تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt تعمیرگاه گیربکس سی وی تی cvt گیربکس CVT، گیربکس متغیر پیوسته، گیربکسی است که می تواند طیف وسیعی از “نسبت های دنده” را ارائه دهد. در مقابل، گیربکس های اتوماتیک معمولی تعداد محدودی دارند، مانند 6، 8 یا 10. مانند سایر گیربکس های اتوماتیک وظیفه CVT این است که …

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt ادامه »

گیربکس سی وی تی

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

تعمیرگاه گیربکس سی وی تی cvt

گیربکس CVT، گیربکس متغیر پیوسته، گیربکسی است که می تواند طیف وسیعی از “نسبت های دنده” را ارائه دهد. در مقابل، گیربکس های اتوماتیک معمولی تعداد محدودی دارند، مانند 6، 8 یا 10. مانند سایر گیربکس های اتوماتیک وظیفه CVT این است که موتور را در باند دور مناسب برای شرایط خاص نگه دارد. برخلاف آنهایی که با آنها بزرگ شدیم، CVT محدود به مجموعه ای از دور موتورها نیست. خودروسازان دو دهه پیش برای بهبود بهره وری سوخت به سمت CVT رفتند. از آنجایی که CVT ها “بی نهایت متغیر” هستند، مانند یک گیربکس با سرعت ثابت اما با طیف وسیع تری از سرعت عمل می کنند. نسبت های اضافه شده به بهره وری سوخت کمک می کند و هیچ نوع گیربکس نسبت های احتمالی بیشتری نسبت به CVT ندارد.

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

CVT یا گیربکس متغیر پیوسته نوعی گیربکس اتوماتیک است. در حین رانندگی نیازی به تعویض دستی دنده ها ندارید. با این حال، بر خلاف یک گیربکس اتوماتیک معمولی، از مجموعه دنده استفاده نمی کند. بنابراین، هزینه تعمیر گیربکس CVT کمی متفاوت از اتوماتیک های معمولی است.

همانطور که گفته شد، یک گیربکس CVT از مجموعه ای از دنده ها برای کنترل توان خروجی خود استفاده نمی کند. دو نوع CVT وجود دارد: سیستم تسمه و قرقره و سیستم توروئیدال. سیستم تسمه و قرقره رایج تر است و دهه ها است که در خودروی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه و قرقره CVT

همانطور که از نام آن پیداست، این سیستم از یک تسمه و مجموعه ای از قرقره ها برای کنترل خروجی موتور شما به چرخ های محرک استفاده می کند. در اصل، سیستم دارای یک قرقره ورودی است که نیرو را از موتور شما دریافت می کند. سپس این قرقره از طریق یک تسمه (یا گاهی اوقات یک زنجیر) به یک قرقره خروجی متصل می شود. قرقره خروجی نیرو را از طریق میل محرک به چرخ های شما منتقل می کند .

وقتی در حال حرکت هستید، قرقره رانده شده پهن تر از قرقره خروجی خواهد بود. در این حالت، قرقره خروجی به آرامی می چرخد. با این حال، تسمه اساسا شعاع قرقره خروجی را افزایش می دهد. این به شما گشتاور بیشتری می دهد که همان چیزی است که هنگام حرکت به آن نیاز دارید. همانطور که در امتداد رانندگی می کنید، واحد کنترل گیربکس خودرو، عرض قرقره ها را تنظیم می کند.

هنگامی که سریعتر حرکت می کنید، عرض قرقره ورودی کاهش می یابد در حالی که قرقره خروجی افزایش می یابد. این بدان معنی است که تسمه در قرقره خروجی باریکتر خواهد شد و سرعت قرقره خروجی افزایش می یابد. از آنجایی که قرقره خروجی اکنون سریعتر می چرخد، قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که همان چیزی است که در سرعت های بالاتر به آن نیاز دارید .

 

علائم خرابی گیربکس سی وی تی cvt

بوی سوختگی یک CVT بد اغلب در هنگام رانندگی بوی سوختگی ایجاد می کند ، به خصوص در سرعت های بالا یا زمانی که تحت بارهای زیاد است، مانند هنگام یدک کشی . این نشانه اصطکاک بیش از حد است، و همچنین ممکن است ناشی از مایع انتقال کم باشد .

مایع گیربکس نشت می کند. اگر مایع قرمز یا قرمز تیره ای از زیر خودرو نشت می کند، به این معنی است که شما نشتی مایع گیربکس دارید. توجه داشته باشید که نشت مایع قرمز روشن از جلوی خودرو نیز می تواند نشت مایع خنک کننده باشد.

بالا آمدن، لغزش یا لیز خوردن . اگر هنگام تعویض دنده (مثلاً از حالت خنثی به درایو) اتومبیل به سرعت بالا می‌آید یا بالا می‌رود، در این صورت گیربکس بدی دارید. CVT همچنین می تواند درست مانند اتوماتیک های معمولی لیز بخورد و معمولاً احساس می شود که خودرو در هنگام شتاب گیری لحظه ای قدرت را از دست می دهد .

امتناع از درگیر شدن با یک دنده . در برخی موارد، گیربکس شما ممکن است از درگیر شدن با دنده امتناع کند یا ممکن است در زمان انجام آن تاخیر ایجاد شود. این می تواند به این معنی باشد که شیفتر یا شیر برقی مشکلی دارد که تعمیر آن نباید خیلی گران باشد. اما ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی تر نیز باشد.

چراغ موتور (CEL) را بررسی کنید . واضح ترین نشانه زمانی است که می توانید آن چراغ کهربایی مخوف را روی داشبورد خود روشن کنید. خبر خوب این است که می توانید سیستم OBD خودروی خود را برای تشخیص مشکل اسکن کنید . خبر بد این است که این اغلب به معنای یک مشکل جدی پیشرانه است

 

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نوعی گیربکس اتوماتیک است که برای رانندگی نرمتر و دستیابی به راندمان سوخت بیشتر طراحی شده است. این اتوماتیک است زیرا مانند گیربکس دستی به پدال کلاچ نیاز ندارد. همانطور که از نام آن پیداست، گیربکس CVT یک گیربکس تک سرعته است، اما به طور یکپارچه از طریق دامنه پیوسته نسبت دنده از طریق تسمه ها و قرقره ها تغییر می کند. طراحی CVT بیشتر در خودروهای سایز کوچک تا متوسط ​​یافت می شود.

 

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

مشکلات گیربکس CVT امروزه کمتر در خودروهای سواری رایج هستند. در حالی که ایده گیربکس CVT برای مدت طولانی مطرح بوده است، تا همین اواخر بود که استفاده از آنها به عنوان تجهیزات استاندارد در خودروها آغاز شد.

CVT ها به دلیل فقدان قابلیت اطمینان در هنگام همراه شدن با هر چیزی غیر از موتورهای کوچک، اما بیشتر به این دلیل که نیازی به آنها نبود، دیر وارد صنعت خودروسازی شدند. CVT ها در کاربردهایی با اسب بخار کمتر عالی عمل می کنند، اما برای خودروسازان ایجاد یک جعبه دنده CVT که بتواند میزان قدرتی که خودروهای سواری امروزی تولید می کنند را تحمل کند و تا زمانی که یک گیربکس اتوماتیک استاندارد دوام می آورد، یک چالش برای خودروسازان بود. هزینه تحقیق و توسعه CVT خودروها تا زمانی که استانداردهای بهره وری سوخت کمی خلاقیت را مجبور به کار کرد، منطقی نبود.

یک گیربکس CVT یا متغیر پیوسته دارای تعداد بی نهایت نسبت دنده بین بالاترین و پایین ترین نسبت است. این بدان معناست که اگر به درستی کنترل شود، می تواند موتور ماشین شما را دقیقاً در سرعت مناسب برای حداکثر کارایی و حداکثر نگه دارد. مزیت دیگر این است که CVTها قدرت را با کارایی بیشتری نسبت به یک گیربکس اتوماتیک استاندارد انتقال می دهند، بنابراین نیروی موتور کمتری صرفاً برای قطعات متحرک داخل جعبه دنده تلف می شود. با این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که می‌توانید در مورد آنها بیشتر از Carfax بیاموزید .

مانند هر فناوری جدید، خودروسازان مختلف در ابتدا با قابلیت اطمینان CVT های جدید خود دچار مشکل شده اند، بنابراین مهم است که قبل از خرید خودروی دست دوم، فراخوان ها، بولتن های خدمات فنی و نظرات مصرف کنندگان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این کار را نمی کنید. به ارث بردن مشکلات انتقال CVT شخص دیگری.

مانند هر گیربکس، CVT ها به دلیل عدم استفاده، استفاده بیش از حد، گرم شدن بیش از حد و حتی سایش و پارگی معمولی در معرض نشتی در مهر و موم و واشر هستند. تشخیص نشتی CVT می تواند دشوارتر از یافتن نشتی در یک گیربکس اتوماتیک سنتی باشد زیرا مایع معمولاً رنگ قرمز روشنی ندارد تا آن را از مایعات دیگر متمایز کند. بسیاری از CVT ها از مایع کم رنگی استفاده می کنند که تقریباً شفاف، طلایی یا سبز است. برای اطمینان، با سازنده خود مشورت کنید، اما برای تشخیص نشتی، احتمالاً باید زیر ماشین خود بروید و هر مهر و موم یا واشر گیربکس خود را بررسی کنید تا محل نشتی را شناسایی کنید

با در دسترس شدن و مقرون به صرفه شدن قطعات و ابزارهای ویژه (در صورت نیاز)، بازسازی CVT ها به تجربه ای لذت بخش تر و سودآور تبدیل می شود . تا آن زمان، در مورد نحوه ادامه دادن احتیاط لازم است. علیرغم هزینه های اولیه پایین CVT، تعمیرات می تواند گران تر باشد زیرا قطعات تعویض آن هزینه بیشتری دارد . و از آنجایی که تکنسین ها به آموزش خاصی نیاز دارند، پیدا کردن شخصی که بتواند تعمیر را انجام دهد، ممکن است سخت تر باشد. با رایج شدن CVT ها، این موضوع کمتر شده است.

 

علائم رایج خرابی گیربکس CVT

علائم متعددی وجود دارد که نشان می دهد خودرو به تعویض CVT نیاز دارد. یک به ظاهر بی گناه چراغ چک موتور با کد انتقال است. اگرچه وسیله نقلیه به خوبی رانندگی می کند، زمانی که وسیله نقلیه یک مشکل داخلی را شناسایی کرد، فقط زمان زیادی است که خودرو در کنار جاده خراب شود. نشتی نشانه آشکارتر مشکل است. در موارد نادر، می‌توان یک سیل را تعمیر کرد، اما این تعمیر جزئی با خطراتی همراه است، زیرا اگر یکی از آب‌بندها از کار بیفتد، احتمالاً تعداد زیادی مهر و موم دیگر داخل و روی آن گیربکس در آستانه خرابی هستند. لرزش در سرعت های مختلف یا تاخیر در “D” یا “R” نیز می تواند نشان دهنده یک مشکل داخلی باشد. در نهایت، اگر به نظر می رسد که RPM ها در حال افزایش هستند اما افزایش قدرت منجر به شتاب خودرو نمی شود، می تواند نشان دهنده یک مشکل CVT باشد.

بسیاری از گزارش‌های مشکل از افت نیرو،  تکان‌های گیربکس  ،  لغزش دریچه گاز ،   نشتی مایع خنک‌کننده CVT یا هشدارهای کم خنک‌کننده، و کد خطای CVT  در نمایشگر داشبورد اشاره می‌کنند. این  علائم را نباید نادیده گرفت و هر چه زودتر مورد توجه کارشناسان CVT نیسان ما قرار گیرد، احتمال تعمیر آسان بیشتر می شود. واحد CVT، از نظر طراحی، دارای نقاط ضعفی در واحد انتقال است. یکی از مشکلات مربوط به واحد CVT، سختی در مسیر حرکت است. نشانه‌های کلاسیک مشکل احتمالی در CVT نشت روغن یا لرزش هنگام رانندگی با سرعت‌های بالاتر است.

گیربکس‌ها همیشه مشکل‌ترین جزء خودرو برای سرویس بوده‌اند. یک ارائه‌دهنده خدمات انتقال با کیفیت از تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی این صنعت مطلع می‌شود. گیربکس های CVT کم کم به استانداردی تبدیل می شوند که توسط آن سازندگان گیربکس های اتوماتیک خودرو را طراحی می کنند. ممکن است مقاومت در برابر این تغییر وجود داشته باشد، اما یک مزیت شناخته شده در CVT ها (گیربکس های متغیر پیوسته) وجود دارد و آن قابل تعمیر بودن این دسته از گیربکس ها است، در صورت بروز هر نوع مشکل در گیربکس CVT بهتر است در کوتاه ترین زمان خودرو را برای بررسی مشکل ایجاد شده در گیربکس به مراکز معتبر ببرید.

با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک سیستم برقی پیچیده تری نسبت به گیربکس های دستی دارند بررسی و تعمیر این گیربکس ها با گیربکس های دستی متفاوت است و به مهارت و گذراندن دوره های مختلف آموزش نیازمند است به همین دلیل است که تعمیر گیربکس در مرکز تهران پلاس به صورت یک مهارت به شکل کاملا تخصصی انجام می شود.

 

مشکلات گیربکس CVT

مانند بسیاری از فناوری‌های جدید، برخی از CVT‌های اولیه مشکلات قابلیت اطمینان مشروع داشتند. نیسان، سوبارو و سایر برندها با بولتن های خدمات فنی، ضمانت های تمدید شده و در برخی موارد فراخوان پاسخ دادند. جدا از برخی خرابی های قانونی، CVT ها در همان اوایل شهرت بدی به دست آوردند زیرا حس متفاوتی نسبت به گیربکس های سنتی با نسبت دنده ثابت ارائه می دهند. آنها نرمتر هستند و احساس “تغییر” را که همه ما به آن عادت کرده بودیم، ایجاد نمی کنند. جدید ترسناک است و گاهی باعث می شود راننده واکنش منفی نشان دهد. دیگران برعکس احساس می کنند.

بسیاری از گزارش‌های مشکل از افت نیرو، تکان‌های گیربکس، لغزش دریچه گاز، نشتی مایع خنک‌کننده CVT یا هشدارهای کم خنک‌کننده، و کد خطای CVT در نمایشگر داشبورد اشاره می‌کنند. این  علائم را نباید نادیده گرفت و هر چه زودتر مورد توجه کارشناسان CVT نیسان ما قرار گیرد، احتمال تعمیر آسان بیشتر می شود. اگر به خوبی مراقبت کنید و نگهداری مناسب را انجام دهید، ثابت شده است که حداقل 5-6 سال یا 100000 مایل بدون مشکل دوام می آورند. CVT (گیربکس متغیر پیوسته) یک فناوری نسبتاً جدید است و سازندگان همواره در حال بهبود طراحی هستند.

CVT ها از طرح های مختلفی استفاده می کنند، اما یک موضوع مشترک دارند. به جای مجموعه ای از دنده های جداگانه، CVT ها از روش هایی برای تغییر دور موتور در محدوده عملکرد موتور استفاده می کنند. به عبارت دیگر، نسبت‌های دنده ثابت با یک تنظیم سرعت دائماً متغیر جایگزین می‌شوند.

برخی از CVT ها از تسمه یا سیستم زنجیردار استفاده می کنند. سایرین، مانند تویوتا CVT، “الکترونیکی” هستند و از تسمه و زنجیر استفاده نمی کنند. به عنوان مثال، CVT در پریوس یا RAV4 هیبریدی، از یک جفت موتور در هماهنگی با یک سیستم دنده استفاده می کند.برخی از طراحی‌های CVT حتی اگر شتاب تهاجمی می‌گیرید، حس «تغییر» را به شما می‌دهند. ایده این است که رانندگان ممکن است بخواهند احساس جابجایی قدیمی را داشته باشند.

درست مانند گیربکس های اتوماتیک و دستی، گیربکس های متغیر پیوسته (CVT) مستعد مشکلات گیربکس هستند، به ویژه در صورت مراقبت ضعیف. اما اگر به درستی از آنها مراقبت شود، آنها توانایی بیشتری برای کنترل محدوده دور موتور خودرو دارند و بنابراین تجربه سواری نرمی را ارائه می دهند.

