تعمیر گیربکس بی ام و | ضمانت طلایی بی قید و شرط یک ساله | مجموعه تعمیرگاهی تهران پلاس

تعمیر گیربکس بی ام و x3 تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW) همانطور که میدانید موتور قسمت اصلی و بسیار حساس یک ماشین است و اگر اختلال و ایرادی در موتور ماشین ایجاد شود ماشین از کار خواهد افتاد. پس بهتر است تعمیر موتور ماشین ها به خصوص موتور بی ام و را که …

تعمیر گیربکس بی ام و | ضمانت طلایی بی قید و شرط یک ساله | مجموعه تعمیرگاهی تهران پلاس ادامه »

تعمیر بی ام و x1

تعمیر گیربکس بی ام و x3

تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW)

همانطور که میدانید موتور قسمت اصلی و بسیار حساس یک ماشین است و اگر اختلال و ایرادی در موتور ماشین ایجاد شود ماشین از کار خواهد افتاد. پس بهتر است تعمیر موتور ماشین ها به خصوص موتور بی ام و را که تقریبا تعمیر ساده ای نیست به متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه بسپاریم تا مطمئن باشیم تا مطمئن باشیم بهترین عملکرد را در تعمیر موتور خواهند داشت و بدون خرابی دوباره و با اعتماد و اطمینان کامل ماشین را تحویل بگیریم. در ادامه به ضرورت تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW) می پردازیم.

تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW)

روش های تعمیر بی ام و

تمامی قطعات جانبی و یدکی BMW سری ۳، ۵ و ۶ و شاسی بلندها تقریبا در بازار موجود می باشد اما لوازم یدکی سری ۱ و ۷ نسبتا کم بوده و یافتن آن ها کمی دشوار و زمان بر است. نکته ی جالبی که وجود دارد این است که در سال های اخیر که بازار خودروهای کره ای داغ شده است، فروشندگان لوازم جانبی خودرو از فرصت استفاده کرده و قطعات یدکی کره ای را گرانتر از قطعات اصل آلمان می فروشند! و دلیل آن باور غلط مردم است که فکر می کنند قطعات کره ای ارزان تر از آلمانی و ژاپنی می باشد. از این رو قیمت بلبرینگ و لنت بی ام و از هیوندای سوناتا ارزانتر است‌.

در زیر به بررسی چند مورد از رایج ترین اشکالات ایجاد شده در موتور خودروها و به ویژه خودروهای بی ام و می پردازیم.

بی ام و ایکس 3

اشکالات عمده ی (BMW X3 (2010-2005

ب ام و x3 از شاسی بلندهای کراس اوور است که ایرانیان علاقه ی خاصی به این مدل بی ام و دارند و در دو نوع ۲/۵ و ۳ لیتری با آپشن های ویژه ای موجود می باشد؛ اما یکی از اشکالات رایج و شایع که عمدتا در بی ام و x3 ها رخ می دهد، خراب شدن توربین و اجرای جعبه دنده یا گیربکس آن و مجموعه دیفرانسیل خودرو می باشد. دلیل این خرابی این است که x3 با تمام قابلیت ها و آپشن های حرکتی بالایی که دارد، قابلیت شتاب گیری خیابانی به طور پی در پی مانند خودروهای سدان و کوپه را ندارد. در واقع زمانیکه تحت فشار قرار می گیرد و بعضی از رانندگان همان فشاری که به ۳۳۰i وارد می کنند به x3 هم اعمال می کنند، خودرو دچار مشکل می شود چرا که این فشار متناسب با ساختار یک شاسی متوسط یا کراس اوور نیست و به همین دلیل بیشتر مراجعات جهت تعمیر BMW X3 برای تعمیر گیربکس یا سیستم انتقال قدرت آن می باشد.

گریس زدن موتور بی ام و

گریس زدن اصطلاحی است که تعمیر کاران به سفت شدن روغن موتور در داخل موتور می گویند و دلیل آن هم دیر به دیر عوض کردن و همچنین تقلبی بودن و کیفیت پایین روغن موتور است. زمانی که موتور گریس می زند، روغن در بخش بالای سرسیلندر یعنی مجاری پایین کارتل و درون بلوک سفت شده و بر روی پمپ روغن فشار می آورد و با این صورت در زمانی کوتاه روانکاری دچار مشکل شده و موتور می سوزد که هزینه های هنگفت تعمیر موتور را در بر دارد. گریس زدن ارتباطی با سن و سال خودرو ندارد و حتی برای مدل های ۲۰۱۲ هم ممکن است پیش بیاید. تعمیرات سنگین و خسارت باری که با یک توجه ساده و حواس جمعی می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

تعمیر گیربکس بی ام و

علائم کم شدن روغن گیربکس

اگر گیربکس دچار ایراد شود خودرو علائم متفاوتی از خود نشان می دهد؛ مثلا حس کردن صدای سایش در هنگام تعویض دنده یا لرزش و تکان خوردن کاملا محسوس خودرو هنگام تعویض دنده در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک که این علائم بیانگر این هستند که موتور خودروی شما نیاز به تعمیر دارد.

نکات تعمیر بی ام و در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس

گریس زدن یعنی سفت شدن روغن موتور داخل موتور دلیلش هم دیرعوض کردن روغن، کیفیت پایین و تقلبی بودن روغن می باشد.

وقتی این اتفاق در موتور می‌افتد، روغن در قسمت بالای سرسیلندر، مجاری داخل بلوک و پایین کارتل سفت می‌ شود و روی Oil پمپ روغن (Pomp) فشار وارد می‌ کند.

در کوتاه‌ ترین زمان روانکاری با مشکل مواجه می‌ شود و در نتیجه میل سوپاپ می‌ برد و یا موتور می‌ سوزد. که هزینه‌ های تعمیر کامل موتور را در بر دارد. ربطی هم به سن و سال خودرو ندارد، ممکن است برای مدل ۲۰۱۲ هم اتفاق بیفتد، با رعایت این نکته و با یک توجه ساده می‌ توان از هزینه های اضافه تعمیر بی ام و صرفه جویی نمود.

در مورد نکته بعدی تعمیر بی ام و هم باید گفت:
X3 قابلیت‌ های حرکتی نسبتا خوبی دارد، اما به این معنا نیست که دایما برای شتاب‌گیری خیابانی مانند یک خودروی سدان یا کوپه تحت فشار قرار بگیرد.

در واقع خیلی‌ ها فشاری که روی ۳۳۰i می‌آورند روی X3 هم می‌ خواهند پیاده کنند که همین کار با ساختار یک کراس‌ اوور در تضاد است.

بیشترین مراجعه تعمیر بی ام و مربوط به X3 هم مربوط به تعمیر سیستم انتقال قدرت است. تمام قطعات یدکی مربوط به سری ۳ ،‌۵ ، ۶ و شاسی بلندها نسبتا یافت می‌شود. فقط سری ۱ و تا حدی سری ۷ است که زمینه قطعات یدکی‌ اش کم‌ رنگ است.

تعمیر گیربکس بی ام و

در واقع ما یک قطعه را موجود داریم یا همان موقع تهیه می‌ کنیم و اگر نداشته باشیم سفارش می‌ گذاریم و به سرعت از دبی یا آلمان تامین می‌ کنیم.

برای تعمیر بی ام و در تعمیرگاه حرفه ای بی ام و (BMW) میتوانید به تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس مراجعه کنید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن