تعمیر گیربکس هیوندای توسان

تعمیر گیربکس هیوندای توسان تعمیرگاه گیربکس هیوندای توسان هیوندای توسان یکی از محبوب‌ترین خودرو های شاسی بلند در بازار ایران است. در ابتدا نگاهی به آمار فروش مدل‌های مختلف، شاسی و کراس آور بالا در کشور ما می‌اندازیم تا اهمیت بررسی هیوندای توسان را مشخص کنیم. در سال ۱۳۹۴، خودروهای سواری ۵۰،۲۸۹ وارد کشورمان شدند …

تعمیر گیربکس هیوندای توسان ادامه »

هیوندای آزرا

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

تعمیرگاه گیربکس هیوندای توسان

هیوندای توسان یکی از محبوب‌ترین خودرو های شاسی بلند در بازار ایران است. در ابتدا نگاهی به آمار فروش مدل‌های مختلف، شاسی و کراس آور بالا در کشور ما می‌اندازیم تا اهمیت بررسی هیوندای توسان را مشخص کنیم.

در سال ۱۳۹۴، خودروهای سواری ۵۰،۲۸۹ وارد کشورمان شدند که ۵۷ درصد آن‌ها از خودروهای دارای شاسی بالا می‌باشند. نکته مهم در اینجا این است که ۲۸۵۰ هیوندای هیوندای توسان در سال جاری وارد کشور شد که ۱۰ درصد از کل شاسی بلند های موجود در بازار داخلی ایران را در سال 1395 تشکیل می دهند.

با توجه به آمار و ارقام می توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از خودرو های شاسی بلند موجود در بازار خودرو ایران هیوندای توسان هستند. به همین دلیل در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس هیوندای توسان و ویژگی های این خودرو محبوب در بازار ایران را بررسی خواهیم کرد.

بهترین نعمیرگاه هیوندا در تهران

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

تلفظ صحیح نام هیوندای توسان ، هیوندا توسکان است که شهری در بیابان آریزونا آمریکاست. دیگر محصولات هیوندای مانند آزرا و سوناتا نام مناطقی در ایالات‌متحده هستند که برای جذب مشتریان در این کشور روی محصولات برند کره‌ای گذاشته شده‌اند.
اولین مدل توسکان با نام هیوندای توسان ix35 در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و موفقیت بزرگی برای شرکت هیوندای بود که تولید همزمان در کره، هند، برزیل، چین، اوکراین و تایوان تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت.

این خودرو همچنین حضوری قوی در ایران داشت و توانست اعتماد عمومی را به دست آورد. در نسل دوم توسکان ظاهر و خودرو باطن تغییر کرد. طراحی ساده نسل قبلی در مدل سال ۲۰۱۰ پویا و چشمگیر شد، و مدل قبلی مصرف بالا ۲.۷ لیتری جایگزین مدل ۴ لیتری ۴ لیتری شد، تا اینکه در سال جاری سومین نسل هیوندای توسان وارد بازار تقاطع شلوغ شد.

تعمیر توسان
تعمیر توسان

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

مشخصات فنی هیوندای توسان

نسخه هیوندای توسان که به ایران وارد شد، با یک موتور ۲ 2 لیتری به ایران عرضه شد که دارای ۱۶۴ اسب‌بخار و ۲۰۵ نیوتون گشتاور است. این در حالی است که نسل قبلی با یک موتور ۲.۴ لیتری در کشور ما با ۱۸۲ نیوتون اسب‌بخار فروخته شد. طبیعتا، مدل جدید کندتر از مدل قبلی است، که از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۱.۵ ثانیه سرعت می‌گیرد; اما در عوض بهترین کارایی را دارد و با مصرف سوخت میانگین ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، حدود یک لیتر کم‌تر مصرف کرده‌است.

هیوندای توساندر بازارهای اروپا و آمریکا با موتورهای دیگر در دسترس است که می توان تعدادی از آن ها را در بازار خودرو ایران نیز مشاهده کرد. موتور ۱.۶ لیتر توربوشارژ هیوندای، که شاخص مجموعه جدیدی از موتور تولید شده توسط شرکت است، و در هیوندای توسان۲۰۱۷ که دارای ۱۷۵ اسب‌بخار و ۲۶۴ کیلوگرم گشتاور است قابل مشاهده است.

مصرف سوخت این موتور کوچک اما قوی ۹ لیتر در ترافیک شهری و ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سرعت‌های ثابت جاده است که با توجه به ظرفیت تولید بسیار کارآمد است.

 

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

موتور هیوندای توسان

هیچ خبری از موتور ۲.۴ لیتری عادی کیا در توسکان ۲۰۱۷ وجود ندارد، و در مدل وارد شده، یک موتور ۲ لیتری از ۱۶۴ اسب‌بخار استفاده می‌شود، که ۲۰۵ میلیون گشتاور دارد. حداکثر قدرت در ۶۲۰۰ rpm و حداکثر گشتاور در ۴۰۰۰ rpm به دست می‌آید، که با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت ترکیب می‌شود. بیشتر هیوندای توسانجدید به ایران وارد می‌شوند و البته این مدل دو طرفه با قیمت بالاتر به تازگی وارد کشور شده‌است.

با یک موتور ۲ لیتری مدرن، هیوندای توسان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۱ ثانیه سرعت می‌بخشد که تقریباً یک ثانیه کندتر از مدل قبلی با یک موتور ۲.۴ لیتری است. اما از سوی دیگر مصرف سوخت آن با حدود یک لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش‌یافته است و در چرخه ترکیبی به ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده‌است.

به خاطر کاهش قدرت موتور و قدرت نسل جدید هیوندای توسان، حداکثر سرعت خودرو به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت با کاهش اندکی در نسل جدید رسیده‌است. همچنین این خودرو استاندارد انتشار یورو ۵ یورو دارد و البته مونوکسید کربن کمتری نسبت به مدل قبلی منتشر می‌کند.

ایمنی

در مدل استاندارد و بدون آپشن های اضافی، هیوندای توسان ۲۰۱۷ ۶ ایربگ دارد. تکنولوژی پشت سری هوشمند نیز برای صندلی‌های جلو استفاده می‌شود، که منجر به کاهش آسیب‌های گردن در صورت بروز حادثه می‌شود. در هر مدل تک و دو دیفرانسیل ، یک سیستم کنترل پایداری وجود دارد که به حفظ تعادل اتومبیل بویژه در شرایط جاده لغزنده کمک می‌کند.
نسل جدید هیوندای توسان با تغییر ابعاد فضای داخلی بیشتری را فراهم کرده‌است.

این فضا با نوعی پیچیدگی در طراحی همراه است که خطوط منحنی را در چشم داشبورد می‌گیرد و می‌توان گفت که در مقایسه با مدل قبلی تغییر کرده‌است.

صفحه نمایش مرکزی بزرگ‌تر و توسط دو خروجی اصلی هوا احاطه شده‌است که دارای یک قاب فلزی نیمه گرد است که با شکل منحنی داشبورد مطابقت دارد. خط میانی مورب، نقش بزرگی را در زیبایی داخلی هیوندای توسان ایفا می‌کند، زیرا در هماهنگی با طراحی مدرن در جلویی قرار دارد. در سال ۲۰۱۷ توسکان فضای لوکس‌تری را برای ساکنان کابین خود عرضه می‌کند.

طبق معمول، ماشین‌های کره‌ای می‌توانند با یک فهرست کامل از امکانات رفاهی سفارش داده شوند و این به طور طبیعی بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. مدل استاندارد با یک سقف پانوماریک و آینه‌های قابل جمع عرضه می شود، و با یک مانیتور صفحه لمسی ۵ اینچی مجهز به دوربین نما پشت سر می‌رسد.

ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی مجهز به ۸ گوینده نیز در این نسخه موجود هستند که می‌توان آن‌ها را با یک مثال حرفه‌ای از برند اینفینتی سفارش داد. نکته جالب در اینجا این است که ارزان‌ترین هیوندای توسان که به کشور وارد می‌شود نیز با یک صفحه ۸ اینچی ارایه می‌شود.

با توجه به تمام مواردی که در ارتباط با هیوندای توسان بر شمردیم سرویس و تعمیر به موقع این خودرو کره ای خصوصا گیربکس آن نقش مهمی در حداکثر کارایی خودرو دارد. تهران پلاس یکی از مراکز تخصصی تعمیر و سرویس هیوندای توسان در ایران است و تمامی امور مربوط به گیربکس هیوندای توسان در این مرکز توسط افراد آموزش دیده و با جدیدترین ابزار و تجهیزات موجود در بازار انجام می شود.

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

در این مقاله ویژگی های خودرو هیوندای توسان و نکات مربوط به تعمیر و سرویس این خودرو را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن