجه به امکاناتی که دارند در کنار ظاهر جذاب در دسته ی خودرو های لوکس طبقه بندی می شوند، در تمام کشور های جهان هزینه ی نگهداری و تعمیر خودرو های لوکس به مراتب از باقی خودرو ها بیشتر است چرا که تعمیر این دسته از خودرو ها کار هر فردی نیست و نیاز به مهارت و تخصص دارد.

تعمیرات خودرو موارد مختلفی را شامل می شوند و بررسی قطعات داخلی خودرو مانند موتور ، گیربکس و بخش های برقی خودرو تنها بخشی از تعمیرات خودرو است، تعمیرات خودرو صافکاری ، تغییرات داخلی و تعویض چرخ های خودرو را نیز شامل می شوند. پس از بررسی قطعات و بخش های مهم داخل خودرو مازراتی گیبلی ، صافکاری خودرو از سایر بخش ها مهم تر است و اهمیت زیادی دارد.

اغلب خودرو های لوکس بدنه ی محکمی دارند و آلیاژ به کار رفته در ساخت بدنه ی این دسته از خودرو ها با سایر خودرو های موجود در بازار متفاوت است به همین دلیل است که در صورت خرابی بدنه به هر نحو و به هر میزانی که باشد تنها افرادی که دانش و آگاهای کامل در ارتباط با این دسته از خودرو ها و آلیاژ به کار رفته در ساخت بدنه ی آن ها دارند می توانند روش و مواد درست را برای صافکاری خودرو انتخاب کنند. این قاعده در ارتباط با صافکاری مازراتی گیبلی نیز صادق است.

مازراتی با توجه به اهمیت این موضوع در اغلب شهر های جهان نمایندگی های رسمی برای صافکاری اما در ایران با توجه به تحریم ها این امر انکان پذیر نیست. به همین دلیل است که پیدا کردن فردی ماهر برای صافکاری مازراتی گیبلی در ایران بسیار سخت است. تهران پلاس یکی از معدود مراکز تخصصی تمعیر و سرویس انواع خودرو های لوکس در ایران است درک نار تمامی انواع تعمیرات خودرو در این مرکز صافکاری مازراتی گیبلی نیز در این مرکز به صورت کاملا تخصصی انجام می شود.

 

مازراتی گیبلی

نسل سوم فعلی گیبلی (Tipo M157) در نمایشگاه خودرو شانگهای 2013 رونمایی شد. گیبلی با سه موتور 3.0 لیتری V6 متفاوت ارائه می شود: یک توربوشارژر دوقلو 330 اسب بخاری (243 کیلووات؛ 325 اسب بخار) یا 410 اسب بخار (302 کیلووات؛ 404 اسب بخار) بنزینی و یک موتور 275 اسب بخاری (202 کیلووات، 271 توربو دیزل) گیبلی را به اولین خودروی تولیدی مازراتی تبدیل کرد که از موتور دیزلی بهره می برد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در همه مدل ها استاندارد است. تمام چرخ محرک با قوی ترین V6 موجود است.

گیبلی رقیب BMW سری 5، آئودی A6 و مرسدس E کلاس است و در مقایسه با آن تیز و جالب به نظر می رسد. میراثی که با نشان مازراتی ارائه می شود به این معنی است که باید در جاده ها نیز عرضه شود، اگرچه طرفداران گیبلی را هم به عنوان خودروی GT پر زرق و برق با طراحی جوجارو و موتور V8 که در سال 1966 عرضه شد و هم کوپه چهار صندلی جعبه دار اواسط دهه 1990 به یاد خواهند آورد.

 

صافکاری مازراتی گیبلی

صافکاری خودرو مازراتی گیبلی

صافکاری خودرو امری تخصصی است و شامل مجموعه ای از فرایند های مختلف است که در نهایت برای رفع مشکل ایجاد شده در بدنه ی خودرو به کار برده می شوند. صافکاری خودرو به دو صورت صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ انجام می شود که بسته به میزان خسارت وارد شده و اینکه آیا رنگ بدنه ی خودرو نیز آسیب دیده است یا خیر یکی از روش ها به کار برده می شود.

 

مراحل صافکاری کاپوت خودرو مازراتی گیبلی

مرحله 1

میزان خسارت وارد شده  ارزیابی می شود. اگر کاپوت ماشین کاملاً خمیده شده باشد، ممکن است تنوان به روش های معمول  آن را تعمیر کرد. با این حال، اگر کاپوت به دلیل فرسودگی روزانه خمیده شده باشد (مثلاً در اثر نشستن روی آن)، می توان فرورفتگی های جزئی را با چکش بیرون آورد.

 

گام 2

کاپوت ماشین برداشته می شود و تمام اتصالاتی که در زیر کاپوت قرار دارند به دقت از کاپوت باز می شود. اگر  صافکاردر مورد نحوه انجام این کار مطمئن نیست نباید کاپوت خودرو را باز کند زیرا هر مدل خودرو متفاوت است. اگر کاپوت خودرو سنگین باشد دو نفر کاپوت را بلند میکنند.

مرحله 3

برای جلوگیری از خراشیدگی رنگ در حین تعمیر کاپوت، کاپوت را وارونه روی سطح صاف یا یک تکه فرش قدیمی قرار داده می شود.

مرحله 4

از چکش برای از بین بردن فرورفتگی های کاپوت ماشین استفاده می شود. با ضربه های محکم و ثابت مستقیماً روی خم یا فرورفتگی به کاپوت ضربه زده می شود در نتیجه فرورفتگی ها را به آرامی از بین می روند. بهتر است به جای یک ضربه محکم از چند ضربه ملایم تر استفاده شود که ممکن است آسیب بیشتری به کاپوت وارد کند.

مرحله 5

از بلوک های چوبی در قسمت هایی با فرورفتگی های بزرگ استفاده می شود. به جای برخورد مستقیم با کاپوت ماشین، چوب را روی آن قسمت قرار دهید و چوب را چکش زده می شود. بلوک چوبی فشار را در ناحیه وسیع تری پخش می کند و به رفع فرورفتگی کمک می کند.

مرحله 6

مراحل 4 و 5 را تا زمانی که خمیدگی برداشته شود یا به حداقل برسد، تکرار می شوند. در صورت نیاز به کار در خم ها از طرف مقابل، کاپوت را برگردانده می شود.

مرحله 7

در صورت لزوم محل آسیب دیده را با رنگ ماشینی که با رنگ اصلی ماشین همخوانی دارد رنگ می شود پس از رنگ کاری کاپوت باید به دقت و با اتصال مجدد در محل قرار داده شود.

صافکاری مازراتی گیبلی

صافکاری خودرو های لوکس به دلیل قیمت بالای این خودرو ها به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و مازراتی گیبلی نیز در دسته ی این خودرو ها قرار داده می شود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن