تعمیر گیربکس بی ام و x1

تعمیر گیربکس بی ام و x1 تعمیرگاه گیربکس بی ام و x1 بی ام و x1 یکی از خودرو های محبوب و پر فروش سری ایکس برند بی ام است که با توجه به ساختار گیربکس و شتاب بالایی که دارد توانسته توجهات در بازار خودرو را به سمت خود جلب کند. در این مقاله …

تعمیر گیربکس بی ام و x1 ادامه »

بی ام و x1

تعمیر گیربکس بی ام و x1

تعمیرگاه گیربکس بی ام و x1

بی ام و x1 یکی از خودرو های محبوب و پر فروش سری ایکس برند بی ام است که با توجه به ساختار گیربکس و شتاب بالایی که دارد توانسته توجهات در بازار خودرو را به سمت خود جلب کند. در این مقاله بی ام و x1 و نکات مربوط به گیربکس و سایر ویژگی های این خودروی سفری را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های خودرو بی ام و x1

یکی از ویژگی‌های برجسته درایو X1، گیربکس دوکلاچه بی ام و است که با استاندارد بسیار بالایی کار می‌کند و تعویض‌های سریعی را ارائه می‌کند. موتور و گیربکس BMW X1: موتور 2.0 لیتری بنزینی (192 اسب بخار/280 نیوتن متر) با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه ارائه می شود. از سوی دیگر، موتور 2.0 لیتری دیزل (190 اسب بخار/400 نیوتن متر) به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جفت می شود .

هر دو نسخه جلو و چهار چرخ متحرک برای رانندگی جذاب هستند، در حالی که طیف موتورهای بنزینی توربو سه و چهار سیلندر عملکرد قوی همراه با هزینه های جاری مناسب را ارائه می دهند.

آیا بی ام و X1 برای سفر و مسافرت در جاده انتخاب مناسبی است است؟

بی ام و x1 برای سفر و جاده ساخته شده است سیستم xDrive چیزی بیش از چهار چرخ متحرک است و به طور هوشمندانه عمل کرده و هیچ نگرانی برای سفر باقی نمی ماند. افزایش ارتفاع سواری به این معنی است که فاصله اکنون به اندازه کافی خوب است تا در برخی از شیب‌های شدید تند و بدون گیر کردن خودرو و بدنه به راحتی از موانع و گل و لای و آب عبور کنید.

 

تعمیر گیربکس بی ام و x1

گیربکس بی ام و x1

سری X1 BMW با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته استپ ترونیک عرضه می شود. بقیه مدل‌ها از 2016 تا 2017، Steptronic اتوماتیک 8 سرعته تولید Aisin (AWF8F35) را به‌صورت استاندارد از سال 2016 تا 2017 دریافت می‌کنند، و مدل‌های sDrive20i یک استپ‌ترونیک 7 سرعته DCT (مشابه sDrive18i 2018 به بالا از 2018 به بعد) دریافت می‌کنند.

به زبان ساده، هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد به طور کلی گیربکس های اتوماتیک بی ام  نسبت به گیربکس های دستی خود کم و بیش قابل اعتماد هستند. فقط نگاه کردن به تعداد بی‌ام‌وهای مستعمل برای فروش با بیش از 200 هزار مایل نشان می‌دهد که مشکلات عمده گیربکس در بین مدل های مختلف بی ام و رایج نیستند.رایج ترین نوع گیربکس اتوماتیک از نیروی هیدرولیک برای تعویض دنده استفاده می کند .

به گزارش How Stuff Works، این گیربکس یک مبدل گشتاور را با چرخ دنده ها ترکیب می کند که محدوده مورد نظر دنده را برای خودرو فراهم می کند. در گیربکس به کار رفته در بی ام x1و نیز مکانیزم اثر گیربکس به این صورت است.

طول عمر گیربکس شما بستگی به نحوه نگهداری از وسیله نقلیه خود دارد. با نگهداری مناسب، گیربکس بی ام و  می تواند تا 300000 مایل یا بیشتر دوام بیاورد.  مراقبت منظم از گیربکس بی ام و به معنی توعیض روغن گیربکس و سرویس دوره ای منظم خودرو است. با این حال، هنگامی که با تعمیر و نگهداری روتین همراه نیستید، گیربکس بی ام و  شما ممکن است در مسافت 100000 مایلی یا حتی زودتر دچار مشکل شود.

دلایل عمده مشکل ایجاد شده در گیربکس بی ام و عبارتند از:

روغن گیربکس برای روانکاری بسیاری از قسمت های گیربکس مورد نیاز است. سایش و پارگی، گرمای بیش از حد و اصطکاک را کاهش می دهد. بدون آن، گیربکس شما باید سخت تر کار کند تا کار خود را به درستی انجام دهد. با گذشت زمان، آسیب های گسترده ای ممکن است رخ دهد که تجربه آن نیز می تواند خطرناک باشد.

 

تعمیر گیربکس بی ام و x1

علائم هشدار دهنده خرابی گیربکس بی ام و

خواه گیربکس شما تعمیر و نگهداری مناسب را دریافت کرده باشد یا خیر، مشکل گیربکس همچنان ممکن است رخ دهد. اگرچه احتمال کمتری دارد که این مشکلات در تعمیر و نگهداری معمول رخ دهند، اما زمان و عادت های رانندگی همچنان می تواند منجر به مشکلات در گیربکس بی ام و  شود.

 

تشخیص زودهنگام علائم هشدار خرابی در گیربکس بی ام و  می تواند به شما کمک کند از تعویض کامل گیربکس یا سایر مشکلاتی که ممکن است در خودرو رخ دهد جلوگیری کنید. هنگام رانندگی، مراقب این هشدارها باشید و اگر هر یک از آنها را تجربه کردید، حتماً فوراً به یک مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید.

تعویض نشدن دنده: اگر بی ام و x1  شما برای تعویض دنده مشکل دارد یا اصلاً دنده را عوض نمی کند، ممکن است نیاز به تعمیر گیربکس داشته باشید. اغلب، کم شدن سطح روغن موجود در گیربکس سبب بروز این مورد می شود.

بوی سوختن: اگر گیربکس x1شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است بوی سوختگی در داخل کابین خودرو احساس کنید.

نشت روغن گیربکس:  نشتی  روغن در وسیله نقلیه شما هرگز نشانه خوبی نیست و می تواند به معنای مشکل در لوله های گیربکس باشد. اگر یک لکه قرمز روشن در زیر ماشین خود مشاهده کردید، زمان سرویس گیربکس فرا رسیده است.

چرخ دنده‌های لغزنده: اگر گیربکسبی ام و x1 شما دارای دنده‌های لغزنده است، باید فوراً به آن توجه کنید. این می تواند منجر به بروزمشکلات خطرناکی در  رانندگی برای شما و دیگران در جاده شودمی شود

صداهای عجیب و غریب: آیا ماشین شما هنگام تعویض دنده صدای خرخر، خس خس کردن یا کوبیدن می دهد؟ اگر چنین است، ممکن است گیربکس بی ام و شما دچار مشکل شده باشد.

با توجه به موارد فوق مراجعه برای سرویس دوره ای و منظم بی ام و x1 و رفع هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس ، نقش مهمی را در سلامتی و حداکثر کارایی بی ام و x1 ایفا میکند. تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس بی ام و x1 در ایران است و تمامی مراحل تعمیر و سرویس بی ام و x1 در تهران پلاس اوسط افراد متخصص و با جدیدترین ابزار و تجهیزات انجام می شوند.

تعمیر گیربکس بی ام و x1

بی ام و x1 یکی ازخودرو های محبوب برای سفر است که با توجه به گیربکس هشت سرعته و موتور خوبی که دارد نسبت به سایر خودرو های هم رده فروش بیشتری در بازار دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن