تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی

تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی تعمیرگاه گیربکس مازراتی گیبلی گیربکس پیشرفته هشت سرعته اتوماتیک ZF در مازراتی گیبلی دنیای وسیعی از امکانات را در کف دست شما قرار می دهد. گیبلی از یک موتور 3.0 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو استفاده می کند که توسط فراری ساخته شده است تا عملکردی الهام بخش را در یک سدان …

تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی ادامه »

تعمیر جعبه فرمان، تعویض بوش دیفرانسیل مازراتی

تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی

تعمیرگاه گیربکس مازراتی گیبلی

گیربکس پیشرفته هشت سرعته اتوماتیک ZF در مازراتی گیبلی دنیای وسیعی از امکانات را در کف دست شما قرار می دهد. گیبلی از یک موتور 3.0 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو استفاده می کند که توسط فراری ساخته شده است تا عملکردی الهام بخش را در یک سدان لوکس اسپرت با دیفرانسیل محدود ارائه می دهد. مازراتی گیبلی یکی از خودرو های محبوب و لوکس در ایران به حساب می آید و با توجه به اینکه مازراتی در ایران نمایندگی رسمی ندارد، مراقبت و سرویس این خودروی محبوب در ایران سخت تر سایر کشور ها است .

 

تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی (M157) یکی از خودرو های تولیدی برند ایتالیایی مازراتی است که در سال 2013 تولید شده است، این خودرو در نمایشگاه خودرو شانگهای 2013 به عموم مردم معرفی شد.گیبلی پس از دو دهه غیبت، بازگشت مازراتی به بخش خودروهای لوکس سایز متوسط را نشان می‌دهد، زیرا آخرین مدل از خانواده Biturbo در سال 1994 از تولید خارج شد.

این یک مدل کلیدی در برنامه مازراتی برای دستیابی به هدف تولید 50000 دستگاه تا سال 2015 است و خط تولید خود را برای پوشش تمام بخش‌های بازار خودروهای لوکس گسترش می‌دهد. مونتاژ گیبلی در کنار کواتروپورته VI در کارخانه جدید جووانی آنیلی در گرگلیاسکو در نزدیکی تورین ایتالیا انجام می شود. در 24 سپتامبر 2019، 100000 گیبلی طبق اعلام مازراتی از خط تولید خارج شد.

گیبلی در نمایشگاه خودروی شانگهای 2013 معرفی شد و ورود مازراتی به بازار خودروهای سایز متوسط ​​را به عنوان جایگاهی در زیر Quattroporte نشان داد. گیبلی اولین خودرویی است که از پلتفرم مازراتی M156 پشتیبانی می‌کند و تا زمان عرضه کراس اوور SUV لوانته، پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بود. این شرکت 6000 دستگاه از این خودرو را در سال اول ورود به بازار فروخت که به تنهایی از بهترین آمار فروش مازراتی در سال 2008 فراتر رفت که در مجموع 9000 خودرو در مدل های مختلف فروخته شد. این تعداد در سال 2013 به 22500 و در سال 2014 به 36448 رسید. در سال 2015 به دلیل تاخیر در پرتاب لوانته به افزایش ادامه داد.

مازراتی گیبلی همچنین نشان دهنده بازگشت نام  مازراتی در بازار ایالات متحده است زیرا مازراتی گیبلی مبتنی بر Biturbo (AM336) برای فروش در آنجا موجود نبود.موتور دیزلی مازراتی گیبلی گیبلی که زیر نظر متخصص موتور فراری پائولو مارتینلی توسعه یافته است، بر اساس واحد دیزلی V6 موجود در جیپ گرند چروکی است. این موتور فقط مختص بازار اروپا است. یک گیربکس ZF 8HP به چرخ های عقب کمک می کند، همانطور که در تمام رقبای اصلی به جز مرسدس بنز استفاده می شود.

مازراتی گیبلی که بر اساس فاصله بین دو محور کوتاه‌تر از کواتروپورته است، از شاسی مونوکوک فولادی با فریم‌های فرعی اضافی و زیرفریم جلو از آلومینیوم استفاده می‌کند. توزیع وزن آزمایش شده برای نسخه دیزلی 51/46 جلو/عقب است.

هر دو مازراتی گیبلی و کواتروپورته سیستم تعلیق یکسانی دارند، اگرچه سیستم تعلیق Skyhook در مورد اول اختیاری است. سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی ​​Koni به صورت اختیاری نیز موجود است. از مدل سال 2018، گیبلی را می توان با یکی از دو تریم جدید، یعنی GranSport و GranLusso انتخاب کرد، که همگی مربوط به فضای داخلی خودرو با تریم GranSport با سپر جلوی تهاجمی است.

مازراتی گیبلی از نسخه سفارشی شده سیستم اطلاعات سرگرمی که در سایر خودروهای FCA مانند دوج چارجر وجود دارد استفاده می کند. خریداران تودوزی چرمی متفاوتی برای انتخاب داخلی دارند. یک سربرگ آلکانترا، یک سیستم صوتی ممتاز هارمن کاردون یا بورز و ویلکینز، چوب، فیبر کربن و قطعات داخلی فلزی و چرم بافته شده و فرمان به عنوان یک آپشن موجود است.

ویژگی‌های ایمنی و امکانات رفاهی شامل کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های LED تطبیقی ​​عرضه‌شده توسط Magnetti Marelli، دستیار حفظ خطوط، کمک فرمان و کمک نیروی ترمز است. این خودرو به دلیل این ویژگی ها موفق به دریافت پنج ستاره تست تصادف از NCAP شد.

 

تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی

سرویس و تعمیر گیربکس مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی در سال 2013 تست های ایمنی خودرو Euro NCAP را پشت سر گذاشت و موفق به دریافت رتبه پنج ستاره شد.در سال 2013، مازراتی گیبلی 2014 با مشخصات ایالات متحده توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آزمایش شد، و در هر چهار آزمایش (ضربه همپوشانی متوسط در جلو، ضربه جانبی، استحکام سقف، تکیه گاه سر و صندلی) رتبه “خوب” را دریافت کرد. بنابراین برای انتخاب ایمنی برتر 2013 واجد شرایط است.

هر چند که مازراتی گیبلی خودرویی خوب به نظر می رسد اما نمی توان سرویس دوره ای و تعویض روغن گیربکس خودرو را نادیده گرفت. با توجه به اینکه تعداد خودروهای مازراتی گیبلی در ایران محدود و کم هستند هر فردی توانایی شناسایی مشکل ایجاد شده در گیربکس و رفع آن را ندارد، تکنسین های تهران پلاس تمامی آموزش ها و مدارک لازم در ارتباط با تعمیر، شناسایی مشکل و در موارد خواص تعویض گیربکس مازراتی گیبلی را دریافته کرده اند و تمامی خدمات مرتبط با مازراتی گیبلی در این مرکز به صورت کاملا تخصصی انجام می شود.

تعویض روغن گیربکس مازراتی گیبلی در تهران پلاس به صورت کاملا اتوماتیک انجام شده و تمامی روغن قدیمی و سوخته به کمک دستگاه از گیربکس خارج می شود، این کار سبب می شود تا روغن قدیمی و جدید در گیربکس خودرو با هم مخلوط نشوند و عمر روغن گیربکس جدید کاهش پیدا نکند.

نگهداری گیبلی گران‌تر است و باید در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید. اکثر خودروهای مازراتی تنها یک بار در سال یا هر 10000 تا 15000 نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند و در ارتباط با مازراتی گیبلی این امر اگر شرایط نگهداری ازخودرو مناسب باشد صادق است. خودروهای لوکس استهلاک شدیدی دارند زیرا مالکان احتمالاً زمانی که قدیمی می شوند آنها را مبادله می کنند و خریداران خودروهای دست دوم مایل به پرداخت حق بیمه بالایی برای این مدل های قدیمی نیستند به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از اقدام به خرید مازراتی گیبلی حتما بخش های مختلف خودرو خصوصا گیربکس آن را از نظر میزان سلامت و کارایی بررسی کنید، این دسته از خدمات نیز در تهران پلاس انجام می شوند.

در این مقاله خودروی مازراتی گیبلی و مواردی که باید در ارتباط با این خودر مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن