تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525

تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525 تعمیرات تخصصی بی ام و بی ام و 525 یکی از معدود خودروهای نسل 5 بی ام و سری 5 است که بین سال‌های 2005 تا 2008 وارد ایران شده است. این خودرو در زمان خود جزو سدان های لوکس بازار ایران محسوب می‌شد و به عنوان یکی …

تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525 ادامه »

تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525

تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525

تعمیرات تخصصی بی ام و

بی ام و 525 یکی از معدود خودروهای نسل 5 بی ام و سری 5 است که بین سال‌های 2005 تا 2008 وارد ایران شده است.

این خودرو در زمان خود جزو سدان های لوکس بازار ایران محسوب می‌شد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های مرسدس بنزهای کلاس e محبوب آن زمان به بازار عرضه شده بود.

حالا نسل 6 و 7 سری 5 نیز وارد بازار ایران شده‌اند و بی ام و 525 را باید جزو خودروهای قدیمی نسل 5 بدانیم.

با این حال این خودرو به دلیل ظاهر جذاب و امکانات سطح بالایی که دارد همچنان طرفداران زیادی دارد.

خرید بی ام و 525 در حال حاضر به دلیل قیمت پایین آن می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما گزینه‌های دیگری نیز در بازار وجود دارد که می‌توانند این انتخاب را به چالش بکشند.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم به سراغ مهم‌ترین رقبای این خودرو که بازار خرید بی ام و 525 را تهدید می‌کنند برویم و اطلاعات جامعی از آن‌ها ارائه کنیم. با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی بیشتر با بی ام و 520 مهم‌تری رقبای این خودرو را نیز بشناسیم.

مشخصات بی ام و 525

قبل از مقایسه سایر خودرو باید ابتدا با مشخصات اصلی بی ام و 525 آشنا شویم. همان‌طور که گفته شد بی ام و 525 جزو سدان‎های لوکس قدیمی بازار است.

این خودرو دارای امکانات سطح بالایی مانند صندلی‌های برقی با گرم‌کن و تنظیم گودی کمر، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی با گرم‌کن، روشن خاموش اتومات، چراغ‌های زنون و گردش چراغ‌ها در پیچ، سانروف، کروز کنترل هوشمند، سنسور پارک و حس‎گر باران است.

علاوه بر این تکنولوژی‌های سطح بالایی مانند سیستم iDrive، هدآپ، کنترل صوتی، فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری دینامیک و دید در شب نیز در این خودرو دیده می‌شود که خرید بی ام و 525 را در حال حاضر نیز به انتخاب جذابی بدل می‌کند.

موتور 3 لیتری 6 سیلندر با خروجی 218 اسب بخار این خودرو در کنار گیربکس 6 دنده دستی یا اتومات نیز عملکرد خوبی دارد. هرچند شتاب 7.9 ثانیه و مصرف سوخت 9.4 لیتر به صورت ترکیبی در حال حاضر چندان درخشان نیست؛ اما در زمان عرضه برای این خودرو یک نکته مثبت محسوب می‌شد.

در نهایت با توجه به آگهی‌های خرید‎وفروش بی ام و 525 در سایت دیوار، قیمت بی ام و 525 در محدوده 250 تا 300 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

رقبای اصلی بی ام و 525

با توجه به قیمت 250 تا 300 میلیون تومانی بی ام و 525 در حال حاضر، رقبای خوش‌نامی در مقابل بی ام و 525 صف‌آرایی می‌کنند. کمری glx مدل 2009، هیوندای آزرا 2009 و بنز کلاس e240 2008 از مهم‌ترین رقبای این خودرو محسوب می‌شوند.

البته نیسان ماکسیما و مدل‌های جدید مونتاژی کیا و هیوندا را نیز نباید فراموش کرد.

مقایسه کیفیت ساخت
از لحاظ کیفیت ساخت در بین رقبا تنها مرسدس بنز e240 است که می‌تواند با بی ام و 525 رقابت کند. خودروهای کره‌ای و ژاپنی به‌هیچ‌عنوان در این بخش نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

مرسدس و بی ام و هر دو جزو خودروهای زیبایی هستند که به علت خاص بودن نیز در خیابان‌ها بیشتر جلب‌توجه می‌کنند.

به‌خصوص طراحی جذاب بی ام و 520 در حال حاضر نیز می‌تواند با بسیاری از خودروهای مدل روز رقابت کند.

مقایسه قوای فنی
در قوای فنی هم بی ام و از همه رقبای خود برتر است. بی ام و 525 نه‌تنها شتاب و سرعت بیشتر دارد بلکه در مقایسه با رقبا به‌جز مرسدس بنز مصرف سوخت بهتری نیز دارد.

هرچند نباید سال‌ها استهلاک واردشده به این خودرو را فراموش کرد. مسئله‌ای که می‌تواند توان فنی این خودرو را کاهش دهد و مصرف سوخت آن را نیز بیشتر کند. هرچند رقبا نیز با چنین مشکلی روبه‌رو هستند.

ارزش خرید بی ام و 525
اما نکته‌ای که می‌تواند به ضرر بی ام و 525 باشد، کمبود قطعات یدکی و عدم پشتیبانی مناسب از این خودرو است. مشکلی که در بین رقبا بیش از همه مرسدس بنز و بی ام و را تحت تأثیر می‌دهد.

به همین دلیل بازار فروش بی ام و 525 نسبت به رقبا بسیار محدودتر است. درمجموع ارزش خرید بی ام و به همین دلیل چندان بالا نیست و پیشنهاد می‌شود به سراغ خودروهای جدیدتر یا رقبایی مانند ماکسیما و کمری بروید.

تعویض دیفرانسیل عقب بی ام و 525 در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:


برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن