تعمیر گیربکس کیا سورنتو

تعمیر گیربکس کیا سورنتو تعمیرگاه گیربکس کیا سورنتو کیا سورنتو یکی از خودرو های تولیدی برند کره ای کیا است که مانند سایر خودرو های این برند از گیربکس اتوماتیک در ساخت آن استفاده شده است. به طور کلی گیربکس به کار رفته در کیا سورنتو دوام و کارایی بالایی دارد اما برخی از مشکلات …

تعمیر گیربکس کیا سورنتو ادامه »

تعمیرگاه سورنتو

تعمیر گیربکس کیا سورنتو

تعمیرگاه گیربکس کیا سورنتو

کیا سورنتو یکی از خودرو های تولیدی برند کره ای کیا است که مانند سایر خودرو های این برند از گیربکس اتوماتیک در ساخت آن استفاده شده است.

به طور کلی گیربکس به کار رفته در کیا سورنتو دوام و کارایی بالایی دارد اما برخی از مشکلات در این نوع گیربکس نیز ایجاد می شوند این مشکلات را عبارتند از: تاخیر در جابجایی گیربکس، ساییدن یا پریدن خودرو دنده در حین شتاب، احساس لرزش، یا صدای سوت و بوی سوختگی از زیر کاپوت همگی نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس گیربکس کیا سورنتو هستند.

گیربکس کیا سورنتو از نوع اتوماتیک است و به همین دلیل خود شما یا هر فردی که تخصص و دانش لازم را نداشته باشد نمی توان عیب گیربکس را به درستی شناسایی و آن را رفع کند، تهران پلاس مرکز تخصصی تعویض و سرویس گیربکس کیا سورنتو در تهران است که تمامی امور مربوط به شناسایی، رفع و یا تعویض گیربکس کیا سورنتو در این مرکز توسط افراد متخصص انجام می شوند.

تعمیرگاه کیا در تهران

تعمیرگاه کیا
تعمیرگاه کیا

تعمیر گیربکس کیا سورنتو

گیربکس کیا سورنتو

به طور کلی، گیربکس های  کمپانی کیا کاملا قابل اعتماد هستند و از نظر کیفیت و کارایی اگر درست و موقع سرویس شوند مدت زمان زیادی کارایی دارند. اکثر مشکلات گیربکس کیا مانند درگیر نشدن گیربکس، لغزش های انتقال، تاخیر در تعویض دنده، ضربه های گیربکس به دنده، نداشتن درایو یا دنده معکوس، گیرکردن در حالت لنگی اغلب به دلیل کم بودن روغن  گیربکس ایجاد می شود.

 

تعمیر گیربکس کیا سورنتو

تعمیر و سرویس گیربکس کیا سورنتو

ارزش یک گیربکس جدید کیا سورنتو بسته به نوع خودرو می تواند بیش از 3500 دلار باشد، با این حال، خدمات انتقال مانند تعویض روغن گیربکس و سرویس دوره ای گیربکس بسیار ارزان تر هستند و در برخی موارد کمتر از 150 دلار هزینه دارند.این هزینه ها مسلما در ایران بیشتر می شوند چرا که با توجه به نوسانات نرخ دلار و ارز در ایران وارد شدن قطعه ی اصل گیربکس کیا سورنتو که قیمت اصل آن بدون گمرک و سایر موارد 3500 دلار است بسیار بالا است.

به همین دلیل است که توصیه می شود گیربکس کیا سورنتو حتما براساس زمانی که در دفترچه ی راهنمای خودرو قید شده است، سرویس کنید چرا که هر نوع مشکل در گیربکس با سرویس خودرو به سرعت شناسایی می شود و در بسیاری از موارد می توان مشکل ایجاد شده را بدون نیاز به تعویض کل گیربکس حل کرد که هم از نظر زمان  هم از نظر هزینه بسیار به صرفه است.

می توانید انتظار داشته باشید که گیربکس کیا سورنتو تا 200000 مایل یا بیشتر دوام بیاورد. این بدان معناست که اگر سالانه حدود 15000 مایل رانندگی کنید، می تواند حدود 13 سال کار کند.مسئله عدم انتخاب دنده های فرد در محرک دنده می تواند یک خطای مکانیکی باشد. در اخطاریه ای که کیا به مشتریان ارائه کرده است، آمده است که برخی از مدل های DCT سلتوس با این مشکل مواجه هستند که خودرو فقط با دنده های زوج حرکت می کند.

اکثر خودروهای جدید مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند. در نتیجه، واقعاً تعمیر و نگهداری زیادی برای انجام وجود ندارد. با این حال، بیشتر کتابچه های راهنمای مالک، تعویض روغن گیربکس را هر 90000 مایل یا بیشتر توصیه می کنند.

هیوندای پاورتک در سال 2001 به عنوان اولین متخصص گیربکس اتوماتیک کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت در کره جنوبی، چین و ایالات متحده آمریکا دارد.

گیربکس های اتوماتیک تولیدی این شرکت در خودروهای هیوندای، کیا، دوج و جیپ استفاده می شود. گیربکس کیا سورنتو نیز ساخت این کشور کره ای است. گیربکس کسا سورنتو از نوع گیربکس دوبل است، به طور کلی هدف استفاده از گیربکس دوبل یا تکنیک دو کلاچ کمک به تطبیق سرعت چرخش محور ورودی که توسط موتور به حرکت در می آید با سرعت چرخشی دنده ای است که راننده می خواهد انتخاب کند . همه  خودرو هی کیا سورنتو در آمریکای شمالی از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می کنند ، اگرچه مدل های مجهز به موتور 2.5 لیتری توربو دارایگیربکس 8 سرعته دوکلاچه است.

یک سوال رایج در مورد ایده جابجایی دستی در دنده اتوماتیک گیا سورنتو است. اگرچه این در شرایط نامطلوب مفید است، اما به دلیل خطر بالای آسیب های گران قیمت که به گیربکس وارد می شود ، معمولاً توصیه می شود بیش از حد از آن استفاده نکنید .به همین دلیل اگر بروز مشکلی سبب شده است تا گیربکس به سرعت اتوماتیک حرکت نکند و ناچار به تعویض دستی باشید باید پیش از آن که آسیب های وارد شده افزایش پیدا کنند برای تعمیر گیربکس مراجعه کنید. SHIFTRONIC گیربکس دستی ثبت شده هیوندای است. ترکیبی از دستی و اتوماتیک ، دستی به راننده اجازه می دهد تا کنترل بیشتری از انتخاب دنده داشته باشد.

تعمیرگاه کیا
تعمیرگاه کیا

به طور کلی، زمانی که سرعت سنج در حدود “3” یا 3000 دور در دقیقه است ، باید دنده ها را تغییر داد. هنگامی که سرعت سنج در حدود “1” یا 1000 دور در دقیقه است تغییر دهید. پس از مدتی تجربه رانندگی با تعویض دنده، می‌توانید با توجه به صدای موتور و «احساس» خود، زمان تعویض دنده را بفهمید.

با توجه به مواردی که در ارتباط با گیربکس کیا سورنتو بررسی کردیم، باید بدانید که گیربکس این خودرو پیچیدگی های خاص خودش را دارد و نمی توان مانند گیربسک های اتوماتیک رایج در بازار یا گیربکس های دستی برای تعویض و سرویس آن اقدام کرد. اگر می خواهید عیب و مشکل ایجاد شده در گیربکس دقیق و با کم ترین هزینه رفع شود باید به مراکزی مراجعه کنید که دارای افراد آموزش دیده ، متخصص و با تجربه در این حیطه باشند، مرکز تهران پلاس یکی از این مراکز فعال در تهران است که تمامی امور مربوط به گیربکس کیا سورنتو خصوصا شناسایی مشکل و رفع با جدیدتریت ابزار و تجهیزات و توسط افراد متخصص انجام می شود. علاوه بر این تعویض روغن گیربکس کیا سورنتو در این مرکز به کمک دستگاه انجام می شود و به هیچ وجه روغن قبلی داخل گیربکس باقی نخواهد ماند که نکته ی مهمی است.

تعمیر گیربکس کیا سورنتو

در این مقاله گیربکس کیا سورنتو و نکاتی که باید در ارتباط با این گیربکس و سرویس و نگهداری آن بدانید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
موبایل مسیریابی تلفن