CVT مشکلات گیربکس را ایجاد می کند که رفع برخی از آنها آسان نیست و بسیار پرهزینه است . با این حال، یک قانون سرانگشتی این است که اطمینان حاصل کنید که از CVT خود به درستی مراقبت می کنید زیرا تعمیر آن ممکن است امکان پذیر نباشد، بنابراین ماشین جدید را تضمین می کند.

 

علائم مشکلات گیربکس CVT

ایرادهای جزئی چیزی برای از دست دادن خواب نیستند و می توان آنها را بدون خارج کردن گیربکس تعمیر کرد. از طرف دیگر مشکلات شدید مستلزم جداسازی و بازرسی کامل تک تک قطعات است. سپس تعداد قطعات معیوب شناسایی شده تعیین می کند که آیا گیربکس شما نیاز به بازسازی دارد یا اینکه باید با گیربکس بازسازی شده کارخانه جایگزین شود.بازسازی گیربکس نیاز به خرید یک کیت بازسازی مخصوص مدل و مدل خودروی شما دارد. تمام قطعات خراب قبل از اینکه گیربکس شما دوباره مونتاژ شود و دوباره در وسیله نقلیه شما قرار داده شود، تعویض خواهند شد.

 

در زیر برخی از علائم هشداردهنده وجود دارد که دارندگان خودروهای CVT برای جلوگیری از خرابی های جبران ناپذیر گیربکس باید به آنها توجه زیادی داشته باشند:

ضعف در شتاب

یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است مشکلی در گیربکس CVT شما وجود داشته باشد ، این است که هنگام شتاب گیری از یک توقف کامل، تردید کند. تردید معمولاً به معنای شل بودن تسمه، از کار افتادن بسته کلاچ یا حتی مایع انتقال کم است. گاهی اوقات تاخیر در تعویض دنده ها می تواند به دلیل هوای سرد باشد و در این صورت، پس از گرم شدن هوا، مشکل باید برطرف شود. در هر صورت، قبل از اینکه آسیب جبران ناپذیری وارد شود، وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید.

لغزش دنده

لغزش گیربکس زمانی است که گیربکس شما به طور خود به خود داخل و خارج از دنده می لغزد. لغزش های گیربکس عمدتاً به دلیل سطح پایین سیال گیربکس ایجاد می شود که بر میزان فشار هیدرولیک تولید شده تأثیر می گذارد. فشار هیدرولیک پایین بر درگیری دنده تأثیر می گذارد و قدرت انتقال یافته به چرخ ها را کاهش می دهد. اگر علت واقعاً پایین بودن سطح مایع باشد، درزگیر یا واشر نشتی مقصر است. خوشبختانه، می توانید با وصل کردن آن یا تعویض کل مهر و موم، مشکل را برطرف کنید.

لرزش خودرو

آیا هنگام رانندگی بیش از حد متوجه لرزش یا لرزش ماشین خود شده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، ممکن است سیستم انتقال شما مشکل داشته باشد. دلیل دیگر می تواند تنظیم ضعیف موتور باشد، اما یک مکانیک فقط می تواند این را تعیین کند.

شنیدن صدای ناله از خودرو

اگر وسیله نقلیه شما زمزمه می کند یا ناله می کند، ممکن است بخواهید مایع گیربکس خود را تعویض کنید. برخی از برندهای خودرو فقط مایع گیربکس CVT را می پذیرند و استفاده از هر مایع گیربکس قفسه ای باعث ناله و زمزمه می شود. یک راه آسان برای رفع این مشکل این است که یک مکانیک برای تخلیه مایع گیربکس قدیمی و قرار دادن مایع جدید در آن استفاده کنید.

تعمیر گیربکس سی وی تی cvt

با توجه به اینکه گیربکس های CVT مانند سایر گیربکس ها در بازار تخصصی هستند و در گیربکس های جدید فناوری های نوینی به کار رفته است، تعمیر این دسته از گیربکس ها به دانش و مهارت خاصی نیاز دارد، تمامی تعمیرکاران تخصصی در تهران پلاس دانش و مهارت کافی در این امر را دارا می باشند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن